• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • halfmoon

Tack alla för tummarna!! :) Ytterligare lite starkare imorse så nu börjar jag känna mig säker på att nåt är på gång. Vill bara förbi testdagen nu så det blir på riktigt! Vore så fantastiskt med tanke på vårt dåliga resultat (2 befruktade av 9 ägg varav den andra inte kunde frysas).

Håller tummarna för oss alla i tråden!

• KaosArt
    Redcat skrev 2016-05-23 20:50:17 följande:

Okej va skönt att du inte har så starka biverkningar jag själv mår lite illa hela tiden (men det är inget jag inte klarar av att leva med ) men onsdag och torsdag förra veckan så spydde jag minst 2 gånger om dagen, då va det lite jobbigt. Men som sagt så mår jag bättre när dom sänkte dosen

Va kul nej det tror jag inte att vi är

Usch jobbigt med illamående. Det är en an de värsta sker tycker jag, glad att jag sluppit det. ;)

Skönt att det är bättre nu i alla fall. :)
  • Emmahedblom
    malre skrev 2016-05-23 19:39:46 följande:

Man får hoppas att de 6 st är av bästa kvalitet. Ta hand om dig och njut i alla fall av att äp är över

De tömde 18 st på mig med sist men jag blev inte överstimulerade nått särskilt. Däremot nunär jag är gravid så har jag ont i äggstockarna igen.. Aj :(

Kanske bra att de fryser för dig. Håller tummarna i alla fall för bra utveckling av embryon

Tack<3
    Grattis!! :) jag försöker tänka att all oro, all smärta och ovisshet, allt det kommer vara värt när bebisen väl ligger framför oss!
  • Emmahedblom
    halfmoon skrev 2016-05-23 21:12:19 följande:

Svaga streck för mig idag på ruvardag 9 (tvådagars embryo). Bim på torsdag och testdag på söndag. Har beställt hem två digitala gravtest att ta på dessa dagar. Hoppas så att detta håller i sig! Har två missfall i bagaget och är så rädd för hur jag skulle hantera ett tredje.

Håller tummar och tår!
  • Kvinna84a

Vilken morgon.. Vaknade i natt med kraftiga kramper på höger sida och kallsvettades men det gick över efter 10min.. Imorse tog jag ett test.. Ett streck.. Tänkte att det är kört men läste på instruktionen efter och det ska vara ett streck.. 1 streck i kontroll rutan och 1 i testrutan om man är gravid.. Jag är alltså gravid??!! Jag bara skakade.. Jag har precis varit och köpt ett till test, vågar inte tro att det är sant. Tar ett om några timmar igen, ett digitalt tänkte jag. Kan det vara vår tur nu?! Svagt streck är ändå ett streck? Ruvardag 12 är det för tidigt? Frågorna bara snurrar.. Jag vill veta nuuuu! :)

• halfmoon
    Kvinna84a skrev 2016-05-24 08:23:30 följande:

Vilken morgon.. Vaknade i natt med kraftiga kramper på höger sida och kallsvettades men det gick över efter 10min.. Imorse tog jag ett test.. Ett streck.. Tänkte att det är kört men läste på instruktionen efter och det ska vara ett streck.. 1 streck i kontroll rutan och 1 i testrutan om man är gravid.. Jag är alltså gravid??!! Jag bara skakade.. Jag har precis varit och köpt ett till test, vågar inte tro att det är sant. Tar ett om några timmar igen, ett digitalt tänkte jag. Kan det vara vår tur nu?! Svagt streck är ändå ett streck? Ruvardag 12 är det för tidigt? Frågorna bara snurrar.. Jag vill veta nuuuu! :)

Åh! Stort grattis! Förstår att du vill veta, jag är själv skitnervös. Ett streck är ett streck starkt som svagt. När har du bim och testdag?
  • malre
    Kvinna84a skrev 2016-05-24 08:23:30 följande:

Låter ju lovande. Håller tummarna hårt hårt!!
  • Kärleksbarn00

Hej. Nu är ÄP klart. Fick ut 8 ägg:)

Har "bara" fått ut 6 innan, så nu får vi bara hålla tummarna att guldäggen håller bra kvalitet och klarar av celldelningen. ??

• Redcat
    halfmoon skrev 2016-05-23 21:12:19 följande:

Svaga streck för mig idag på ruvardag 9 (tvådagars embryo). Bim på torsdag och testdag på söndag. Har beställt hem två digitala gravtest att ta på dessa dagar. Hoppas så att detta håller i sig! Har två missfall i bagaget och är så rädd för hur jag skulle hantera ett tredje.

Va roligt håller tummarna
  • Redcat
    KaosArt skrev 2016-05-24 06:54:55 följande:

Usch jobbigt med illamående. Det är en an de värsta sker tycker jag, glad att jag sluppit det. ;)

Skönt att det är bättre nu i alla fall. :)

Hihi ja det är lite drygt på morgonen men det brukar vara lite lugnare under dagen ja det är skönt att du slapp jag va nästan helt hundra på att jag skulle få något sånt här med min mage, har problem med den sedan innan. :-P

Ja det är skönt hur mår du nu då?
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj