aylak skrev 2016-03-31 17:08:40 följande:
Så tråkigt cananda! Jag beklagar!!! :(
Det låter ju som om en förklaring skulle kunna vara att du åtminstone behöver fortsätta med de immundämpande medicinerna ett tag till. För mig kom den första större immunattacken i slutet av v.5/början av v.6 och då hade det varit olyckligt om jag hade trappat ner mina mediciner.
Jag ordinerades av Falun:
20 mg Prednisolon (tog 7,5 mg hela cykeln på eget bevåg/annan åkomma)
5000 IE Fragmin
75 mg Trombyl
300 mg Lutinus
(Inför försöket 50 mg dhea samt på eget bevåg 1000 mg Q10)
Detta skulle trappas ner direkt vid plus.
Dr. Papa höjde istället doserna till:
25 mg första dagarna efter plus, sen 30 mg Predniosolon
10.000 IE Fragmin v.5-6, sen tillbaka till 5000 IE
Samma dos Trombyl och Lutinus
Samt ca 2 dropp i veckan med 200 ml IL varje gång. Fram tills denna vecka när immunförsvaret, iaf tillfälligt, är lugnare och jag inte har behövt dropp.
Jag är "bara" i v.9 nu så det är fortfarande lite spänt kring hur det ska gå, men det är skönt att ha supporten från Aten.
DOCK, dessa höjningar/ordinationer gjordes utifrån mina detaljerat beskrivna symptom samt blodprov varje vecka (särskilt blodstatus med diff.) som tydligt visade hur mitt immunförsvar betedde sig. Jag skulle inte våga rekommendera att man höjer doserna på eget bevåg! Läs gärna Athentråden om du inte har gjort det, vi har alla fått lite olika doser och rekommendationer.
Tack för ditt svar!!
Jag har inte tänkt självmedicinera men mest intressant på vad det är för skillnad på behandlingarna osv. Har funderat mycket på Grekland och vi har väl sagt att om inte nästa FET funkar så åker vi kanske dit och kör som du combo mellan Falun o Grekland.
Svårt och veta vad som är felet bara, kan ju vara mina ägg som är dåliga eller något annat, om man bara kunde få veta vad som är fel så hade allt varit mycket lättare!
Tog faktiskt på eget bevåg ett fbc på werlabs idag, mest för att ha några siffror att jämför med om man bestämmer sig för att köra på Atenresan, trodde att då jag är mitt uppe i ett MF så skulle värdena vara dåliga, men alla låg inom referensvärderna så antingen är det inte immunförsvaret som spökar eller så har det lugnat ner sig nu när det "dödat" inkräktaren.
Svårt att hitta motivationen att orka gå vidare bara, när man inte vet vilken väg man skall gå.
Håller tummarna för att allt går väl för dig :))