• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman
    Lotten skrev 2016-05-05 11:32:51 följande:
    Har inte förstått varför man gör långa. Kan inte riktigt skillnaden. Får ringa och prata med dem om det.

Vi tog ett test imorse. Negativt. TD måndag. Är det för tidigt? Blödningen har avtagit igen. Så får se under dagen.
    För vår del valde man att testa långa efter flera misslyckade med korta. Egentligen har det blivit samma antal ägg och antal befruktade, så jag ska höra med dem om vi ändå ska göra långa nästa gång.
    Har gjort 2 korta och 2 långa. Gravid en gång vid långa, men tyvärr MF.
  • Lsaep

[quote=76597248][quote-nick]zasu skrev 2016-05-05 00:52:51 följande:[/quote-nick]Grattis till 2 st. Jag ruvar på ett sen i måndags.[/

Då kan vi följas åt. När har du testdag? Jag har testdag den 18/5.

Hur många försök har du gjort?

Detta är vårt fjärde och vi har aldrig fått till frysen. Vi har manlig faktor.

• Lotten
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-05 13:15:03 följande:
    Det har med hur svårstimulerad man är tror jag, och äggproduktionen. Läst någonstans att det ska ge bättre äggmognad. Men jag vet inte. För oss har inget annat varit ett alternativ i alla fall.

Så tråkigt att höra. Du hade väl fler ruvardagar än mig också va? Så jag tror tyvärr att du kan lita på ditt negativa test. Tyvärr. För jag hade ju också TD måndag, och hade då varit på ruvardag 15 tror jag. Jag testade också imorse för att få skiten bekräftat och liksom ha det gjort. Men jag blöder ju som satan nu också. Förra gången blödde jag bara lite första dagen, för att sedan komma igång ordentligt dagen därpå. Den här gången började det också lätt, men kom ändå samma dag. Lider med dig också! Skitliv rent utsagt. Kram!
    Jag ska ju tydligen ha så himla bra äggreserver säger de, men de mognar inte så bra. Detta försök 7 blåsor, 3 ägg. 2 befruktade. Ringde kliniken precis. Har telefontid med min läkare den 18/5. Vi kommer nog inte hinna innan sommaren. Fan vad detta suger!

Min mens har ju varit så himla sparsam två ggr nu. Så för mig gör det inget att fortsätta till mån med Lutinus. Men tror det är kört.
    Har ställt in mig på det iaf. De har inte hittat någon förklaring till vår barnlöshet och det kan göra mig så himla förvirrad. Vad gör vi för fel?! Blir galen snart!!!

Kram <3 vi får försöka njuta av helgen som kommer nu.
  • Regnbågsdröm
    Lotten skrev 2016-05-06 11:49:12 följande:
    Jag ska ju tydligen ha så himla bra äggreserver säger de, men de mognar inte så bra. Detta försök 7 blåsor, 3 ägg. 2 befruktade. Ringde kliniken precis. Har telefontid med min läkare den 18/5. Vi kommer nog inte hinna innan sommaren. Fan vad detta suger!

Min mens har ju varit så himla sparsam två ggr nu. Så för mig gör det inget att fortsätta till mån med Lutinus. Men tror det är kört.
    Har ställt in mig på det iaf. De har inte hittat någon förklaring till vår barnlöshet och det kan göra mig så himla förvirrad. Vad gör vi för fel?! Blir galen snart!!!

Kram <3 vi får försöka njuta av helgen som kommer nu.
    Jag sket i min Crinone idag faktiskt, fastän de sagt att man ska fortsätta till TD. Jag blöder så sjukt mycket så vill helst inte in med grejer där liksom. Plus att jag ju vet att vi misslyckats. Hade ändå bara två Crinone kvar.

Jadu, livet suger definitivt. Det var inte såhär det skulle bli för oss. Stor kram till dig! Hoppas solen skiner hos er också, något fint i alla fall. Man klarar allt, man behöver bara tillåta sig själv att bryta ihop först. Sen får man ta tag i det igen.
  • zasu

[quote=76600024][quote-nick]Lsaep skrev 2016-05-06 08:20:37 följande

Då kan vi följas åt. När har du testdag? Jag har testdag den 18/5.

Hur många försök har du gjort?

Detta är vårt fjärde och vi har aldrig fått till frysen. Vi har manlig faktor.[/quote]

Jag har testdag söndagen den 15 maj.

Detta är mitt femte försök men fjärde färskförsök. Fick till frysen första 2 gångerna. Andra försöket fick jag inte återföra pga av mina sköldkörtelvärden låg fel så gjorde 2 FET. Ena resulterade i en graviditet men tidigt missfall. Detta var förra våren. Efter sommaren blev jag gravid på egen hand men fick MA i slutet av november.

Detta är andra försöket i år och givetvis hoppas jag på det. Har betalt för ett till och funkar inte det så hoppas jag på mina tre 6-dagars blastocyster i frysen.

• Lsaep

Zasu; kollade de inte dina värden när ni gjorde utredning? Är det något man borde be att de kollar igen?

Usch, vilken jobbig resa ni haft, jag håller verkligen tummarna för att det är er tur nu.

Vad är orsaken till er barnlöshet?

Vi har gjort samtliga behandlingar utan paus emellan då läkarna tror att min man snart inte kommer producera några spermier alls. Det känns väldigt stressande.

• zasu
    Lsaep skrev 2016-05-06 14:29:18 följande:

Zasu; kollade de inte dina värden när ni gjorde utredning? Är det något man borde be att de kollar igen?

Usch, vilken jobbig resa ni haft, jag håller verkligen tummarna för att det är er tur nu.

Vad är orsaken till er barnlöshet?

Vi har gjort samtliga behandlingar utan paus emellan då läkarna tror att min man snart inte kommer producera några spermier alls. Det känns väldigt stressande.

Jag medicineras med levaxin. Inte för att jag ligger så fel för en "vanlig" människa men låg lite högt om man vill försöka skaffa barn. De hade missat att ta ett prov. Vet inte om jag påverkades av alla hormoner men nu ber jag om ett test inför varje behandling.

Vår barnlöshet beror mest på ålder då det finns inga funna "fel". Jag fyller 43 om några månader.
  • Lotten
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-06 11:53:09 följande:
    Jag sket i min Crinone idag faktiskt, fastän de sagt att man ska fortsätta till TD. Jag blöder så sjukt mycket så vill helst inte in med grejer där liksom. Plus att jag ju vet att vi misslyckats. Hade ändå bara två Crinone kvar.

Jadu, livet suger definitivt. Det var inte såhär det skulle bli för oss. Stor kram till dig! Hoppas solen skiner hos er också, något fint i alla fall. Man klarar allt, man behöver bara tillåta sig själv att bryta ihop först. Sen får man ta tag i det igen.
    Eftersom jag inte blöder så mycket så ville de väl att jag skulle fortsätta. Men vi har ju förstått att det har skitit sig för oss också.

Känner mig bara så deppig. Vi kommer antagligen inte att kunna göra något försök innan sommaren och i aug går avtalet ut och det försöket hinner vi inte heller göra då :/ känns ju förjävligt detta!
  • Regnbågsdröm
    Lotten skrev 2016-05-06 20:22:42 följande:
    Eftersom jag inte blöder så mycket så ville de väl att jag skulle fortsätta. Men vi har ju förstått att det har skitit sig för oss också.

Känner mig bara så deppig. Vi kommer antagligen inte att kunna göra något försök innan sommaren och i aug går avtalet ut och det försöket hinner vi inte heller göra då :/ känns ju förjävligt detta!
    Jag behövde fortsätta förra gången trots att jag blödde som fan. Så de håller väl bara fast vid vad de bestämt antar jag. Men just nu skiter jag i allt.

Jag kan deppa med dig. Mår också skit. Jag vet inte när vi kommer kunna sätta igång igen, om det ens blir något. Men i alla fall tidigast efter sommaren hur vi än beter oss. Vad är det för avtal du pratar om? Låter himla jobbigt. Stor kram!!!
  • Lotten
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-06 22:06:36 följande:
    Jag behövde fortsätta förra gången trots att jag blödde som fan. Så de håller väl bara fast vid vad de bestämt antar jag. Men just nu skiter jag i allt.

Jag kan deppa med dig. Mår också skit. Jag vet inte när vi kommer kunna sätta igång igen, om det ens blir något. Men i alla fall tidigast efter sommaren hur vi än beter oss. Vad är det för avtal du pratar om? Låter himla jobbigt. Stor kram!!!
    Det kan vi göra!

Vi skulle få hjälp via landstinget. Men det tog sån tid och vårdgarantin gick in, vi fick då hjälp via en privatklinik. Men då är det så att man har en viss tid på sig tydligen.

Delar ni med er av detta till dom ni känner? Eller håller ni det för er själva?

Kramar <3
Svar på tråden IVF mars/april