zasu skrev 2016-03-14 21:03:31 följande:
Vad tråkigt att höra! Man vill bara få chansen att försöka.
Har kört med stimulerat försök när jag var på Nordic IVF. Medicineras med levaxin då mitt TSH (sköldkörtel) varit lite högt. Frågade läkaren om mina värden och medicineringen i samband med stimulering påverkas. Det skulle det inte göra enligt läkaren. Mitt TSH stack dock iväg och jag valde att boka en tid hos en endokrinolog för att få koll på vad som hade hänt. Det var då jag fick reda på att intag av östrogen påverkar TSH och att min dos av levaxin borde ha höjts rejält i samband med stimuleringen. Var väldigt besviken och arg på läkaren. Tycker att de borde ha koll på detta. Är ju väldigt viktigt att ens värden är perfekta när man försöker bli gravid. Gjorde därefter en FET i naturlig cykel och blev gravid som dock slutade i missfall.
Vill bara säga detta ifall du medicineras för något.
Jag medicineras inte för nånting och Carlanderska vill egentligen inte göra stimulerat försök på mej dom vill göra de så naturligt de bara går,men har telefontid imon så då får jag troligen reda på hur de blir.
Läkaren funderade på att testa med Pergotime nästa cykel, låter som om de är en evighet dit ;) men får mens i början på nästa vecka :)
Tråkigt med ditt missfall :( hade du gått långt?