• mamalolo

BIM Maj, 2016

Hej, hoppar också in här. Blev gravid i slutet av februari men fick tidigt missfall i vecka 6. Nya tag nu. Hade ÄL kring 25-27/4 och väntar otåligt på BIM som borde ligga kring 8-9/5? Jag har en väldigt oregelbunden och lång menscykel, som brukar vara 28-37 dagar lång. Innebär att väntan mellan försöken också blir extra lång, tyvärr.

Inga känningar alls än så länge. Annars brukar dålig i magen + väldigt kissnödig vara mina första tecken.  

• mamalolo
    Cfmilla skrev 2016-05-02 17:06:52 följande:
    Första tacken på grav eller mens?

Jag har samma som du, fick tidigt missfall i V6 i början av mars. Har också lååååång cykel
    Bra fråga! På graviditet - och när det gäller magen även tecken på mens, konstigt nog. :D 

Så jobbigt med MF och träligt med lång cykel. Har du PCO? Jag har aldrig fått en faktisk diagnos men har typ det. 
  • mamalolo
    Bäbiiiis skrev 2016-05-03 09:07:10 följande:

Hej! Idag på äl+9 tog jag två nya gravtest. Ett "bäst på test" (blå) och ett "rfsu" (röd). Hihi nu ser jag ett tydligt streck på det blå :) Kan knappt tro det men visst måste det betyda att jag är gravid.

Ja, nu ser man ett svagt streck! Va kul! Vågar mig också på ett grattis och håller tummarna för att det blir starkare. 
  • mamalolo
    Klubben94 skrev 2016-05-04 09:21:54 följande:

Har BIM idag och tog detta precis, jag är typ i chocktillstånd. Då inbillade jag mig alltså inte alla symptom jag hade den här gången, för visst ser ni också strecket? Glad

Ja, solklart streck! Grattis!!!! Vad kul! Vad har du haft för symptom?
  • mamalolo
    MamatillJ skrev 2016-05-04 18:31:09 följande:

4 dagar kvar till bim och känner inte ett smack...känner mig redan dyster. Vi som låg i som kaniner runt ÄL.

Samma här, typ. Har BIM kring 9-11 maj och känner inte mycket alls. Jag tänker lite som du: hur kan det INTE ha blivit något när en ligger 4-5 ggr kring ÄL? Så många spermier! ?? Men det känns hopplöst just nu.
  • mamalolo

Jag gjorde misstaget att testa i förrgår. Tidigt, jag vet. Men kändes ändå ännu mer hopplöst efter det. Nu ska jag försöka hålla mig till sön morgon om inte mensen kommit då.

• mamalolo
    Cfmilla skrev 2016-05-04 10:43:27 följande:

åh va underbart! du tog ett igår med va?

Fick svagt plus idag, men vill nog fan ta ett till imorgon. testnatnarkoman

Åh, vad kul! Vilket datum hade du full stegring resp ÄL? Jag hade stegring 25-26/4 så antar att ägget släppte 26-27/4 och att jag nu är på ÄL+8-9.
  • mamalolo
    MamatillJ skrev 2016-05-04 20:21:05 följande:

Jag tänkte också testa söndag morgon. Lycka till åt oss båda.

ja, pepp!!
  • mamalolo
    marengen90 skrev 2016-05-04 21:05:48 följande:

Ska också testa söndag morgon! :) BIM 12e men testa positivt BIM -4 med sonen så hoppas kanske kunna se ett plus. Har haft mycket molvärk idag och känner mig så glad över det!

Åh, kul! Känns som en evighet dit!

Jag har haft molande småvärk, mer finnar och varit extremt gasig i en vecka. Men sedan igår känner jag absolut ingenting alls. Har därför inga höga förväntningar. :-/
  • mamalolo
    Cfmilla skrev 2016-05-04 20:50:34 följande:

Jag kollar inte med stickor. Kände dagen efter äl att jag haft äl, eftersom brösten gjorde ont. Sedan såg jag det på tempen. jag är på äl +9 idag. ska ta ett test i morgon och hoppas att det är starkare. Har ett mf i bagaget som började med svaga test. Men det känns annorlunda nu

Ah, förstår! Ja, jag minns att du nämnde MF. Jag hade samma. Svaga test som inte stegrade som de skulle. Gick aldrig över 2-3 v på CB digital. MF i v 6 den 1 april. Körde ni också direkt, utan att vänta en mens?
Svar på tråden BIM Maj, 2016