• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • halfmoon
    MajaStinaa skrev 2016-06-01 14:25:27 följande:

Hade 10 mogna ägg, 4st blev ICSI befrukade. Är inne på RD 4 och fick nyss reda på att ingen gick att frysa in. Känns som att vår chans att det blir något minskade drastiskt.. Blir så ledsen =(

Det är väl rätt vanligt att man får något ägg i frysen iaf?

Behöver inte va så!

Vi gick 2 befruktade av 9 ägg. Bara ett såg bra ut på dag två och det fick vi återfört och det blev ett plus! Det andra odlades vidare men klarade sig inte till frysen. Men förstår din känsla, jag tänkte likadant!
  • Marre22
    MajaStinaa skrev 2016-06-01 14:25:27 följande:

Hade 10 mogna ägg, 4st blev ICSI befrukade. Är inne på RD 4 och fick nyss reda på att ingen gick att frysa in. Känns som att vår chans att det blir något minskade drastiskt.. Blir så ledsen =(

Det är väl rätt vanligt att man får något ägg i frysen iaf?

Som jag förstått det så är det ovanligt med något till frysen efter det att man fyllt 30 år
  • MajaStinaa

jag känner med dig finee, beklagar. <3

tack halfmoon det ger mig en gnutta hopp <3

Tanken på en till lång stimulering gör mig orolig. Blev påverkad av alla hormoner och mått psykiskt dåligt. Har haft "tur i oturen" och varit heltidssjukskriven under hela processen pga annat men ska strax tillbaka till arbetet. Sjukt att säga att jag varit tacksam över min sjukskrivning men jag har faktiskt varit det.
    Jag förstår inte hur man ska orka med detta samtidigt som man är på jobbet? Vad ska man säga om alla spontana resor man kommer måste göra till kliniken? Och så grinig, ledsen och otrevlig som jag var under nerregleringen och en tid med sprutorna så är risken att jag blir av med jobbet banne mig.

Hur har ni andra gjort? Har ni varit ärliga med chef och arbetskamrater?
    Jag är riktigt imponerad av er som jobbar samtidigt.

• MajaStinaa

Jasså är det Marre22? Att det inte växer sig vidare till blastocyst? Jag som tänkt att 30 va relativt ungt endå.. Där ser man. 

• Filli89

Tjejer är det någon som gör fet här inne? Vet int om det är så mkt stimulerat men fick ovitrielle pluss lutinus utöver de är de på naturlig. Men mina bröst börjar aldrig ömma överhuvudtaget inte ens efter ovitrielle någon som känner likadant ? Oroar mig mkt att kroppen är små skum efter missfallet brukar få ömma bröst efter äl fram till BIM men nu inget förutom att de sticker till då och då

• Marre22
    MajaStinaa skrev 2016-06-01 15:12:09 följande:

Jasså är det Marre22? Att det inte växer sig vidare till blastocyst? Jag som tänkt att 30 va relativt ungt endå.. Där ser man. 

Det råder ju delade meningar om det där, långtidsodling eller ej. Och om embryots bästa plats är livmodern eller att odlas till blastisar.

Jag har iaf hört att oddsen för att få till frysen är lägre när man passerar 30 år...

Vi har 3 st som odlas vidare i Falun för att se om de går att frysa...
  • FruHolmli
    finee skrev 2016-06-01 14:43:30 följande:

Och där kom mensen. Känner mig helt knäckt.

Nej nej nej!!!
    Riktigt eller bara troligt på g?
    :(
  • Närärdetvårtur

Mensen har runnit till ordentligt idag med färskt blod å klumpar på ruvardag 9. Känns lite tidigt att mensen ska komma nu men men inte mkt att göra åt det tyvärr. Började småblöda lite redan igår men då hade jag förhoppningen att det bara var tunna slemhinnor av lutinuset... Men icke! Negativt på gravtestet oxå. Å inga frysisar fick vi heller så det blir IVF 2 så fort kliniken öppnar efter sommaruppehållet! Nya tag å nya förhoppningar då för nu lägger jag detta försök bakom mig å tar sommarlov från allt som rör barnaskapandet! Lycka till till alla andra här i tråden, hoppas vi inte ses i nån ny tråd till hösten

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj