• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • malre
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-27 08:33:14 följande:

[quote=76662132][quote-nick]KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:[/quote-nick]Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.

Kan inte fatta att det är sant. Att jag kunde bli GRAVID! Så häftigt.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3[/

Stort grattis till plusset!! :D

Själv blev jag precis uppringd av kliniken. Nu på dag 3 är det bara 3 av 8 ägg kvar. Så ska dit nu kl 11:45 och få in det ena som var ett bra ägg sa de. Blev lite orolig nu när hon sa så, att de andra två inte vR av tirrläckligt god kvalitet för att frysa. :/

Håller tummarna för att det är guldägget du får tillbaka idag! Lycka till
  • Kvinna84a
    KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:

Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3

Stort grattis till er! Vi håller tummar och tår att våra små stannar kvar!! :)
  • stajlish
    Doris88 skrev 2016-05-26 17:18:05 följande:
    Tack :)

Ja som jag förstod så kommer vi göra icsi och kort protokoll :)
    Förut var jag underviktig och tydligen haft låg ämnesomsättning så har ätit levaxin några månader nu för att ligga på rätt nivå och lite högre dos just nu för att boozta kroppen inför graviditet :)

Brukar inte ha några större problem med sprutor och ta blodprov tex, men då är det någon annan som sticker en :p

Nervös inför första sprutan, sedan lär det nog gå bättre när man fått in knixen :D
    När ni köpt ut från apoteket, tar ni ut alltihop vid ett tillfälle eller vid behov?
    Okej :) 

Jadå, det kommet du fixa galant!, jag hämtade ut allt på en gång.
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:

Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3

Såååå STORT GRATTIS! Helt fantastiskt! <3 <3 <3
    Ja, nu hoppas vi på en 9-månaders gäst där inne!

Grattiskramar!
  • malre
    Det är ju nåsra stycken som har avslutat sin behandling redan. Jag har inte koll på alla

Vi kan ju uppdatera listan lite kanske,  gravida och de som får göra om?

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 kort protokoll sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. ÄP 18/5, ET 23/5, TD 5/6 

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5

Harvester: ett barn fött 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet. Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4   

Stajlish: 31 år, IVF 2 med ICSI pga manlig faktor. Försökt i 5,5 år. Blev gravid efter IVF 1 när vi gjorde FET i januari, fick dock missfall i v.10, Långa protokollet på SU. Spraystart 3/5 och prel. sprutstart 18/5. Prel. ÄP v.22

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj   

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5   

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan   

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll. ÄP 20/5, ET med tvådagars embryo 22/5, testdag 6/6 

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF1 med ICSI och PESA/TESA, kort protokoll med sprutstart 2/5. ÄP 12/5.  

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll   

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång   

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5, ÄP 16/5, ET 19/5, TD 3/6   

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.   

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).   

FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. i Falun.   

Sprutstart 3/5. ET 20/5, testdag 4/6 

Kärleksbarn00: 3:e försöket. Försökt i 5år. Sprutstart: 14/5, VUL: 19/5, ÄP: 24/5

Gravida:

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5 (dag 3), TD 28/5  

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5  
  • finee
    malre skrev 2016-05-27 07:21:30 följande:

Ja, så kände jag med när jag fick pluss. Att det kan ske! Jag var också helt övertygad om att det fanns nått fel som de bara hade missat. Att det aldrig skulle gå, men så hände det.

Hålelr tummarna för dig. En dag komemr ditt pluss också ska du se

Ja, jag har så svårt att greppa att det skulle gå med IVF när det inte gått på vanliga sättet. Vad är skillnaden liksom. Så känns det. Tack för stöd <3
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-27 08:33:14 följande:

[quote=76662132][quote-nick]KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:[/quote-nick]Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3[/

Stort grattis till plusset!! :D

Själv blev jag precis uppringd av kliniken. Nu på dag 3 är det bara 3 av 8 ägg kvar. Så ska dit nu kl 11:45 och få in det ena som var ett bra ägg sa de. Blev lite orolig nu när hon sa så, att de andra två inte vR av tirrläckligt god kvalitet för att frysa. :/

Förstår att du blir orolig. Håller tummar och tår i alla fall för den ni får tillbaka nu
  • finee

Allt känns så outhärdligt blytungt just nu. Fick precis besked om att en kollega är gravid och ska ha barn vid årsskiftet. Jag gick sönder inombords.

Jag känner mig så negativ, har svårt att tro att det här kommer att funka. Jättejobbigt.

Förlåt för svart inlägg.

• Emmahedblom

Nån kan uppdatera mig, ÄP 23/5-6ägg, dag 3-5 ägg har utvecklas fint, dag 5- totalfrys på de som återstår(28/5)

• Marre22

Nu är jag klar i Falun.

Vi fick ut 8 ägg och jag är suuuupernöjd, 8 är så mycket mer än jag kunde drömma om.

• finee
    Marre22 skrev 2016-05-27 11:00:29 följande:

Nu är jag klar i Falun.

Vi fick ut 8 ägg och jag är suuuupernöjd, 8 är så mycket mer än jag kunde drömma om.

Stort grattis! Vad härligt
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj