Inlägg från: Majsgröt |Visa alla inlägg
  • Majsgröt

Novemberbebis?

Jag plussade i veckan och är i v. 4+6. Mitt tredje barn och sambons första.

• Majsgröt

Har också BF 13/11. Så spännande. Men overkligt än. Har ni några symtom än?

• Majsgröt
    Malva2015 skrev 2016-03-13 22:11:24 följande:

"Tussiga" bröst, kissnödig , irriterad, känslig;)

Kände direkt att jag var gravid på kroppen..

Du då?:D och grattis!!

Känner inte så mycket än mer än ömma bröst och nån konstig känsla i magen. Känns mer som sammandragningar eller att det spänner, än molvärk. Jag är orolig hela

Tiden för missfall. Jag har fött två friska barn förut och är nu lite äldre, 34. Jag vill släppa oron och njuta. Längtar tills de första 12 veckorna har gått och största risken för

Missfall är över och jag kan berätta för alla. Hir har ni gjort? Berättat för någon? Jag skulle vilja berätta för mina barn, 13 och snart 6 år gamla, men vågar inte än.
  • Majsgröt
    Ise skrev 2016-03-15 12:57:53 följande:

Spännande! Hur gamla är dina 2 första? :)

De är 13 och snart 6. Skulle inte ha fler men har en ny sambo som inte hade barn

Så jag tänkte om. Men vi hade tänkt vänta eftersom vi bara varit ihop i 5 månader. Fast man kan inte planera allt.
  • Majsgröt

Idag är det en vecka sedan jag plussade. En vecka fylld av glädje och oro. Drömde inatt att jag fick missfall, så otäckt. Jag oroade mig inte så här de andra gångerna men jag har aldrig fått missfall så rent statistiskt är risken stor. Känner inte av så mycket symtom mer än trög mage, skiftande humör och lite molvärk. Jag kunde inte hålla tyst utan berättade för min 13-åring igår och hon blev överlycklig. Det är inte lätt att hålla tyst.

• Majsgröt

Usch vilken natt. Låg vaken inflera timmar och hade som myrkrypningar i benen. Jag hade likadant i slutet av min förra graviditet. Sen vaknade jag 05:45. Helt omöjligt att somna om. Så ser mina nätter ut nu. Och sen är jag jättetrött på dagarna. Hur sover ni?

Svar på tråden Novemberbebis?