• Zvjezda

BIM Maj, 2016

Hoppar in här nu då mensen kom idag!
    Fjärde försöket. Känns som en evighet Oskyldig

Vilket försök är ni inne på?

• Zvjezda
    hoppfullsnart40 skrev 2016-04-15 09:07:35 följande:
    Välkommen :)

Vi är inne på 11:e försöket
    Tack så mycket :)

Är det första barnet eller har du barn sedan innan?

Jag tycker det är så himla stressande allt detta och mår så dåligt varje månad som mensen kommer. Jag var hoppfull denna gång men hade samtidigt ingen övertygande känsla. Brösten ömmade men det gör dem för mig varje månad.
    I övrigt kände jag inget särskilt. Och mensen kom ju idag.
  • Zvjezda

Insåg precis att min BIM är fredag den 13e.

• Zvjezda
    hoppfullsnart40 skrev 2016-04-15 11:57:29 följande:
    Jag har 2 barn sen innan och sambon har ett.

Känner inte mig särskilt stressad, blir det så blir det

Har köpt en CB fertilitetsmonitor. Äter bidrottninggele och folsyra och ska börja testa soyaisoflavoner , då jag misstänker att jag inte har ägglossning varje månad.
    Om man inte har ägglossning varje månad - kan man ändå få utslag på ÄL test?
    Jag har bara antagit att jag haft ägglossning på grund av positiva ÄL test.

Vad kul att ni redan har så många barn :)

Jag ska försöka att stressa mindre..
  • Zvjezda

Nu är mensen slut här! Då börjar den roliga delen igen. Dock är det en vecka kvar till ÄL så jag har fortfarande lite väntan tills dess..
    Räknar med att jag får utslag på ÄL test dag 12-13 baserat på de två senaste månaderna som jag använt ÄL test..

Ska börja testa dag 10 så att jag inte missar.

Längtar så himla mycket efter graviditet och bebis! Speciellt nu när vårkänslorna kickar in och solen tittar fram alltmer. Folk är gravida kors och tvärs och det är alldeles för många runt oss nu som gör att min längtan ökar desto mer!

• Zvjezda

Jag är på cykeldag 11. Så nu i dagarna borde ÄL dyka upp. Jag har tidigare fått utslag på ÄL test på dag 12. Så imorgon förhoppningsvis får jag en glad gubbe på CB testet.

Det intressanta är att jag redan igår kväll hade som molande känsla i magen som om ÄL var på intågande. Även idag känner jag av det.
    Men testet är negativt.

Brukar ni känna av ÄL dagarna innan?

Ska testa med test även ikväll, och sedan imorgon.

• Zvjezda

Idag fick jag utslag på ÄL testet. Igår på morgonen och eftermiddag fick jag inget utslag men glömde testa på kvällen igår. I morse vid 8 fick jag den glada gubben!

En halvtimme senare hade jag tid hos gynekologen för jag skulle få komma på min cykeldag 12 och titta på hur det ser ut igen för min egen skull. Jag brukar få positivt ÄL test dag 12. Då såg hon äggblåsan och nämnde att den ser lite skrynklad ut på kanten och att det då betyder att det snart släpper ett ägg.

Det jag tänkte på mest efter min tid där var att hon sa att det bästa är att ligga innan ägglossningen men att jag fortfarande KAN ha en chans ikväll.
    Jag menar, ägglossningstesten menar ju att det är idag och imorgon som är bäst chans?

Jag berättade att det inte blev något igår eller söndag men då sa hon att lördag var för långt bort för att det skulle gett något men att jag skulle försöka få till det ikväll. Då är mannen hemma så då kan vi ju försöka.

• Zvjezda
    jny1891 skrev 2016-04-26 11:19:25 följande:

Jag har precis plussat!!! Kan inte tro att det är sant. :) överlycklig!!

Stort stort grattis! :)
  • Zvjezda

Hur har ni fått till sexandet denna gång?

Jag är så kluven. Vi hade sex i lördags och sedan åkte mannen iväg. Först igår kom han hem och i samma veva igår, tisdag, fick jag utslag på ÄL testet. Så igår kväll hade vi sex.

Men det verkar vara en del som tycker att det är för sent att ha sex när ÄL testet ger utslag för att man ska ha sexat innan ägglossning.

Så nu känns det lite som att det kanske var för sent men jag kan hoppas ändå :)

• Zvjezda
    bohan85 skrev 2016-04-27 11:57:36 följande:
    Jag har testat med Clearblue ä-test som identifierar fyra dagar. När jag blev gravid med sonen så började jag testa lite senare än vad som rekommenderades och fick max utslag direkt. Hade då sex den dagen och ytterligare 2 dagar. Den gången var jag lite snål och testade inte så tidigt som rekommenderades så därför trodde jag inte att hög fertlitet visades eftersom jag började testa sent. Så där räckte det iaf att ha sex från den dag vi fick maximal fertilitet för att få resultat ;)

Denna gång har jag testat från cd 7 som de rekommenderar enligt min cykel och testet visade aldrig hög fertilitet utan gick från låg fertilitet ena dagen till maximal fertilitet andra dagen. Rena "turen" så hade vi sex en dag den visade låg fertlitet för dagen efter kom ju maximal fertilitet direkt (alltså inte visat de dagar då fertliteten ökar som testet lovar) och sedan hade vi sex även dagen då den visade maximal fertilitet. Spermierna överlever ju något dygn så hoppas vi har träffat. LH-stegringen sker väl ca 1 dygn innan ägglossning. Så om det tagit sig återstår att se. Skulle ju gärna ha sex lite oftare och då inte helt behöva förlita sig på testen men med en 1-åring som håller igång både dag och ibland natt så kan det bli lite mindre av den varan... ;)
    Har BIM 7 maj. Hoppas det tagit sig för oss båda!
    Åh tack för ditt svar! Det känns skönt att få ventilera tankarna med någon annan.

Då har denna metod funkat för er alltså :) Då håller jag tummarna att det blir så även i mitt fall, och givetvis att du också plussar! Vore fantastiskt.

Man blir alldeles matt av allt detta, haha. Igår hade jag mycket molande värk men även idag har jag lite molande värk i magen så gud vet vad som händer där inne. Kanske har ägget släppt eller inte än. 

Är SÅ längtande efter ett plus att det är otroligt.
Svar på tråden BIM Maj, 2016