Milie skrev 2016-05-18 20:50:55 följande:
Jepp! Då jag kände mig så där extremuppblåst imorse så beställde jag ett gäng från Apotea. De kommer imorgon. Så jag tänker att jag testar på fredag. Jag vet ju inte när jag hade ägglossning. Testerna blev aldrig positiva, men på CD13 var jag på ett ultraljud av annan orsak och då syntes flertalet mogna folliklar. Min gamla cykel så låg ägglossningen på CD12. Skulle så vara fallet nu så är BIM redan på tisdag, vilket skulle göra fredagen till BIM-4. Fast..BIM kan lika gärna vara den 26:e, på torsdag, vilket hade gjort fredagen till BIM-6. Lite vääääl tidigt kanske. Men alltså..nej. Jag känner mig gravid. Det måste vara "länge sen" jag hade ägglossning! Nu har jag bestämt det! Haha.
När tänker du testa? Vad kör du på för tester i så fall? Jag köpte 8 stycken enkla stickor från RFSU och ett digitalt från Clearblue.
Jag smygtestar också på fredag. Har BIM enligt appen den 23/5 men jag är ju oskcå osäker på när äl var.
Igår kväll blev jag sjukt yrslig och i morse så trött så trött. Det känns som att det tog sig, men jag vågar ändå inte hoppas fullt för jag har varit skengravid förut :P och det är första barnet vi försöker få till så jag har aldrig varit gravid förut, inget att jämföra med :P
Jag har tester från gravidkollen, både sådana som mäter vid 10 (testa tidigt) och 25 samt ett CB digital, men digitaltestet tänkte jag spara antingen tills jag ser ett någorlunda starkt plus eller några dagar efter BIM. Men igår var jag övertygad om att det kommer bli ett plus, så jag hoppas känslan stämmer ^^