Inlägg från: viccilund |Visa alla inlägg
  • viccilund

oplanerad 4a...förvirrad

Jag har nu plussat med fjärde barnet. Jag är 39 år. Mannen över 40. Vi vet ej hur vi ska göra. Efter tredje kände jag att en fjärde nog skulle gå. Även mannen kände så. Men sen gick tiden och mannen känner mer o mer att vi börjar få egentid mer och barnen börjar bli stora. Vill vi börja om? Tänk om barnet är sjukt? Vill vi bli låsta i 2-3år tillutan att kunna göra så stora saker? Jag har de senaste månaderna börjat ändra mig till hans tankesätt (börjat ta hand om mig själv..träna...man kan sova ut etc) Men nu har jag dock plussat och förvirringen r total!! Vet inte om jag vågar gå igenom abort (sjukhusrädd) och vet ej hur jag skulle reagera efteråt. Vet ej heller hur vi klarar en fjärde (bil, ekonomi, vakna nätter,etc etc) vår minsta kommer ju få mindre uppmärksamhet ????hur reagerar hon på det? (Hon är väldigt mammig, har alltid varit det, är snart 4 år) de andra är 6 och 10.

Vet att ingen kan bestämma detta åt mig men vill ha lite åsikter från er som varit i liknande sits. Vill ju inte ångra mig på ngt sätt. Tänk om allt blir övermäktigt och man ångrar beslutet eller tänk om man tar bort och ångrar (eller lär man sig leva med det) Vet ej om jag kommer ha samma träningsmotivation som jag fått den senaste tiden igen efter 3 år till. Kan man ens träna när man är gravid???? Vill inte öka för mkt i kilo.

• Svar på tråden oplanerad 4a...förvirrad
  • viccilund

Ja jag ska isf försöka träna.

Tyvärr vet vi ej om det andra känslomässiga och praktiska. Har bara en panikklump i magen. Hoppas vi kommer till insikt snart????

Fler med tips o råd?

• viccilund

Ok?vad bra att du känner att du gjorde rätt. Hade varit skönt om vi känt den beslutsamheten redan från början. Nu är vi 39 och 43. Hur funkar det i er familj med 4 barn?

• viccilund

Vi har en bil man kan sitta 7 i så det borde gå. Hur har din 17 åring tyckt om att ha 3 yngre syskon?

Hur gick din abort till? (Om man får fråga)

Svar på tråden oplanerad 4a...förvirrad