• Zvjezda

BIM Maj, 2016

copycat skrev 2016-04-27 18:24:05 följande:
    Hm, nu blir jag förvirrad. Dottern kom som sagt utan ÄL-tester men inför ett syskon har vi nu provat ÄL-tester för första gången. Jag trodde hela grejen med ÄL-tester är att dom, när dom visar positivt, liksom hintar om att "LIGG NU, ÄGGLOSSNING PÅ INGÅNG!". På de tester jag har köpt på Apoteket står det att när testet visar positivt så väntar ägglossning inom 24-48 timmar. Då borde det ju vara bra att ligga när testet är positivt? Eller jag menar, det kan ju inte vara "för sent"? Eller har jag fått allt om bakfoten? Vi låg ju i fredags, på söndagen fick jag positivt ÄL-test som alltså visar att jag borde fått ÄL på måndagen eller tisdagen, så då låg vi på söndagen också. På måndagen testade jag för skoj skull och fick då negativt ÄL-test, det tolkar jag som att jag alltså hade ÄL på måndagen. Och då tänker jag att söndagens ligg borde varit rätt bra? Haha fan jag som var så nöjd, har jag tänkt helt fel? Fredagens spermier kunde också ha en chans eftersom de kan leva upp till 96h, men jag sätter hoppet till söndagens mys.
    Haha jag är lika förvirrad som du är kan jag lova. Tänker också att det ska vara precis så som du beskriver det. Det är ju den enda anledningen till att jag köper ägglossningstester! Solig

Det som gjorde mig konfunderad var dock gynekologens uttalande och även vissa här på forumet (Inte i denna tråd) som skrivit att det kan vara för sent att sexa den dagen det ger utslag för ägget kan släppa en timme efter det positiva testet eller så släpper det efter 36 timmar. Då är det tydligen bättre att ha sex dagarna innan så spermierna redan väntar.

Men detta tycker jag låter helt galet. Då skulle hela den här industrin med tester vara bluff Glad Tror inte att det är så. MIN egna tolkning av det hela är väl att det bästa är att få till det så som du gjort - sex någon dag innan och sedan samma dag äl testet ger utslag och dagen efter!

Jag fick ju inte till det lika bra innan testet då mannen inte var hemma. Fick till det:

Lördag - Sex
    Söndag - Inget sex
    Måndag - Inget sex
    Tisdag - Utslag på ÄL test och Sex
    Onsdag - Sex

Så jag har åtminstone täckt de två dagarna som är bra enligt ÄL testet, så nu får jag bara hålla tummarna :) För oss båda!
  • Zvjezda

Nu fick jag ett negativt ägglossningstest. Betyder det att ägget då har släppt?

Jag fick mitt första positiva i tisdags och sedan var det positivt även igår. Vi sexade till det både tisdag och igår så jag kan bara hoppas nu antar jag! :)

• Zvjezda
    Nykär15 skrev 2016-04-28 12:48:22 följande:
    Ja då hade jag tolkat det som att ägget har släppt. 
    Då tolkar jag det så. Räknar jag tisdag eller onsdag som ägglossningsdag? Det här är en hel vetenskap! Solig Första positiva testet var ju som sagt tisdag men det var positivt även igår onsdag.

Nu är det alltså väntan till BIM som startar. Spännande. Det här är den roliga delen av det hela. 
  • Zvjezda
    copycat skrev 2016-04-29 06:24:58 följande:

Ååh. Känner mig lite smådeppig efter jag ju insett, med hjälp av ÄL-testen, att jag har väldigt kort lutealfas. Tror det är nåt som skett efter jag slutade med p-medel i nov. Jag är på ÄL+4 och vaknar med molvärk och stick i brösten. Nån annan hade väl varit glad men jag är rädd att det är mensen jag känner, som väntas på måndag (om jag har samma cykel som mina två senaste, 26dagar). Vet ju att det kan vara svårare att bli gravid när man har kort lutealfas just för att ägget inte hinner fästa/kroppen inte hinner fatta innan det skjutsar ut allt igen....
    Så jämfört med er andra hatar jag den här molvärken just nu, haha. Så rädd att det är mens på ingång...blä. Nån annan med kort lutealfas?

Vilken cykeldag har du din ÄL på?
  • Zvjezda
    copycat skrev 2016-04-29 08:34:12 följande:
    Den här månaden fick jag positivt ÄL-test på dag 18! ÄL-testet var sen negativt dagen efter så det tolkar jag som att ägglossningen var under dag 19. Supersent ju. Och då har jag som sagt haft cykler på 26 dagar de två senaste gångerna :/ innan dess cykler på ca 32 dagar.
    Okej!
    Kan vara så att du denna gång får en längre cykel om du vanligtvis inte brukar ha 26 mer än de senaste två gångerna. Jag håller tummarna. Och ännu mer håller jag tummarna att du blivit gravid så du slipper tänka på längden på cykeln ett bra tag framöver :)
  • Zvjezda

Tycker också att det är så härligt att den här gruppen finns!
    Och det är fantastiskt att tänka att någon eller några faktiskt kommer att plussa här i tråden! Det är i princip alltid någon som lyckas i dessa trådar! Hoppas givetvis att det blir plus för samtliga! Solig

Kan inte heller ta de här samtalen med min sambo för då skulle han tröttna ordentligt, haha. Därför håller jag mig till er och är glad att ni finns!

Idag är det 3 dagar sedan ägglossningstestet visade positivt och jag känner inte ett smack. Vet att det är tidigt men man hoppas ändå alltid på något. Hade blivit glad över att svimma lite eller kräkas.. Haha! Tyst

Det enda jag kanske känner ibland är en molande känsla i tjejmagen. Men då tänker jag att "Tänk om jag inbillar mig?"

Hoppas hoppas hoppas att det blir ett plus denna månad !!

• Zvjezda
    MamatillJ skrev 2016-04-29 11:42:07 följande:

Nej fy vad detta är jobbigt. Vi är nu inne på fjärde försöket och förhoppningar (trots mycket liggande kring ÄL ) är inte så höga! Jag tycker detta är pest och pina och kommer bli såå så besviken om mensen kommer denna månaden också..varför ska det vara så mycket kemi och molekyler m.m inblandat, hade varit bättre att bara kunna trycka på en knapp.

Vi är också inne på fjärde försöket nu och jag känner igen känslan!
  • Zvjezda

Jag läste på engelska sidor att vita flytningar efter ägglossning kan vara ett gott tecken. Har ni flytningar fortfarande? Det har jag. Igår och speciellt idag har jag fått en hel del vita flytningar av något slag. Men kan likväl vara så att jag alltid får såhär utan att jag tänkt på det Skrattande

"White discharge after ovulation is a good sign that you may be pregnant. At this time, your body is starting to produce hormones to help with the pregnancy and keep a baby healthy. These are the changes that have to happen for a healthy pregnancy, but they?ll also change the way that your discharge looks in the process."

Men sen verkar det vara så att man även får vita tjocka innan mens som man inte ska förväxla men då är det i slutet av ens cykel och inte efter ägglossning.

"Note: White discharge is experienced at the end of your cycle and is also very thick. Do not confuse this discharge for you being pregnant."

"Discharge after ovulation doesn?t mean that you?re necessarily pregnant. The cervix does not completely dry up at this time. Instead, it will be going through different cycles or stages depending on the amount of estrogen in the body.

If implantation has occurred and you have conceived a child, your discharge will remain."

Känns som en hel vetenskap och allt är möjligt i princip haha.

• Zvjezda
    MamatillJ skrev 2016-04-29 13:54:12 följande:

Såna fick jag ÄL +2 och dom finns fortfarande kvar nu ÄL + 7

Hoppas det är ett tecken! :)
  • Zvjezda

God morgon alla underbara - snart gravida - kvinnor! :)

Hoppas ni har haft en strålande helg!
    Min har varit väldigt bra och avkopplande men det känns så jobbigt att jag inte känner av någon molvärk längre, haha. Nu känner jag liksom ingenting alls?
    Känner efter hela tiden men nej, inget där.

Tänker direkt att det är hopplöst eftersom jag inte känner av någonting. Idag är det ÄL+6 eller ÄL+5.

• Zvjezda
    Verro skrev 2016-05-02 09:21:46 följande:
    Hej underbara du oxå :) så kände jag nån dag oxå men på kvällen sa de pang o så kom molvärk och illamåendet tillbaka, tappa inte hoppet kära du... De finns ju dom som inte känner nått föraren efter dom plussar :) kram
    Jag fortsätter hoppas då Solig

Det jag har haft i helgen är vita lotionflytningar. Om det är en indikation eller inte vet jag inte alls. Förra månaden när jag inte fick mitt plus blev jag så besviken och ledsen att jag raderade alla appar och all information jag hade om tidigare cyklar. Dumt nog för idag hade jag velat ha kvar det Drömmer

Så kan det bli när man gör saker i affekt.

Ibland rör jag vid brösten bara för att se om de ömmar och vid beröring så kan de väl ömma lite men när jag var gravid sist så fick jag SÅ ont i brösten att jag inte ens behövde nudda vid dem. När jag gick gjorde de ont. De kändes riktigt smärtsamma. Och det är DEN känslan jag hela tiden vill ha igen men antar att det kan vara olika mellan graviditeter även hos samma kvinna?

{#emotions_dlg.flower}
  • Zvjezda

Det jag minns från min senaste graviditet var ömma bröst men framför allt ömma bröstvårtor och även stickningar i tjejmagen jätteofta.

Nu har jag inget av det Oskyldig Haha. SÅ irriterande.

• Zvjezda

Förra månaden hade jag molande värk som inte var någonting då mensen kom prick på dagen den helst inte hade dykt upp. Ändå hoppas jag på molande värk igen! Känns så konstigt att inte känna något.

Men de saker jag helst hade velat ha är onda bröstvårtor och spända bröst samt kissa ofta.

• Zvjezda

Jag hoppas och håller verkligen tummarna för att det är ett verkligt plus!

CB har dock gett mig falska svaga plus alldeles för många gånger så för min egen del har jag haft en extrem otur med testen :(

• Zvjezda

Ser att det blivit flera plus i tråden!!

Fantastiskt! Grattis!! :)

Vad skulle ni säga att era  tydligaste symptom är?

• Zvjezda
    Bäbiiiis skrev 2016-05-03 10:24:56 följande:
    Mina symptom har varit att jag blev extremt hungrig och framförallt sugen på kladdkaka och vaniljbulle från ca äl+4.

Sen blev jag så illamående att jag kräktes på äl+7, och då hade jag inget sug på kladdkaka längre ;) Nu känner jag inget särskillt men har ingen aptit så illamåendet sitter väl i lite fortfarande.

Molvärk har jag haft också men brukar nog alltid ha det ett tag efter äl så räknar inte det som symptom.

Jag är nog lite mer kissnödig än vanligt också.
    Men åh vilka tydliga och bra symptom!! Grattis! :)

Själv saknar jag symptom haha Skrattande Så irriterande! Svårt att hoppas när man inte känner något alls. Bara att brösten ömmar lite när jag känner efter på dem.
  • Zvjezda

Idag är det ÄL+12 och jag har inte haft några symptom egentligen. Mina bröst är mycket mindre ömma än andra månader, men lite ömma när man trycker på dem. I övrigt hade jag rätt mycket flytningar första dagarna efter ägglossning men sedan var det torrt eller lite lotion om man verkligen kollade. Sedan kom flytningarna tillbaka men bara lotionflytningar typ. Men inte mycket.
    Har varit gasig ett par dagar men inte det senaste dygnet.

Tidigare månader har jag också testat tidigt och verkligen vridit och vänt på testen och sett svaga plus.. men denna gång kom det ett riktigt starkt plus 3 dagar tidigt!

• Zvjezda

Stort tack alla och jag håller tummarna för er!!

mamalolo skrev 2016-05-09 11:08:47 följande:
    Supergrattis! 

Själv sitter jag och funderar. Trodde jag fick min mens igår på ÄL+11 men det kom bara några droppar på em, därefter inget. Dock har jag fortsatt mol/mensvärk så det kommer säkert idag...eller så hade jag helt enkelt ingen ÄL denna månad? Måste verkligen börja tempa på riktigt nu så att jag ser att en ÄL verkligen ägt rum. 
    Tack!

Kan det inte varit en nidis då? :)
Svar på tråden BIM Maj, 2016