• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • MissJL
    Deni81 skrev 2016-05-13 17:00:03 följande:

Lite kluven fråga. Skulle ni dricka alkohol några dagar innan BIM? Har BIM på onsdag den 18/5. Nu har sambon köpt hem vin och öl och cava. Jag har inte druckit på evigheter och är rätt så sugen på rödvin. Skulle ni dricka?

Jag har inga symtom, känner mig inte i närheten av gravid, har liksom inte känt av nånting alls denna period. Och jag vet inte ens om vi prickade ÄL, för vi låg inte förrän två dagar efter stegring och två dagar innan stegring. Vågar man? Skulle ni har tagit lite vin?

Jag kommer att leva precis som vanligt tills dagen jag plussar! Skulle jag leva som gravid mellan äl o bm skulle besvikelsen nog bara bli större om det inte tar sig... Sen skulle jag nog inte supa men nått glas vin skulle jag absolut unna mig.. Men det är ju bara jag! ;)
  • TantMedKratta

Har ni andra här stenkoll på ägglossningen?

Vi är inne på försök tre och jag har en app som beräknar ägglossning men har hittills inte kännt av ägglossningen. Brukar känna av det annars men aldrig hållt koll på när eller hur ofta det inträffat. Den här månaden är första gången under en tremånaders period som jag känner att jag har ägglossning. Datum stämmer även med beräkning av min app. Är det ett dåligt tecken tro att jag inte verkar ha regelbunden ägglossning? Någon annan som inte verkar ha ägglossning varje månad?

• Nykär15
    Deni81 skrev 2016-05-13 17:00:03 följande:

Lite kluven fråga. Skulle ni dricka alkohol några dagar innan BIM? Har BIM på onsdag den 18/5. Nu har sambon köpt hem vin och öl och cava. Jag har inte druckit på evigheter och är rätt så sugen på rödvin. Skulle ni dricka?

Jag har inga symtom, känner mig inte i närheten av gravid, har liksom inte känt av nånting alls denna period. Och jag vet inte ens om vi prickade ÄL, för vi låg inte förrän två dagar efter stegring och två dagar innan stegring. Vågar man? Skulle ni har tagit lite vin?

Lever som vanligt fram till plus, ett glas rött här ikväll :) är på äl +3
  • Bettieboop
    Deni81 skrev 2016-05-13 16:20:43 följande:
    Har också ibs-d! Det är så svårt att skilja på molande från tarmen och molande från livmodern... Har dock vaknat på natten/tidig morgon två gånger denna period och haft sån enorm smärta, gått på toa (inga problem med avföringen ens) och så har det inte riktigt släppt. Det är ovanligt för mig, brukar aldrig vakna och behöva gå på toa på natten... Men känner inget annat... Inte ens öm i brösten, känns som jag inte ska få mens eller är gravid heller för den delen
    Ja, jättesvårt!
    Usch, detta väntade!
  • Bettieboop
    Deni81 skrev 2016-05-13 16:20:43 följande:
    Har också ibs-d! Det är så svårt att skilja på molande från tarmen och molande från livmodern... Har dock vaknat på natten/tidig morgon två gånger denna period och haft sån enorm smärta, gått på toa (inga problem med avföringen ens) och så har det inte riktigt släppt. Det är ovanligt för mig, brukar aldrig vakna och behöva gå på toa på natten... Men känner inget annat... Inte ens öm i brösten, känns som jag inte ska få mens eller är gravid heller för den delen
    Jag funderar lite på om när man väl blir gravid, om man verkligen få i sig alla vitaminer- och om dom verkligen får stanna kvar i kroppen när man har ibs -D? Känns inte som det :/ men har läst att imodium/dimor inte ska påverka barnet något.
  • Tvilling73

En fråga ni verkar vara så många som kan så mycket om grav.test

Jag har bim 16 maj tror jag. Gjorde ett test tidigt men förstod att det inte skulle visa något. Apotekets 2 pack. Kom på att jag ville testa idag fredag så beställde hem nåt halvdåligt på apotea.

Testade imorse och nästan direkt kom det andra röda strecket (positivt) och jag blev glad och varm i hjärtat. Gick iväg och stökade på med lite morgonrutiner och efter 5 minuter larmade telefonen.

Då va det andra röda strecket borta.

Är det så att det andra strecket kommer upp på en gång tillsammans med typ test strecket eller vad man kallar det.

Tycker isåfall att det borde stå i bruksanvisning så man inte tar ut lyckan innan de 5 minuterna gått..

Jag vet ju att det är några dagar tidigt... Men blev skit sur helt enkelt.

Så min fundering är om någon annan varit med om samma sak eller om det ska vara så.

RFSL testdtickor

By The Way här blev det också ett glas rött

• Manolia

Jag testade positivt på äl stickan på lördagen den 30/4. Jag trodde jag hade äl på tisdagen så jag började testa på lördagen. Vi hade sex på fredagen och på söndagen. På söndagen 1/5 kände jag att jag hade äl. Otroligt ont. På söndag em testade jag igen och stegringen var borta. Så vi träffade verkligen äl! :)

Nu mår jag illa! Och har gjort det till och från sedan i måndags..

Men mensen ska väl inte komma förrän på tisdag eller senast onsdag.

Eller ska jag räkna 14 dagar från äl så har jag BIM på söndag??

Det har alltid varit 28 dagar. Äl 14 och mens 28..

Jag är så rädd för att jag bara inbillar mig att jag mår illa, för jag så gärna vill det!

När tycker ni att jag ska testa? Jag testade i dag på em men det var neg.

• Deni81
    MissJL skrev 2016-05-13 17:35:17 följande:

Jag kommer att leva precis som vanligt tills dagen jag plussar! Skulle jag leva som gravid mellan äl o bm skulle besvikelsen nog bara bli större om det inte tar sig... Sen skulle jag nog inte supa men nått glas vin skulle jag absolut unna mig.. Men det är ju bara jag! ;)

Nä supa känns onödigt när det bara är sambon och jag, haha Jag tog ett halvt glas vin idag och blir kanske något lite mer imorgon till ESC Det är ju bra att leva som vanligt faktiskt, man kan ju inte bli nunna och nykterist bara för att man KANSKE blir gravid
  • Deni81
    Nykär15 skrev 2016-05-13 20:32:14 följande:

Lever som vanligt fram till plus, ett glas rött här ikväll :) är på äl +3

Bra där, tog mig också ett halvt glas ikväll BIM-5.
  • Deni81
    Bettieboop skrev 2016-05-13 20:45:54 följande:

Jag funderar lite på om när man väl blir gravid, om man verkligen få i sig alla vitaminer- och om dom verkligen får stanna kvar i kroppen när man har ibs -D? Känns inte som det :/ men har läst att imodium/dimor inte ska påverka barnet något.

Jag tror att kroppen hinner ta upp ganska mycket, beroende på hur mycket "d" man har. Men det låter ju bra med Dimor och Imodium, jag har försökt att sluta med dem en gång och hade riktigt stora problem så att vara gravid utan dem har varit en oro. Min barnmorska sa att den största risken med Dimor under graviditet är att man ändå blir förstoppad när man är gravid och då kan man bli rejält förstoppad...

Däremot så har jag problem att hålla vikten, jag är för smal och om jag skulle sluta med Dimor så skulle jag nog sakta tyna bort :-/
Svar på tråden BIM Maj, 2016