• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-14 19:47:45 följande:

Jag hoppas verkligen inte att detta kommer förstöra något, har pratat in ett medelande men nu är det "försent" eftersom i morgon bitti börjar jag ju med sprutan.. Får hålla tummarna att det inte är så farligt, eftersom jag ska sluta med det efter idag igentligen.. :(

Ska du ta sprutan på morgonen? Jag skulle råda dig att prata med kliniken först. Jag hade gjort det i alla fall, för att vara helt säker. Tror inte att en puff kan göra någon större skillnad, men skulle absolut inte chansa utan att ha rådfrågat.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-14 20:51:45 följande:
    Jag tror att det är lite olika med synarelan också. Jag tar också synarela precis som du, men en spraypuff mer om dagen då som sagt
    Ja tydligen.

Och vissa tar spruta på morgonen, själv har jag alltid fått ta på kvällen.
  • 13Juli

Jag ska ta Både Gonal f OCH menopur. Är det någon som tagit två olika sprutor?

• zasu
    Nicka skrev 2016-03-13 18:47:27 följande:

Ägglossningen kom inte denna månad heller :( så inget återförande :( så pissigt!!
    Vår läkare på Carlanderska ringde igår och vi diskuterade lite vad hon kommit fram till.
    De blir inget försök med blodförtunnande eller annan medicinering.
    Ev så blir de nån form av stimulerat försök nästa månad ev med pergotime.
    Nu är de bara att vänta igen, mens om nån vecka..

Vad tråkigt att höra! Man vill bara få chansen att försöka. 
    Har kört med stimulerat försök när jag var på Nordic IVF. Medicineras med levaxin då mitt TSH (sköldkörtel) varit lite högt. Frågade läkaren om mina värden och medicineringen i samband med stimulering påverkas. Det skulle det inte göra enligt läkaren. Mitt TSH stack dock iväg och jag valde att boka en tid hos en endokrinolog för att få koll på vad som hade hänt. Det var då jag fick reda på att intag av östrogen påverkar TSH och att min dos av levaxin borde ha höjts rejält i samband med stimuleringen. Var väldigt besviken och arg på läkaren. Tycker att de borde ha koll på detta. Är ju väldigt viktigt att ens värden är perfekta när man försöker bli gravid. Gjorde därefter en FET i naturlig cykel och blev gravid som dock slutade i missfall.
    Vill bara säga detta ifall du medicineras för något. 
  • Ivfsyskon

Hej! Hoppar in här. Har påbörjat vår 3:e ivf, men på ny klinik och med ny metod. Kör korta för första gången. Vi har en dotter född -12 och försöker nu få syskon.

• CAM86

Ja jag ska ta sprutan morgon och kväll, :/ så är lite kluven.. och vet ju inte vilken tid på dygnet de kommer ringa upp så är rädd att det blir "värre" om jag struntar i sprutan..

• CAM86

Fel Av mig, hade fått för mig att sprutan skulle tas som nässprayen, så ska ta sprutan på kvällen, så då förhoppningsvis har de ringt upp mig :) håller alla tummar att inget är förstört, blir rädd att man måste börja om från början

• Nicka
    zasu skrev 2016-03-14 21:03:31 följande:
    Vad tråkigt att höra! Man vill bara få chansen att försöka. 
    Har kört med stimulerat försök när jag var på Nordic IVF. Medicineras med levaxin då mitt TSH (sköldkörtel) varit lite högt. Frågade läkaren om mina värden och medicineringen i samband med stimulering påverkas. Det skulle det inte göra enligt läkaren. Mitt TSH stack dock iväg och jag valde att boka en tid hos en endokrinolog för att få koll på vad som hade hänt. Det var då jag fick reda på att intag av östrogen påverkar TSH och att min dos av levaxin borde ha höjts rejält i samband med stimuleringen. Var väldigt besviken och arg på läkaren. Tycker att de borde ha koll på detta. Är ju väldigt viktigt att ens värden är perfekta när man försöker bli gravid. Gjorde därefter en FET i naturlig cykel och blev gravid som dock slutade i missfall.
    Vill bara säga detta ifall du medicineras för något. 
    Jag medicineras inte för nånting och Carlanderska vill egentligen inte göra stimulerat försök på mej dom vill göra de så naturligt de bara går,men har telefontid imon så då får jag troligen reda på hur de blir.
    Läkaren funderade på att testa med Pergotime nästa cykel, låter som om de är en evighet dit ;) men får mens i början på nästa vecka :)
    Tråkigt med ditt missfall :( hade du gått långt?
  • Sjöblomman
    CAM86 skrev 2016-03-14 21:22:13 följande:

Fel Av mig, hade fått för mig att sprutan skulle tas som nässprayen, så ska ta sprutan på kvällen, så då förhoppningsvis har de ringt upp mig :) håller alla tummar att inget är förstört, blir rädd att man måste börja om från början

Jamen dåså! Det kommer säkert lösa sig! Kram
  • Regnbågsdröm
    CAM86 skrev 2016-03-14 21:22:13 följande:

Och du är säker på att du ska sluta med nässprayen helt när du börjar med sprutorna? Tänker så du kollat rätt på det också Det är mycket att hålla reda på!
    Jag kan omöjligt veta om det där påverkar eller inte, men jag tror inte det. I alla fall inte om du ändå skulle sluta med sprayen nu. Det är däremot det jag tycker är lite skumt att du ska göra. Men det är uppenbarligen olika för alla. Är det synarela du tar? Hoppas du får ett snabbt svar från kliniken. Ring direkt på morgonen igen!
Svar på tråden IVF mars/april