Inlägg från: Tra3dockan |Visa alla inlägg
  • Tra3dockan

BIM Maj, 2016

Verro skrev 2016-04-20 13:41:11 följande:
    Ja :D de är redan starkare! Testade nu runt lunch och båda visade starkare och ska testa ikväll innan jag går o lägger mig :)
    Dags att ligga haha :P
  • Tra3dockan
    Zvjezda skrev 2016-04-20 13:16:35 följande:

Nu är mensen slut här! Då börjar den roliga delen igen. Dock är det en vecka kvar till ÄL så jag har fortfarande lite väntan tills dess..
    Räknar med att jag får utslag på ÄL test dag 12-13 baserat på de två senaste månaderna som jag använt ÄL test..

Ska börja testa dag 10 så att jag inte missar.

Längtar så himla mycket efter graviditet och bebis! Speciellt nu när vårkänslorna kickar in och solen tittar fram alltmer. Folk är gravida kors och tvärs och det är alldeles för många runt oss nu som gör att min längtan ökar desto mer!

Åh jag känner igen känslan. Jag har gått och drömt om barn och att vara gravid <3 Det känns så bra att min man äntligen vill prova, när han berättade att han nu känner sig redo så hade jag haft äl bara 2 dagar innan :P

Känns som en evighet till ÄL eftersom det ska komma en mens innan.. Men det ska bli så spännande att se hur det går. Om det tar sig på första försöket så har vi extrem tur.

• Tra3dockan
    Nykär15 skrev 2016-04-26 10:27:10 följande:

Blev inget denna gången heller...så hoppar in här och siktar på ÄL 8/5 och BIM blir 22/5....vårt 5:e försök. 

Du och jag får vänta tillsammans. Jag har också äl runt 8-9/5 och BIM 23-24
  • Tra3dockan
    copycat skrev 2016-04-27 18:24:05 följande:
    Hm, nu blir jag förvirrad. Dottern kom som sagt utan ÄL-tester men inför ett syskon har vi nu provat ÄL-tester för första gången. Jag trodde hela grejen med ÄL-tester är att dom, när dom visar positivt, liksom hintar om att "LIGG NU, ÄGGLOSSNING PÅ INGÅNG!". På de tester jag har köpt på Apoteket står det att när testet visar positivt så väntar ägglossning inom 24-48 timmar. Då borde det ju vara bra att ligga när testet är positivt? Eller jag menar, det kan ju inte vara "för sent"? Eller har jag fått allt om bakfoten? Vi låg ju i fredags, på söndagen fick jag positivt ÄL-test som alltså visar att jag borde fått ÄL på måndagen eller tisdagen, så då låg vi på söndagen också. På måndagen testade jag för skoj skull och fick då negativt ÄL-test, det tolkar jag som att jag alltså hade ÄL på måndagen. Och då tänker jag att söndagens ligg borde varit rätt bra? Haha fan jag som var så nöjd, har jag tänkt helt fel? Fredagens spermier kunde också ha en chans eftersom de kan leva upp till 96h, men jag sätter hoppet till söndagens mys.
    Jag har också förstått att ÄL tester visar LH ökningen och att LH ökningen sker INNAN äl och att när Äl stickorna visar positivt så kommer ägglossning att ske inom 24-48 timmar. Så jag skulle satsa på att ligga när ÄL stickorna börjar stegra samt när det visar positivt. 

Jag har också använt apotekets stickor men vi provade aldrig då utan gör första försöket denna månad med stickor och app som hjälp.

Visst kan de användas för att få koll på när ÄL är men de indikerar ju också när det är BRA ATT LIGGA :)
  • Tra3dockan
    Sötsöt skrev 2016-04-28 08:37:51 följande:

Åå de vart rätt, tog ett digitalt nu på morgonen blev ju posetivt :D

Vd 8 januarie om min kalender stämmer nu då

GRATTIS!!
  • Tra3dockan
    Rosenblad skrev 2016-05-01 12:25:30 följande:

Hur långt har ni kommit med all planering runt barnet? Har ni bestämt vagn? Namn? Hur bor ni nu? Är ni gifta eller kommer ni gifta er innan barnet är fött eller tar ni det senare/inte alls? Är jätte intresserad av att höra :) själv har vi planerat typ allt, blir en bugaboo donkey i färgen grey melange, sen har vi bestämt ett flick-och ett pojknamn, så har iaf ett namn till första barnet och sen så får vi se om vi kan använda de andra till nästa barn eller om vi behöver ge oss ut i den djungeln igen :). Vi bor i lägenhet och det kommer vi göra några år till även efter bebisen kommit och sen vill vi köpa radhus eller hus beroende på hur mycket vi kan spara. Blir iaf inte lägenhet igen. Men vi bor i Stockholm så man kommer ju inte undan med något billigt tyvär och vi vill inte flytta från "förorten" där vi bor. Vill ha en egen liten trädgård :) Mys tänk allt det här. Väntar nu bara på plusset så allting kan bli verklighet :) Men som sagt, kul att höra om era planer!

Jag och min man gifte oss i augusti förra året och flyttade ut på landet för ett år sedan. Vi bor på en gård och har höns. Så skönt att komma bort från Sala och den lilla lägenheten. Vi är naturmänniskor båda två.

Vi vet namn men jag känner att vi får se vem det är som kommer ut ur magen, det kanske inte alls känns som en Erik eller Sigrid.

Vi har en del bebissaker sedan vi var små men vi har inte kollat vagn eller annat, det tar vi när vi vet att ett gryn badar i magen.

Lite mycket detaljer kanske men igår låg vi för första gången utan kondom och den känslan blev rätt häftig, att nu kör vi på riktigt. Och vi låg för vår skull så ingen press. Min äl bör vara i slutet av veckan så vi ska nog få till lite fler gånger:) spännande med första försöket :)
  • Tra3dockan
    Millaevans skrev 2016-05-01 21:00:30 följande:

Vill börja med att skriva att denna tråd är helt fantastisk! Är inne varje dag och följer och hoppas med er. När man kommer in här får man tröst, man känner sej mindre utsatt och mindre ensam. Tack för det !
    Sen har jag hamnat i en situation där jag inte vet vad jag ska känna!
    Jag har ju haft två missfall detta året redan, ett med tvillingar som gav med sej olika veckor och som va svåra och utdragna och smärtsamma ... och en ensam..
    Har en delad livmoder som kan påverka men de kan även spela noll roll. Dem vet inte.
    Nu har vi vart på de igen och har BIM 8 maj. Väldigt oklart när jag haft ÄL blir bara förvirrad av apparna och testerna...
    Iaf, i tis blev jag uppsagd från jobbet pga av dem ska göra om tjänsterna och min tjänst inte längre har timmar som jag klarar mej på. Men haft vinden i ryggen och fick nytt jobb i fredags. Jätte nöjd då de är världens möjlighet... Men va händer om jag plussar nu då? Dem som anställde mej nu va jätte glada att få mej... Och så ska man komma efter 3 månader och säga att man är på smällen... Känns så jäkla fel... Men samtidigt vill jag inget annat än att plussa ! Såklart! Vet inte alls vad jag ska känna eller hur jag ska bete mej. Hoppas eller inte hoppas... Skulle absolut inte kunna tänka mej göra abort då vi inte vet hur "svårt" jag har att behålla...allt vi vill är ju att få behålla också. Och de solklara rådet är ju att inte oroa sej innan de finns ngt att oroa sej för... Men de är ju just de jag känner att jag kan få göra här.. Någon med råd? Förlåt för lång post..

Jag tänker att barn är en del av livet och visst kan det kännas drygt att gå till nya chefen och säga att du ska ha barn, men jobbet är inte allt här i livet. 

Jag började också ganska nyligen på ett nytt jobb, och kommer precis som du vid ett plus att få ta tjuren vid hornen. Det är egentligen inte konstigt alls att bli med barn, det är något som samhället har skapat en norm kring, att det ska kännas jobbig för kvinnor att berätta att de är gravida vid en ny tjänst.

Jag försöker se på livet som så att livet är viktigare än ett arbete och dessutom finns det diskrimineringslagar och andra lagar som kan träda i kraft om en eventuellt skulle få sluta från jobbet pga graviditet. 
    Om min chef skulle bli upprörd över att jag blivit gravid och måste gå på mammaledighet så är det hans bekymmer, inte mitt. Vi båda vet att kvinnor kan bli gravida och det bör inte vara något konstigt med det. Nu har jag en väldigt bra chef så jag tror inte att han kommer att se negativt på det, kanske bara knota över att hitta vikarie, men det är en del av hans jobb att göra.
  • Tra3dockan
    Videungen skrev 2016-05-02 09:19:36 följande:

Åh, håller tummarna för oss alla! 

En liten fråga. Äter ni vitaminer? Vilka och varför? Jag har en burk med gravid-vitaminer här hemma men har inte börjat med dem. Vet inte om man ska vänta tills man är säker på att man är gravid eller redan när man försöker få barn.

Jag äter folsyra och vitamin kvinna. Folsyra är bra för barnet och dess utveckling av ryggraden, ryggmärken om jag inte minns helt fel.
  • Tra3dockan
    thecoc skrev 2016-05-02 09:25:50 följande:

Men herregud! Nu på morgonen tog jag ett ÄL test + gravtest, till min förvåning var ÄL testet mycket svagare än igår EM men nu syns det ett svagt streck på gravtestet? !?! Kan inte fatta! Är jag gravid?

Den gröna är ÄL och röda grav.

Ja det går att ana ett svagt streck på gravtestet. Vänta några dagar till och testa igen :)
Svar på tråden BIM Maj, 2016