BIM Maj, 2016
Hoppar in här nu då mensen kom idag!
Fjärde försöket. Känns som en evighet
Vilket försök är ni inne på?
Hoppar in här nu då mensen kom idag!
Fjärde försöket. Känns som en evighet
Vilket försök är ni inne på?
Insåg precis att min BIM är fredag den 13e.
Nu är mensen slut här! Då börjar den roliga delen igen. Dock är det en vecka kvar till ÄL så jag har fortfarande lite väntan tills dess..
Räknar med att jag får utslag på ÄL test dag 12-13 baserat på de två senaste månaderna som jag använt ÄL test..
Ska börja testa dag 10 så att jag inte missar.
Längtar så himla mycket efter graviditet och bebis! Speciellt nu när vårkänslorna kickar in och solen tittar fram alltmer. Folk är gravida kors och tvärs och det är alldeles för många runt oss nu som gör att min längtan ökar desto mer!
Jag är på cykeldag 11. Så nu i dagarna borde ÄL dyka upp. Jag har tidigare fått utslag på ÄL test på dag 12. Så imorgon förhoppningsvis får jag en glad gubbe på CB testet.
Det intressanta är att jag redan igår kväll hade som molande känsla i magen som om ÄL var på intågande. Även idag känner jag av det.
Men testet är negativt.
Brukar ni känna av ÄL dagarna innan?
Ska testa med test även ikväll, och sedan imorgon.
Idag fick jag utslag på ÄL testet. Igår på morgonen och eftermiddag fick jag inget utslag men glömde testa på kvällen igår. I morse vid 8 fick jag den glada gubben!
En halvtimme senare hade jag tid hos gynekologen för jag skulle få komma på min cykeldag 12 och titta på hur det ser ut igen för min egen skull. Jag brukar få positivt ÄL test dag 12. Då såg hon äggblåsan och nämnde att den ser lite skrynklad ut på kanten och att det då betyder att det snart släpper ett ägg.
Det jag tänkte på mest efter min tid där var att hon sa att det bästa är att ligga innan ägglossningen men att jag fortfarande KAN ha en chans ikväll.
Jag menar, ägglossningstesten menar ju att det är idag och imorgon som är bäst chans?
Jag berättade att det inte blev något igår eller söndag men då sa hon att lördag var för långt bort för att det skulle gett något men att jag skulle försöka få till det ikväll. Då är mannen hemma så då kan vi ju försöka.
Jag har precis plussat!!! Kan inte tro att det är sant. :) överlycklig!!
Hur har ni fått till sexandet denna gång?
Jag är så kluven. Vi hade sex i lördags och sedan åkte mannen iväg. Först igår kom han hem och i samma veva igår, tisdag, fick jag utslag på ÄL testet. Så igår kväll hade vi sex.
Men det verkar vara en del som tycker att det är för sent att ha sex när ÄL testet ger utslag för att man ska ha sexat innan ägglossning.
Så nu känns det lite som att det kanske var för sent men jag kan hoppas ändå :)