Inlägg från: Malva2015 |Visa alla inlägg
  • Malva2015

Novemberbebis?

Någon som plussat nyligen och vill följas åt?:)

Jag har precis plussat och är i v 4+1!
    Bf 20e november om allt går bra

• Svar på tråden Novemberbebis?
  • Malva2015
    Matl skrev 2016-03-13 19:35:50 följande:

Jag plussade i fredags Är i vecka 5 och har BF 19 November om allt går vägen då

Härligt!

Första? Hur gammal är du?
  • Malva2015
    Matl skrev 2016-03-13 20:56:40 följande:
    Nej mitt tredje Ditt då? Jag är 30 år gammal Själv? Hur mår du?
    Efter ett missfall i vecka 10 så är detta andra gången.. Eller tredje, gjorde en abort för länge sedan.

Hoppas det går vägen nu. Jag är 29, inga barn än:)

Jag mår bra förutom ett sjuhelvetes temperament och kissnödig. Spänner lite då och då men inget jätte märkbart än:)

Du då?
  • Malva2015
    Majsgröt skrev 2016-03-13 21:07:12 följande:

Har också BF 13/11. Så spännande. Men overkligt än. Har ni några symtom än?

"Tussiga" bröst, kissnödig , irriterad, känslig;)

Kände direkt att jag var gravid på kroppen..

Du då?:D och grattis!!
  • Malva2015
    Matl skrev 2016-03-13 22:12:29 följande:
    Håller tummarna att allt går bra denna gång! Man är ju orolig för missfall hela tiden.. :-/

Jag har ömma bröst, är tröött, får yrselattacker ibland med illamående, molvärk och kissar ofta....humöret är väl oxå lite sådär Men allt kommer och går hela tiden..är glad att jag har symptom ändå så det känns att allt går åt rätt håll
    Exakt så känner jag med! Innan mitt missfall eller MA som jag fick så upphörde symtomen helt plötsligt. Alla symptom är välkomna om jag så ska spy igenom hela graviditeten:D
  • Malva2015

Jag har skapat en mindre fb grupp (ej över 50st) som är dåld. Det synd inte om man är med för andra. Ni som vill vara med kan maila mig på sommarregn@outlook.com.

Skriv ert namn så lägger jag till er.

• Malva2015
    Malva2015 skrev 2016-03-14 06:03:19 följande:

Jag har skapat en mindre fb grupp (ej över 50st) som är dåld. Det synd inte om man är med för andra. Ni som vill vara med kan maila mig på sommarregn@outlook.com.

Skriv ert namn så lägger jag till er.

Hej, bort se från förgående inlägg. Måste dubbelkolla adressen för nu kommer jag inte in där.
  • Malva2015
    Majsgröt skrev 2016-03-14 07:30:07 följande:
    Känner inte så mycket än mer än ömma bröst och nån konstig känsla i magen. Känns mer som sammandragningar eller att det spänner, än molvärk. Jag är orolig hela

Tiden för missfall. Jag har fött två friska barn förut och är nu lite äldre, 34. Jag vill släppa oron och njuta. Längtar tills de första 12 veckorna har gått och största risken för

Missfall är över och jag kan berätta för alla. Hir har ni gjort? Berättat för någon? Jag skulle vilja berätta för mina barn, 13 och snart 6 år gamla, men vågar inte än.
    Förstår dig.. Det är en enormt jobbig väntan.
    Vi har berättat för mina föräldrar och mina närmsta tjejkompisar.
    Jag gjorde det förra gången då jag fick MA och jag ångrar det inte.
    Händer det ngt så kan det vara skönt även att folk vet.
  • Malva2015
    youngwomen skrev 2016-03-14 09:41:19 följande:

Jag har också BF i november om allt går som det ska! Plussade igår :D

Grattis!!

Vilket datum blir bf? Välkommen med i hemliga fbgruppen ovan!:)
  • Malva2015
    Milla83 skrev 2016-03-14 11:38:32 följande:

En till här???? väntar mitt 3:e v 6+5 ????

Grattis vad härligt!!
  • Malva2015
    Gina1 skrev 2016-03-15 06:50:43 följande:

Ja vet faktiskt inte hur dom räknar så länge jag är gravid är ja glad =D får väl veta mer på första ultraljudet hoppas jag hade sista mens första dag 2/2. Kram

Man räknar från ägglossningsdagen och 2 veckor bakåt. Alltså som i mitt fall , hade äl 27 feb och sen två veckor bak blir 13 feb. Från 13 feb är det 4v och 3 dagar alltså 4+3 och det räknar som vecka 5:)

Anledningen till att apparna räknar konstigt beror nog på att man har olika många dagar i sin cykel också:)
  • Malva2015
    Kansketess skrev 2016-03-15 18:13:12 följande:

Jag vill också gärna bli med i den hemliga fb gruppen. Vart hittar man er? ????

Maila till sommaregn@outlook.com och meddela mailadressen som är kopplad till ditt fb konto:)
  • Malva2015
    Marte skrev 2016-03-15 12:09:15 följande:

Vad är den hemliga fbgruppen för något? Får man vara med? Hur kommer man med? :)

Om du inte redan är med så se mitt förgående inlägg:)
  • Malva2015
    vemorkarvänta skrev 2016-03-19 20:18:08 följande:
    Jag har än så länge BF bara någon dag efter dig ????. Plussade för bara någon dag sen ????
    Vad kul! Jag har också kort cykel 24 dagar bara. Enligt NC är jag på 5+1 nu men enligt mig 5+4
  • Malva2015
    vemorkarvänta skrev 2016-03-20 09:51:58 följande:
    Vad roligt :D, ja min cykel har varit lite hit och dit, jäkligt irritersamt, men den har varierat mellan 21 till 24 dagar, mest 24 tror jag. Enligt min svenska app är jag i vecka 5 (4+3) och enligt min amerikanska (?) app är jag i vecka 4 fast dom säger 4+3 båda två, räknar man olika i olika länder?
    Det vet jag inte men vi räknar ju som att du är i nästföljande vecka så fort man är + något:) det verkar ju inte som göra:)
Svar på tråden Novemberbebis?