• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Filli89
    miamarina84 skrev 2016-08-07 11:04:09 följande:

Hua. Jag har aldrig fått missfall, aldrig fått ett plus på stickan på två år :( men förstår din oro lite iaf. Först lyckan över att äntligen vara gravid sedan dras mattan under sina fötter bort på en sekund :(

Ja hade inte heller fått ett enda pluss på två år förrän ivf och de slutade som det gjorde, så nu är det dubbla oron att de kanske inte går överhuvudtaget och om det går att d slutar lika hemskt; men är väl alltid orolig för nått när det gäller barn antar jag. Jag hoppas att det snart är din tur tycker detta är ren tortyr hade hellre skadats fysiskt än detta faktist och hade inte önskat det på någon.

Hur går det för dig, gör du ivf lr?
  • Filli89
    halfmoon skrev 2016-08-07 07:22:53 följande:

Fy, det är ingen enkel resa detta. Kan de inte göra nåt åt myomet innan ni försöker igen? Vad säger kliniken om det?

Kroppen ändras lite efter missfall, min har alltid varit knas två/tre månader efter. Fick fördröjd ägglossning och mkt mer mensvärk än vanligt första månaderna.

De skulle göra något åt myomet när ja fick MF men fick en jätte hög infektion i livmodern samtidigt så var tvungen att ligga inne i 4 dar o få antibiotika intravenöst så då gick e inte att operera där inne när det redan var infekterat, sen var ja tvungen att skrapa oxå för allt kom inte ut av sig själv, så vi bokade en tid månaden efter för eventuellt operation men då hade den krympt från 15 till 2 cm vilket var något läkaren aldrig sett förut. Det tråkiga med svensk vård är att man aldrig får svar på vf saker är som det är, för ja vet inte vad som orsakede MF antingen myomet lr infektionen, är det brist på intresse för att låta kvinnor få MF tree gånger innan de hjälper och t.o.m efter en utredning vet de sällan vad de ska leta efter eller är det brist på kunskap? Jah vet inte hursomhelst är det frustrerande.

Aja man får försöka vara positiv negativitet kommer inte göra mig varken gravid lr att tiden går fortare så ja får nog ställa om. Hur går det för dig med sprutorna känner du några symptom ?
  • miamarina84
    Filli89 skrev 2016-08-07 14:31:40 följande:

Ja hade inte heller fått ett enda pluss på två år förrän ivf och de slutade som det gjorde, så nu är det dubbla oron att de kanske inte går överhuvudtaget och om det går att d slutar lika hemskt; men är väl alltid orolig för nått när det gäller barn antar jag. Jag hoppas att det snart är din tur tycker detta är ren tortyr hade hellre skadats fysiskt än detta faktist och hade inte önskat det på någon.

Hur går det för dig, gör du ivf lr?

Ja fy men dubbla känslor :( jag tar ikväll min fjärde spruta av gondol f. O fy kom på nu att i morgon. Aja jag ta två sprutor på kvällen, blä... Sprutorna gör inte ont men man är faan nojig ändå ;) Min första ivf så vi är förväntansfulla o nervösa.
  • Filli89
    miamarina84 skrev 2016-08-07 15:19:10 följande:

Ja fy men dubbla känslor :( jag tar ikväll min fjärde spruta av gondol f. O fy kom på nu att i morgon. Aja jag ta två sprutor på kvällen, blä... Sprutorna gör inte ont men man är faan nojig ändå ;) Min första ivf så vi är förväntansfulla o nervösa.

Ja men, var förväntansfull det kommer nog går bra för dig. Hahah ja har gjort lite kaos här, lr lite e klinikens fel dock, fick knappt nån info innan de stängde. De skulle höja puregon dosen från 225 till 300 gjorde de inte sen slutade ja ta puregon, tog senast lördag tillsammans med orgalutran och fortsatte på söndag med bara orgalutran, kände på mig att något inte stämde så idag när de öppnar så säger de men nej du ska ta båda ihop. Aha de minns inte ja att ja gjorde sist säger ja, o på riktigt så tror ja att ja slutade även då ta puregon. Så nu fick ja ta sprutorna mitt på dagen och imorn bitti ytligare innan ul. Var så rädd för bm sa först men Gud kanske denna cykel inte kommer funka fick panik, orkar inte med ytligare väntetider så de va skönt.
  • avin78

[quote=76865469][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-08-08 16:09:19 följande:[/quote-nick]

Eller september 2016 heter den.

Hej

Jag börjar min 3 ivf ( lång protokol) agusti, och september,

Jag är 37 år och bor i malmö:), jag är undrar om har acupunture effects on ivf? Jag menar hjälper ivf?

Vad säger ni om diets ? Och värför en embyrå ska transfer i inte mer?? Man har mindre tur med en embyro ????

• stajlish
    Ashurst Klara skrev 2016-08-05 14:17:31 följande:
    Åh, det är ju helt fantastiskt! Jag står inför mitt 3e IVF-försök, så det värmer i själen att veta att misslyckade IVF-försök inte måste innebära att man blir barnlös.

Stort lycka till med graviditeten!
    Ja, det var det. Fick tyvärr MF :( Men vi är ändå SÅ glada att vi lyckades själva! Så nu blir det IVF3 i sept :) 
  • KaosArt
    FruHolmli skrev 2016-08-24 16:25:04 följande:

Hur går det för er alla som blev gravid?

Mår ni bra? :)

Jag är i vecka 18 nu :) och mår bra! Den mesta tröttheten har gått över och känner mig lugnare och inte lika orolig för att något ska gå snett. Börjar lita på att bebis ska stanna tiden ut :)

Gjorde ett extra ultraljud i vecka 14 och lillen växer som hon ska och är livlig. Men dock har inte jag kännt någon rörelse än. Har en del sammandragningar också. Overkligt att jag sitter här nu och är gravid, så jag är glaaad. :)
  • FruA78

Blev gravid i maj men slutade i missfall i vecka 10 igen. Tredje missfallet i rad, hjärtat slog även denna gång men efter en vecka så hade hjärtat slutat slå. Har gjort en missfallsutredning som precis är klar, hittade inga fel alls. Så vi är oförklarligt barnlösa och fått oförklarliga upprepade missfall. Fick 5 blastocyster till frysen, så första FET blir i slutet av september.

• ju ju

Hej KaosArt,

Jag o min sambo sätter igång med ivf i sthlm nu i maj, jag ska börja med sprutor på onsdag. Följs gärna åt även om jag bor i Stockholm!

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj