• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Bettieboop

Jag har bim den 17/5 och hade ägglossning den 2-3/5 enligt ägglossningakalendern(har alltså inte tempat eller testat på sticka).
    Vi hade sex två dagar innan, alltså den 30/4.
    Har haft lite känningar i livmodern som stuckit till, men då jag har ibs-D så kan det lika väl vara gaser som trycker på... Idag känner jag mig väldigt svullen och vaknade kåt, haha, och är det fortfarande, då det känns som det är fullt med "blod" i organen.
    Jag vill så gärna med känns som att risken är liten? Min cykel är på 24-25 dagar och har läst att det kan hända att man inte blir gravid då för att ägget kanske inte fäster?

• Tra3dockan

Denna väntan alltså.

Lyckades vi pricka in äl trots slarv med att testa? missade vi chansen?
    Låg vi tillräckligt? Har jag ens haft äl ännu? Fungerar äl-testet?

Bah.. många snurrande tankar

• Nykär15
    speranza. skrev 2016-05-13 09:54:25 följande:

Tack för pepp!

Tiden går så långsamt när man väntat på besked..

Trodde aldrig att 2 veckor kunde kännas så långa. Är nästan rädd för att ta nästa test, rädd för besvikelsen.

Men ska försöka tänka positivt nu :)

Men vänta till efter BIM om du inte vill bli besviken och tappa hoppet, kommer inte mensen så testa då. 
  • speranza.

Testade som sagt negativt på ÄL+8 trots symtom som: spänningar i livmodern, gasig mage, finnar som ploppat upp, humörsvängningar. Har aldrig varit gravid innan så jag vet ju inte hur det brukar vara. Är det många här som testat negativt för att sedan testa positivt närmare BIM?

• Blue113

Vill bara dela våran lycka att vi plussade igår äl+10. Nu hoppas vi bara att allt ska gå bra. Och lycka till alla där ute så har snart alla en liten bäbis :)

Försökte få med en bild på mitt positiva resultat men utan framgång....

• Nykär15
    speranza. skrev 2016-05-13 13:20:03 följande:

Testade som sagt negativt på ÄL+8 trots symtom som: spänningar i livmodern, gasig mage, finnar som ploppat upp, humörsvängningar. Har aldrig varit gravid innan så jag vet ju inte hur det brukar vara. Är det många här som testat negativt för att sedan testa positivt närmare BIM?

Det är ju jättetidigt, inte många som får plus så tidigt så det hade vart mer konstigt om du hade fått det...första svaga kommer ju runt ÄL+10...många plussar först på BIM och kan ha negativt fram till dess. 
    Du vet ju inte när ägget fäster, sker ju på dag 5-10 nån gång efter ÄL, om ägget släppte sen och sen fäster sent så kan det ta ända till BIM innan det finns mätbara hormoner...

Du får försöka ta det lite lugnt ett par dagar och testa igen då. Jag lovar, jag vet hur otålig man är...är på försök 5 här med ett missfall på försök 2...men det lägger sig efter några försök..men väntan känns alltid lång. Är själv på ÄL+3 bara och det är en rätt skön tid, för tidigt att känna av några symptom så det är bara att njuta av att man inte kan göra ett skit just nu, skönt eg. Nästa vecka kommer man ju börja analysera vad som känns i kroppen igen, så denna helgen blir lite vila från sånt .

• Kynisen

Bim 19/5.... Var för nyfiken då jag känner mig så gravid (4barnet isf) å testa, men ön så länge neg. bara att härda ut dessa lååååånga dagar..... ;)

• Deni81
    Bettieboop skrev 2016-05-13 11:16:40 följande:

Jag har bim den 17/5 och hade ägglossning den 2-3/5 enligt ägglossningakalendern(har alltså inte tempat eller testat på sticka).

Vi hade sex två dagar innan, alltså den 30/4.

Har haft lite känningar i livmodern som stuckit till, men då jag har ibs-D så kan det lika väl vara gaser som trycker på... Idag känner jag mig väldigt svullen och vaknade kåt, haha, och är det fortfarande, då det känns som det är fullt med "blod" i organen.

Jag vill så gärna med känns som att risken är liten? Min cykel är på 24-25 dagar och har läst att det kan hända att man inte blir gravid då för att ägget kanske inte fäster?

Har också ibs-d! Det är så svårt att skilja på molande från tarmen och molande från livmodern... Har dock vaknat på natten/tidig morgon två gånger denna period och haft sån enorm smärta, gått på toa (inga problem med avföringen ens) och så har det inte riktigt släppt. Det är ovanligt för mig, brukar aldrig vakna och behöva gå på toa på natten... Men känner inget annat... Inte ens öm i brösten, känns som jag inte ska få mens eller är gravid heller för den delen
  • Deni81

Lite kluven fråga. Skulle ni dricka alkohol några dagar innan BIM? Har BIM på onsdag den 18/5. Nu har sambon köpt hem vin och öl och cava. Jag har inte druckit på evigheter och är rätt så sugen på rödvin. Skulle ni dricka?

Jag har inga symtom, känner mig inte i närheten av gravid, har liksom inte känt av nånting alls denna period. Och jag vet inte ens om vi prickade ÄL, för vi låg inte förrän två dagar efter stegring och två dagar innan stegring. Vågar man? Skulle ni har tagit lite vin?

• MissJL
    Blue113 skrev 2016-05-13 13:55:23 följande:

Vill bara dela våran lycka att vi plussade igår äl+10. Nu hoppas vi bara att allt ska gå bra. Och lycka till alla där ute så har snart alla en liten bäbis :)

Försökte få med en bild på mitt positiva resultat men utan framgång....

Stort grattis!!
Svar på tråden BIM Maj, 2016