• mamalolo

BIM Maj, 2016

Hade klassisk mensvärk och PMS i förrgår och allt kändes hopplöst, men så kom molandet i livmodern tillbaka igår, så plötsligt återvände hoppet. Tempen ligger kvar på 37,0. Är fortfarande bara på ÄL + 10-11 så det säger väl inte så mycket egentligen. Tog mitt sista testlagret-test nu men tyvärr inget streck. Denna bergochdalbana. :(

• mamalolo
    Karitziana skrev 2016-05-07 07:58:57 följande:

Jag har BIM 9 maj. De senaste dagarna har jag inte känt så mycket. Lite mensvärk då och då.. Ingenting annat.. Hade mer känningar tidigare då jag mådde lite illa och kände mig yr.

Just nu känns det som att mensen är på väg men jag hoppas att den int är det.. Tänkte testa måndag morgon.. :)

Som för mig. :-/ Hade också tänkt testa på måndag men nu vet jag inte... Hade full stegring på stickan 25-26 april, ÄL borde då ha ägt rum 26-27 april. BIM egentligen närmare 10-11 maj. Så testar nog på tisdag om inte mensen kommit.
  • mamalolo
    Karitziana skrev 2016-05-07 08:26:42 följande:

Ja usch vad det är jobbigt att bara vänta.. Kände mig helt övertygad att tagit sig i början efter ÄL för då mådde jag annorlunda. Men nu känns det som att det inte är någonting i magen.. Suck :(

Känner samma! Vi får peppa varandra.
  • mamalolo
    bohan85 skrev 2016-05-07 08:10:56 följande:

Idag på BIM var plusset starkt, har senaste 4 dagarna haft positiva test på testlagrets men tycker inte att de ökat så mycket i styrka. Har egentligen inga känningar vilket känns lite oroligt då jag med sonen mådde mycket illa redan på BIM samt var öm i brösten. Men tiden får väl utvisa.

Ett starkt plus känns ändå lovande! Vill du dela bild?
    marengen90 skrev 2016-05-07 08:04:56 följande:

Har bim 12 maj men har en lite oregelbunden cykel. Har molvärk nästintill varje dag och en känsla som säger att jag är gravid men neg test än så länge. Hoppas så att det jag känner är rätt :)

Känner samma emellanåt, men vissa dagar känns det lika sjölvklart att det inte tagit sig. Tiden går så sjukt långsamt! :-/
  • mamalolo
    sawyer skrev 2016-05-07 09:37:08 följande:

Har haft molande värk sen ÄL +5 ungefär som fortfarande håller i sig.. Dom senaste 2 kvällarna har jag känt ett svagt illamående.

Och dom senaste 3 nätterna har jag sovit sjukt dåligt, vaknat väldigt lätt och haft svårt att somna om, men det är inte alls säkert det har med graviditet att göra. Men brukar annars sova väldigt djupt och vaknar knappt av alarmet på morgonen, haha.

Humöret svänger ganska rejält.

Lite känsliga bröstvårtor, men inga ömma bröst direkt.

Har bestämt mig för att inte testa förrän tidigast BIM, gärna efter. Min mens brukar vara som en klocka, gärna en dag tidig. Olidlig väntan, men än så länge håller tempen sig hög :)

Jag sover också sjukt dåligt. Vaknar kl 4-5 och kan inte somna om. Men det gör att jag inte vet vad som är vad. Är också väldigt ojämn i humöret men det är å anda sidan inte så konstigt när en sover dåligt... När har du BIM?
  • mamalolo
    sawyer skrev 2016-05-07 10:03:45 följande:

Jobbigt när man inte får den sömn man behöver :/ inatt var jag uppe vid 01, 03, 05, då gav jag upp och gick upp istället, irriterande att höra hur gott sambon sover när man själv inte får sova, haha :)

Nej det är klart inte så konstigt med dålig sömn, men tycker ändå inte riktigt jag känner igen mitt humör..

Jag har bim på tisdag, den 10/5 :) när har du BIM?

Samma, om jag räknat rätt! :)
  • mamalolo
    sawyer skrev 2016-05-07 10:12:55 följande:

Åh, vad roligt! Vi får hålla varandra uppdaterade om hur det går, håller tummarna för oss båda! :)

Ja! :) Ångrar att jag inte tempar. Om det inte tar sig denna gång ska jag börja.
  • mamalolo
    sawyer skrev 2016-05-07 10:42:28 följande:

Rekommenderar verkligen att tempa om det inte skulle ha tagit sig, ett väldigt bra sätt att få bekräftat att ÄL inträffat eftersom tempen höjs dagen efter.

Jag har verkligen lärt känna min kropp sen jag började tempa och använda NC :)

Men håller tummarna för dig att du inte ens behöver börja tempa nu, utan att det tagit sig denna månaden :D

Tack! <3 Ja, jag har en väldigt lång menscykel så vore bra att kunna förstå den lite bättre.
Svar på tråden BIM Maj, 2016