-
Frustrerande! Hoppas vi får ökningar snarast!:)Bäbiiiis skrev 2016-04-18 18:18:56 följande:Det undrar jag också. har fått svaga streck i ca 6 dagar nu men det i fredags var lite starkare än de övriga men inte positivt.
-
Hoppas det! Blir ju rackarns dyrt att göra av med två test om dagen:/ men kanske skulle vara värt...också för att lära sig vilken tid på dygnet det är bäst att ta... Blir intressant att se vad morgondagen säger, känner ju ÄL-känningar så smått i form av molvärk.Milli_1 skrev 2016-04-18 21:03:15 följande:Jag testade två gånger per dag från cykeldag 12, morgon och sen eftermiddag. Började testa dag 10.
Kanske du och copycat får vänta till imorgon innan de börja öka äl testen? -
Haha jo jag vet, har en två-årig dotter:) men då hade vi lyckan att "sätta det" på andra försöket utan ÄL-test, det är därför det plötsligt känns "meckigare" med dessa test nu. Vi har egentligen bara försökt pricka in ÄL skarpt EN gång sen vi slutat med p-medel men eftersom plötsligt vääääldigt många runt oss är gravida vill vi gärna tajma, blir så mycket roligare med tajta vänner, föräldraledigheter och ungar i nära åldrar. Så nu ger vi ÄL-test en chans för att slippa "det händer när det händer", vi vill att det händer NU!:)Loncelot skrev 2016-04-19 06:32:25 följande:Jo är ju rätt dyrt med ÄL test ja lägger väl runt 250:-/mån inkl graviditetstest, men det är det värt för att få det man önskar mest, vänta bara till barnet kommer då kan vi snacka dyrt
-
Fattar inget! Är på dag 14 efter första mensdagen, har testat med Apotekets ÄL-test sen dag 10 och det ser ändå ut såhär! Sjuuukt svagt. Ändå har jag trådiga flytningar och molvärk:( eftersom mina senaste två cykler varit på 26 dagar borde jag ju verkligen ha ÄL typ nu. Och testerna ska ju visa att man har äl inom 24-48 h. Känns helkonstigt att det inte skulle ge utslag nu. Testet är från idag. Bläää, less! Betyder detta att jag inte har ÄL denna månad eller vad fasen?!:(
-
Ja jag vet ju inte riktigt det eftersom detta är första gången jag testar med ÄL-tester:/ men har väl trott att det är runt dag 14-16, antingen har jag haft fel eller så har jag utebliven ÄL nu....får fortsätta testa helt enkelt:/ blev så förvånad bara, när jag kände/såg flytningarna var jag helt säker på att tester skulle bli starkt när jag nu linfrön jobbet, kändes så snopet bara:/Loncelot skrev 2016-04-20 17:59:40 följande:På vilken dag i cykeln brukar du ha äl? Själv brukar ja ha allt mellan dag14-20 väldigt oregelbundet där, nått däremellan...
-
Hmmm okej...Gud jag är så ny ordet här med ÄL-tester så jag kan ju nada:/ hoppas nån annan kan ge dig ett vettigt svar:)
Bäbiiiis skrev 2016-04-20 17:57:43 följande:Typ sådär såg mina test ut när jag hade trådiga flytninga och sen igår när jag nog skulle anse att flytningarna var vattnigare var testet starkare men inte "positivt" och nu ikväll är det nästan helt blankt och jag har fortfarande vattniga flytningar. Betyder det att jag har haft min lh-topp och äl kommer inom kort tror ni?
Såhär har det sett ut. Sista bilden är från idag
den är från idag på förmiddagen och nu på kvällen då jag är på cd 15.
-
Ordet?! Haha "ny på det här" ska det såklart stå..copycat skrev 2016-04-20 18:08:07 följande:
Hmmm okej...Gud jag är så ny ordet här med ÄL-tester så jag kan ju nada:/ hoppas nån annan kan ge dig ett vettigt svar:)
-
Linfrön....alltså detta med autokorrekt! "När jag nu kom från jobbet..."copycat skrev 2016-04-20 18:05:45 följande:Ja jag vet ju inte riktigt det eftersom detta är första gången jag testar med ÄL-tester:/ men har väl trott att det är runt dag 14-16, antingen har jag haft fel eller så har jag utebliven ÄL nu....får fortsätta testa helt enkelt:/ blev så förvånad bara, när jag kände/såg flytningarna var jag helt säker på att tester skulle bli starkt när jag nu linfrön jobbet, kändes så snopet bara:/
-
En tvåårig dotter:)jny1891 skrev 2016-04-21 18:44:47 följande:
Jag har ju "turen" att min ÄL redan är avklarad. Fast nu är det nästa sak att vänta på, BIM... Och tiden går ju sååå långsamt. ÄL+4 idag. :)
Sambon vill att vi ska testa nu. Försöker förklara att det är omöjligt såhär tidigt. Första försöket för oss denna månaden.
Jag har två barn sen tidigare (13 år och 5 år) han har ett barn (18 år)
Har ni andra barn?
-
Ja jag håller med. Tycker också att det här med "tvingat" sex är jobbigt. Som igår, det var verkligen en sån dag. Ingen av oss var speciellt sugen men vi körde ändå eftersom vi vet att ÄL är anyday now. Och det resulterade i press som gjorde att det helt enkelt inte gick och vi fick "ge upp" till slut. Det mår såklart min sambo dåligt över och nu är jag rädd att det blir en ond spiral, samtidigt som jag känner "stressen" över att missa denna månad och behöva vänta till att försöka nästa månad istället. Samtidigt vill jag ju inte visa stressen och tyvärr, "irritationen" hur taskigt det än känns att formulera sig så. Men när jag blir stressad visas det oftast i form av irritation tyvärr. Var så mycket enklare med dottern, idag två år, vi lyckades på andra försöket efter avslutade preventivmedel utan att vi ens försökte pricka äl. den dagen hon blev till hade vi sex flera gånger under samma dag. Det händer ju inte idag men småbarnsliv och tröttheten, känns onekligen som att det kommer ta längre tid denna gång. Äsch, idag är en lite låg dag med tanke på det "misslyckade" försöket igår?tror vi båda känt oss lite nedslagna idag. Blä.Rosenblad skrev 2016-04-21 13:07:56 följande:
Mitt uppe i barn tillverkningen precis som många andra här just nu men har en undran till er.. Hur ofta har ni sex nu när ni försöker få barn? Är nu inne på vårt 7e försök men börjar tänka, har vi haft sex för lite?! Känner stor press både jag och mannen och tyvär visar de sig hos han. Försöker att låtsas som att vi inte alls har sex just hela tiden nu runt äl pga vi försöker få barn men det blir som en teater nästan tyvär. Har haft sex den 14e, 16e och 19e och äl är idag den 21e. Så det blir ju idag med och troligen sen igen den 23e. Väldigt schema lagt och tråkigt. Och då har vi ändå fått till de rätt bra denna månaden. Hur tänker ni kring detta?