• copycat

BIM Maj, 2016

Ååh. Känner mig lite smådeppig efter jag ju insett, med hjälp av ÄL-testen, att jag har väldigt kort lutealfas. Tror det är nåt som skett efter jag slutade med p-medel i nov. Jag är på ÄL+4 och vaknar med molvärk och stick i brösten. Nån annan hade väl varit glad men jag är rädd att det är mensen jag känner, som väntas på måndag (om jag har samma cykel som mina två senaste, 26dagar). Vet ju att det kan vara svårare att bli gravid när man har kort lutealfas just för att ägget inte hinner fästa/kroppen inte hinner fatta innan det skjutsar ut allt igen....
    Så jämfört med er andra hatar jag den här molvärken just nu, haha. Så rädd att det är mens på ingång...blä. Nån annan med kort lutealfas?

• copycat
    Zvjezda skrev 2016-04-29 08:12:01 följande:
    Vilken cykeldag har du din ÄL på?
    Den här månaden fick jag positivt ÄL-test på dag 18! ÄL-testet var sen negativt dagen efter så det tolkar jag som att ägglossningen var under dag 19. Supersent ju. Och då har jag som sagt haft cykler på 26 dagar de två senaste gångerna :/ innan dess cykler på ca 32 dagar.
  • copycat
    Zvjezda skrev 2016-04-29 08:38:34 följande:
    Okej!
    Kan vara så att du denna gång får en längre cykel om du vanligtvis inte brukar ha 26 mer än de senaste två gångerna. Jag håller tummarna. Och ännu mer håller jag tummarna att du blivit gravid så du slipper tänka på längden på cykeln ett bra tag framöver :)
    Jaa tack:) håller också tummarna, schteeenhårt!:)
  • copycat
    marengen90 skrev 2016-04-29 08:40:47 följande:
    Jag har ännu kortare cykel förra grav, 21-25. Och gick på första försöket :) Så deppa inte! Håller tummarna!!
    Ååååh precis vad jag vill höra, tack:)
  • copycat

Aaah alltså denna molvärk och illamåendet som sköljer över mig idag. Faaaaaan dig gravidguden om det är måndagens mens som är på intåg? ÄL +4 så en evighet till man kan testa...

• copycat
    MamatillJ skrev 2016-04-29 19:58:18 följande:

Nä nu jävlar måste det ju vara allvar!? Inte okey av kroppen att luras så..känner samma som du...har lite kittel/stick/moll och är på ÄL + 6 idag så nu hoppas jag hårt att denna månaden är den månaden då plusset kom.

Ja men verkligen! Heja oss :)
  • copycat
    Cfmilla skrev 2016-04-30 12:32:06 följande:

Äl+5 bim 9/5 ... Riktigt ont i bröstvårtorna, och jävligt irriterad på ungefär allt och alla!

Också ÄL+5 och så satans lättirriterad! Stör mig på allt, sambon, grannarna, vädret, you name it! haha :/
  • copycat
    Fizzybubble skrev 2016-05-01 08:35:48 följande:

Hur tänker ni angående alkohol just nu? Innan man vet om man är gravid eller ej. Avstår ni?

Nej lever precis som vanligt, både snusar och dricker vin. Precis som jag gjorde när jag blev gravid med dottern.
  • copycat
    Pennie22 skrev 2016-05-01 10:08:13 följande:
    Dricker du under tiden du är gravid?
    Nejnej herregud! Haha. Menade att jag inte avstod från det under tiden vi försökte bli gravida. Från sekunden vi fick veta att vi var det, BIM+1, var det givetvis nolltolerans!
  • copycat
    Rosenblad skrev 2016-05-01 12:25:30 följande:

Hur långt har ni kommit med all planering runt barnet? Har ni bestämt vagn? Namn? Hur bor ni nu? Är ni gifta eller kommer ni gifta er innan barnet är fött eller tar ni det senare/inte alls? Är jätte intresserad av att höra :) själv har vi planerat typ allt, blir en bugaboo donkey i färgen grey melange, sen har vi bestämt ett flick-och ett pojknamn, så har iaf ett namn till första barnet och sen så får vi se om vi kan använda de andra till nästa barn eller om vi behöver ge oss ut i den djungeln igen :). Vi bor i lägenhet och det kommer vi göra några år till även efter bebisen kommit och sen vill vi köpa radhus eller hus beroende på hur mycket vi kan spara. Blir iaf inte lägenhet igen. Men vi bor i Stockholm så man kommer ju inte undan med något billigt tyvär och vi vill inte flytta från "förorten" där vi bor. Vill ha en egen liten trädgård :) Mys tänk allt det här. Väntar nu bara på plusset så allting kan bli verklighet :) Men som sagt, kul att höra om era planer!

Då vi har en 2-årig dotter har vi det mesta som vagn, babyskydd, spjälsäng osv. Men en dubbelvagn bör vi väl investera i:) men inget vi gör innan vi vet att vi väntar barn.
    Vi har varit tsm i fyra år, förlovade och har byggt vårt drömhus i Norrbotten. Gifter oss mest troligt nästa sommar. Vi har ett färdigt pojknamn för eventuellt lillasyskon men flicknamn får vi klura på..
Svar på tråden BIM Maj, 2016