• Videungen

BIM Maj, 2016

Vilken app tycker ni är bäst? Har ingen och funderar på att börja med en snart. Använder ni en vanlig temp eller måste man köpa en speciell precis som i NC? 

• Videungen

I går var jag gasig och dålig i magen. I dag har det varit helt stopp istället. Uppblåst och stenhårt när jag ska göra nummer två (går inte liksom?!). Förlåt för äckliga detaljer, men det som kommer är väldigt lite och stenhårt. Kan detta vara tidig symptom tro? Jag har aldrig varit så här hård i magen tidigare. Nytt för mig. Är det någon annan som varit med om detta i tidig graviditet? Hoppas :) Allt dåligt blir positivt med denna väntan liksom. Helknäppt! :) haha!!!

• Videungen
    mamalolo skrev 2016-05-06 05:50:55 följande:
    Så hade jag tills för några dagar sedan. Funderade också på om det är ett tidigt tecken. I samband med mina tidigare graviditeter minns jag att jag blev lös i magen strax innan BIM men kommer inte ihåg så mycket mer. Har tyvärr inte facit ännu pga BIM på mån-tis. Håller tummarna för dig!
    Tack! Man hoppas ju på minsta lilla symptom. Heltokigt! Åh, håller tummarna för dig också!!!
  • Videungen
    copycat skrev 2016-05-06 09:43:43 följande:

Här är det en spännande väntan. ÄL+11 idag och har haft mensvärk sen i måndags. Haft hoppet uppe men när jag efter frukost gick på toa för nr 2 (sorry) och "tryckte på" var det lite brunblandad flytning också. Inte mycket alls men absolut så att jag såg det. Sa då till sambon att nu verkar det som att mensen är på gång, fick en brunblandad flytning. Men nu 1,5h senare har inget mer kommit. Så jag vetefan....givetvis kan det såklart vara mensen, bara det att den inte runnit till ännu. Men jag brukar få "ordentlig" mens direkt. Och jag brukar ALDRIG ha mensvärk förutom när jag har mens. Att jag haft det varje dag i en hel vecka är helt nytt. Hmm...tänkte ju testa på sönmorgon..får se om jag hinner rapportera mens innan dess, hoppas inte..

Åh, låter lovande!! Håller tummarna :) 

• Videungen
    copycat skrev 2016-05-06 12:08:00 följande:
    Äääähhhh nu kom det mer, så pass att det var i trosan så nu körde jag in en tampong. Gud så nedstämd man blir!:( vilket jäkla LUR! Har ju som sagt aldrig mensvärk om förens den dagen mensen kommer, och från två cykler på 26 dagar till att plötsligt komma dag 30. Snacka olägliga saker när man vill bli gravid, hann ju verkligen få upp hoppet! Blä. Har en massa saker jag tänkte ta tag i, städ och tvätt, nu sätter jag mig bara i soffan, orkar inte lyfta ett finger. Depp!
    Åh, så typiskt!!! :( Inte alls kul ju när man får massor förhoppningar... :((
  • Videungen

Grattis alla ni som fått plus!!! :) jag blir så glad för er skull :) Vi är ju bara inne på vårt första "riktiga" försök (förra månaden räknar jag inte riktigt då vi bestämde oss efter ÄL och testade, så det var ju redan försent liksom) så än känner jag ingen bitterhet bland alla plus :) jag blir istället förväntansfull :)

Jag har mina aningar om när ÄL var. Men det är spretigt. Antingen förra veckan (27-28/5) då jag hade en liten känning och då FF säger att jag var fertil och hade ägglossning, antingen i sön-mån för att mina ÄL-flytningar kom då. Dock har dessa flytningar kommit och gått fram tills nu. Så jag vet inte!!! Då har FF ändrat sig och säger att mina dagar är denna veckan. Just därför är jag förvirrad. Vet inte vart jag ska räkna från. Min lutealfas är 12 dagar tror jag. Och nu är jag då på ÄL+9 eller ÄL+4... Min fråga är: kan man känna symtom så här tidigt redan? Isf kanske jag är på ÄL+9 för jag har haft gasig och dålig mage sedan onsdag och värk. Hoppas!!

• Videungen
    Fru365 skrev 2016-05-07 17:36:47 följande:

Hej alla,ska ha bim den 9:e

Kunde inte hålla mig från att testa idag allså bim -2

Jag tycker det finns ett streck

Nån som ser det jag ser? Eller inbillar jag mig?

Man anar ju något svagt! Hoppas :) Men jag själv har fått liknande som visade sig bara vara ett spökstreck. CB är himla struliga verkar det som. Men jag håller tummarna! testa om någon dag igen :) Då måste det ju synas mer isf!
  • Videungen

Är det någon här som inte alltid har eller vart med om utebliven ÄL? Hur blir det med flytningar och tempen då?

• Videungen

Ok, då kanske det inte var någon ÄL för mig denna omgång... Har tempat lite för skojskull då och då förra och denna omgången. Förra gången låg tempen runt 37.5 vid denna tidpunkt. Nu ligger den bara på 36.4. Men har ju inte vart jättenoga med tiden liksom... Bara reagerat på att den är så låg och jag är på CD28... (Cykeln är på mellan 29-35 dagar för mig....)

j1990 skrev 2016-05-08 12:54:44 följande:

Tempen går inte upp då. Man kan tydligen sparsamma lotionflytningar och ändå få äl den tidpunkten *inte alls nån som är bitter här haha*

• Videungen

Grattis Fizzybubble :D

Idag är min tidigaste BIM(senast om en vecka)! Ännu ingen mens. Men låg temp och ingen symptom. Funderar på om jag inte hade ngn ÄL denna månad eftersom ÄL-flytningarna kom lite då och då under flera dagar med uppehåll mellan. Är detta vanligt? Eller ngt man borde kolla upp om det fortsätter? Alltså utebliven ÄL.

Svar på tråden BIM Maj, 2016