• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Emmet1976
    Lsaep skrev 2016-05-17 11:22:48 följande:

Vi är äntligen gravida.

Lycka till och massor av styrkekramar till er som kämpar!

Stort grattis och all lycka på vägen fram till ni får hålla i ert lilla underverk!
  • Emmet1976

Och då är jag tillbaka efter ett första misslyckade ivf. Jag fick min mens RD14, vilket var den 2 maj. Vi körde privat på Sophiahemmet i väntan på kön för våra tre landstingsfinansierade chanser.
    Vi har fått remiss till IVF-kliniken på Kungsholmen.
    375 Fostimon fick jag på recept. Är mer krångligt då jag ska blanda själv för att få rätt dos.
    (300 Gonal F fick jag första gången. Det blev 7 ägg, varav fyra befruktades. 1 trecells, 1 fyrcells och en femcells. 2 ET och inga till frysen)
    Om jag får mens i helgen, vilket jag i en naturlig cykel bör få, kommer vi missa denna cykel och får vänta 20 dagar på nästa då de inte jobbar helg. Håll tummarna att min mens kommer tidigast på måndag.
    Sophiahemmet var mer anpassade och flexibla till att man inte bara får mens på vardagar....

• celavie1

Jag fick tyvärr MA som upptäcktes på det tidiga ultraljudet i vecka 9. Känns tomt och bottenlöst men om jag känner mig själv så kommer vi nog testa igen då jag hämtat mig. Då blir det privat eftersom jag nu är 40 år. Vore skönt och hänga med er då i någon tråd. Hoppas ni får en fin sommar!

• Regnbågsdröm
    Lotten skrev 2016-05-18 22:24:31 följande:

Hej!
    Har haft det tufft efter vårt senaste försök, därav noll inlägg från mig. Jag lämnar gruppen för ett tag då vi nu fått veta att vårt nästa försök sker först i aug.

Nu ska vi njuta av livet och varandra. Vi gifter oss om 10 dagar!

Önskar alla lycka till och grattis till era plus! Kram till er!

Vill och behöver du skriva av dig någonting så finns gruppen "Vi som misslyckats" under Svårt att få barn/IVF. Vi ska inte heller börja förrän i höst igen, så jag är inte heller inne så mycket här. Stor kram till er! Ha ett fantastiskt bröllop och njut av det! <3
  • Nicka
    celavie1 skrev 2016-05-21 09:26:53 följande:

Jag fick tyvärr MA som upptäcktes på det tidiga ultraljudet i vecka 9. Känns tomt och bottenlöst men om jag känner mig själv så kommer vi nog testa igen då jag hämtat mig. Då blir det privat eftersom jag nu är 40 år. Vore skönt och hänga med er då i någon tråd. Hoppas ni får en fin sommar!

Så tråkigt :( skickar kramar och önskar er en fin sommar!
  • stajlish

Åh neej! Samma som för oss..  :( så vet tomheten o känslan...Så orättvist!
    Sörj och kom igen...önskar er all lycka i nästa försök. Vi kanske ses i någon tråd framöver. Önskar er en fin sommar också! Många kramar <3
  • CAM86

Hej. Grattis till er som fått plus <3 och vill skicka massa styrkekramar till er andra, håller tummarna att det snart blir ett plus för er oxå <3 ni som fått tidiga missfall och upptäckt det vid första ultraljudet, hade ni några symtom som kändes som missfall eller hade ni gravidsymtom ändå? Jag ska göra första ultraljudet på onsdag och är så nervös inför detta.. Jag går in i vecka 11 i morgon <3

• Regnbågsdröm

Fan också. Nu blir jag skitledsen. Det skulle inte hända dig.

Kom gärna till min tråd "vi som misslyckats" om du vill skriva av dig. Annars hörs vi nog i någon annan tråd. Igen. Kärlek till dig!
  • CJ1
    CAM86 skrev 2016-05-22 13:16:05 följande:

Hej. Grattis till er som fått plus <3 och vill skicka massa styrkekramar till er andra, håller tummarna att det snart blir ett plus för er oxå <3 ni som fått tidiga missfall och upptäckt det vid första ultraljudet, hade ni några symtom som kändes som missfall eller hade ni gravidsymtom ändå? Jag ska göra första ultraljudet på onsdag och är så nervös inför detta.. Jag går in i vecka 11 i morgon <3

Hej,

Grattis till ditt plus! Kom gärna in i gruppen IVF plussade i april 2016. Vi behöver bli lite fler.
  • stajlish
    CAM86 skrev 2016-05-22 13:16:05 följande:

Jag hade inga symptom som visade på missfall utan hade fortfarande kvar mina gravidsymptom, sen hade jag en konstig magkänsla i kroppen att det kanske skulle bli negativt besked på vulet... men det var mer en försvarsmekanism tror jag eftersom man vet att de är lika stor risk att de kan va så likväl som att det är positivt. Men kroppen trodde ju att jag var gravid flera veckor efteråt.. eftersom det var en sk. missed abortion/utomkveds. Såg hinnsäcken så fin.. men den var helt tom :( Var där i v.8. Hoppas på positivt besked för er på onsdag! Då får ni säkert se ett tickande hjärta <3
Svar på tråden IVF mars/april