• Pantea

Falun - immunologi? Andra erfarenheter?

Hej,

Jag har en fråga till er som gått till Falunkliniken och fått intraprilid. Gjorde ni ett blodprov först och vad kostade det? Fick ni medicinerna inom ramen för deras forskning eller gav de till alla? Är det någon som har gjort det nu under 2017-2018?

Jag har fått tre IVF behandlingar från landstinget i Stockholms län och genomgått två av dessa. Blev överstimulerad efter båda äggplocken så kunde inte återföra ett färskt embryo. Har återfört frysta, odlade i fem dagar, totalt 13 ggr. Blev gravid 2 ggr och fick tidigt missfall båda gångerna.

Min enda tröst är nu om Falun går med på att skriva in mig som patient och hjälpa mig med blodprov för NK-celler och medicin för det. Jag får otydliga svar från olika koll så det är oklart just nu hur det blir.

Är det någon som har bytt klinik från Stockholms kliniker till Falun och fick ni byta klinik för landstinget eller fick ni betala privat?

• Pantea

Okej tack för informationen. Synd att man måste köra med sån hemlighetsmakeri, när det uppenbarligen funkar för så många. Men ska ha det i åtanke.

Har du tips på nån klinik i Stockholm? Jag är aktuell på livio i gärdet men de har tydligt sagt att de inte tror på forskningen om NK celler men jag har fem i frysen hos dem. Jag får fortsätta återföra dessa utan kostnad. Men de lär ju inte hjälpa till med droppen direkt.

• Pantea

Jaha okej. Jag ringer Marie i morgon och kollar med dem. Såg på din berättelse att du har varit både i Aten, Riga och i London.

Vilket alternativ är bäst? Jag tänker om London har ett bredare utbud kanske jag ska vända mig dit direkt. 

Förlåt för alla frågor men det här är första gången på tre år som jag börjar få riktiga svar från någon. Det är under all kritik hur lite svar man får av svenska läkare. 

Svar på tråden Falun - immunologi? Andra erfarenheter?