KaosArt skrev 2016-04-18 21:19:32 följande:
Ja det är skönt att man har bättre perioder emellanåt :)
Ja mina tankar går bara runt att det måste finnas något som gör att det inte fungerar, och därför hade jag velat veta. Så att man vet vad som kan göras för att ordna det. Ja nu är väl det en naiv tanke med eftersom man inte kan lösa alla problem som finns. Så egentligen är det väl bara att acceptera och gilla läget.
Ja tiden kryyyyper fram :p men har börjat få ömma brösten nu, brukar få det ca 5 dagar innan mensen kommer. Så kanske kommer lite tidigare än väntat. Men de har jag inget emot. Hehe första gången jag längtar så mycket efter den där jävla mensen ;).
Ja precis orgalutran, börjar med den på cd 7. Har menopur så det räcker i tio dagar, vet inte hur många dagar man brukar spruta. Hoppas det räcker. Vilken dos ska du ta?
Ja visst snurrar tankarna. Men det är inte så mycket annat man kan göra än att acceptera situationen, som du säger.
Seegt med all väntan! Alltid är det något - först vänta på utredning, sedan resultat, sedan konsultation, sedan sprutstart, sedan ultraljud och äggplock, sedan återföring och efter det den förmodligen olidligaste väntan av allt - mens eller positivt test... Ghaaa!!
Jag kommer att ta 150ie menopur. Så inte så jättehög dos vad jag förstår. Man får väl spruta det allt ifrån 8-14 dagar tror jag, de kollar ju med ultraljud hur äggblåsorna utvecklas och bestämmer antalet dagar efter det. Om di behöver fler än 10 dagar borde du kunna hämta ut mer. Har du inte recept på flera uttag?
malre skrev 2016-04-19 08:23:28 följande:
Hej
Jag ska få min mens torsdag eller fredag. Då ska jag ringa in och få exakt startdag och dos. Jag tror inte de ändrar på något då det blev bra resultat första gången vi gjorde ivf i november. 13 ägg plockades och 6 befruktades. Blev tillslut 2 fina blastocyster som jag fick tillbaka, en färsk en fryst. Men det tog sig ju inte.
Jag hade gärna velat testa intralipid, men min klinik erbjuder inget sånt.
Snart dags så för start! Soännande :) Bra att du svarade så bra sist på stimuleringen. Håller tummarna för att det funkar den här gången.
Kul också för dig provi87 med sprutstart nu i dagarna. Snart börjar vi komma igång ordentligt här i tråden! :)