Inlägg från: Anonym (Bra val) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bra val)

Min berättelse-Abort.

Du tog rätt beslut. Dom som skaffar barn som unga, utan inkomst och utan fast relation går det oftast illa för. Statistiken talar sitt glasklara språk. Dom allra flesta av dom kommer om 10 år att sitta arbetslösa/fattiga, med flera barn med olika pappor, dålig hälsa, övervikt och en väldigt liten lägenhet. Barnen till unga, lågutbildade mammor går det lika illa för enligt statistiken. Många av barnen är dömda till en barndom i en relativ fattigdom och dom har generellt en sämre hälsa och sämre betyg. Visst många av dina gravida vänner kanske verkar såååå lyckliga nu, med radhus, villor och pojkvänner. Men har dom ingen stabil, egen, inkomst så kommer dom förlora allt så fort kille tröttnar.

För 15 år sedan så var jag 20 år. Då var det många som skaffade barn osv med sina killar. INGEN av dom lever med pappan idag. Och ingen av dom har en speciellt god ekonomi.

Nu runt 30-35 så har nästa omgång börjat skaffa barn. Skillnaden är enorm. Dom som skaffar första barnet nu har fasta, stabila äktenskap, är framgångsrika, bra sparande, fina bostäder och en helt annan personlig mognad.

Så när du är mogen för barn om några år så kommer du kunna ge ditt barn bättre förutsättningar. Ditt barn kommer få många möjligheter som deras barn kanske inte kommer få.

Svar på tråden Min berättelse-Abort.