• Videungen

BIM Maj, 2016

Så där! Vi hade sex i lördags kväll och i går kväll. Genomskinliga flytningar i sön och hala sega i går plus att jag kände en strålande smärta i nedre delen av magen, höger sida, i sön morgon. Innan det har vi typ kört varannan dag också. Så nu är det bara att vänta då! Står att min BIM är 10-15/5. Om min ÄL var i går så är min BIM den 13/5 (har lutealfas på 12 dagar tror jag).

Ska försöka att inte känna efter så himla mycket som sist! Jag fick ett spökstreck på CB och kände mig illamående dagen efter. Illamåendet berodde på att jag tog vitaminerna på tom mage har jag upptäckt efteråt. Annars kände jag inget. Så då kan ju ömma bröst och mensvärk innan mens vara tecken iofs eftersom jag inte brukar ha det. Ok, ska inte. känna. efter... Oskyldig

• Videungen
    KCEG skrev 2016-05-03 12:50:40 följande:
    Tack =) 
    Det är dag 27 idag, blödningen tog slut mer eller mindre direkt. Men jag fick inget max den här  månaden... den har sett ut som alla de andra. Bara hög hela tiden. Jag har tagit alla test precis som vanligt, men la till ett gravtest igår, det va negativt men kände på ngt vis att ja verkligen ville vara säker så jag gjorde likadant idag, det blev positivt. Jag vet inte riktigt om jag vågar tro det... men är så otroligt glad ändå.
    Ska ta ett nytt test i övermorgon för att se om det har blivit starkare, om inte blödningarna kommer tillbaka. 
    Åh!! Håller tummarna!! :)
  • Videungen
    Bäbiiiis skrev 2016-05-04 10:40:20 följande:

Dagens gravtest på äl+10:

Det blir starkare och starkare :D

Åh! Grattis :D
  • Videungen
    marengen90 skrev 2016-05-04 11:57:53 följande:

Åh vad härligt att ser så många plus! Grattis! :)

Jag har sån himla molvärk idag. Går inte att inbilla dog denna smärta. Fick stanna och djupandas förut när jag var ute. Hoppas det är ägget som fäster och livmodern som ställer om sig :D

Åh! Hoppas hoppas :)
  • Videungen
    Rosenblad skrev 2016-05-04 12:38:39 följande:

Efter mer och mer värk på morgonen så kom nu mensen. Hatar min kropp, ger upp snart. Nästa försök nr 8. Hur jävla svårt ska de va för kroppen att fatta att bli gravid? seriöst. Jag är så arg.

Åh, så himla tråkigt :( Förstår att du är arg. Önskar dig lycka till nu till nästa omgång! Även om du kanske inte kan ta till det just nu. :(
  • Videungen
    copycat skrev 2016-05-04 12:43:58 följande:
    Precis så är det:) kort lutealfas. Du kan läsa mer om du klickar på mina inlägg:) har ju varit så nervös att kroppen inte ska hinna fatta att den är gravid, men eftersom jag skulle haft mens i måndags men inget kommit ännu kanske den har gjort det nu...fattat alltså:) nervöst..
    iih, håller tummarna ännu! När ska du testa?
  • Videungen
    copycat skrev 2016-05-04 13:07:15 följande:
    Jag vet inte?! Har tester från billigatester.se hemma samt ett cb digital med veckoindikator. Förstår ju att jag borde vänta till iaf ÄL+12 men jag vill helst testa nu!:) med dottern plussade jag SVAGT BIM+1 så jag kanske borde låta det gå lite längre....kanske tom till ÄL+14, är ju så svåååårt..har ju isf grym molvärk och haft sen måndags, så rädd att mensen ska dyka upp.
    Du kan ju kompromissa och köra på ÄL+13 ;) Fast förstår om du vill vänta ändå. Inget kul med negativt test som är så osäkert. Ska man vara ledsen eller hoppfull liksom? Hehe :) Håller tummarna här i alla fall! 
  • Videungen
    Rosenblad skrev 2016-05-04 13:20:32 följande:
    Satt och stor grät, fy alltså..men nu kom det helt plötsligt brunt blod och inget mer :S och mensvärken avtog. Min kropp verkar helt snurrig. Förstår ingenting... :(
    Åh! :( Men då kanske det finns lite hopp iaf! Men vänta till i morgon och se utan att hoppas för mycket! Eller du kanske inte brukar blöda så mycket när du har mens? För då kanske det är svårt att veta ändå...
  • Videungen

Blir tokig! Var helt säker på att min ÄL var i sön-mån typ. Men i dag har jag känt strålande smärta i nedre delen av magen igen och hal, seg flytning igen... Precis som i sön-mån! Min menscykel är allt från 28-35 dagar och jag hade min första mens-dag den 11/4. Kanske inte är så smart att bara kolla på flytningen. Men om denna månad inte tar sig, så ska jag nog skaffa NC och börja tempa istället. Det värsta är dock att vi har nattgäst i vår lilla tvåa. Så i kväll blir det svårt att få till det liksom... 

Svar på tråden BIM Maj, 2016