Inlägg från: annamfamilj |Visa alla inlägg
  • annamfamilj

BIM Maj, 2016

thecoc skrev 2016-05-01 21:20:00 följande:

Här har vi en som är sen på bollen, jag är ny här på forumet!  Hade beräknad ÄL 23/4, tog ÄL-test 22/4, svagt streck, ÄL-testet 23/4 var helt negativt. Så tog jag ett ÄL-test idag och det var jättepositivt! Teststräcket var mycket starkare än kontrollsträcket, så det var bara att hoppa i bingen direkt.

Så nu vet jag inte egentligen när min BIM är, det finns två teorier:

1. Min ÄL var tidig (pga svagt streck 22/4), befruktad och ÄL testet idag ger utslag pga gravid. Tog även ett gravtest idag som var neg.

2. Jag har ÄL nu, vilket betyder att min BIM är 16/5 och senare än förväntat (egentligen beräknad till 10/5)

Jag är så otålig! Har ingen brådska att bli gravid men så fort man vet att det finns en riktig chans blir man ju helt besatt av tanken!

Några tankar?

Jag är helt besatt och kan inte lugna mig förrän jag får plus el mens ..
  • annamfamilj
    Sajo25 skrev 2016-05-01 21:49:09 följande:

Någon som varit med om att ha "mens" men ändå varit gravid?

Jag. Andra graviditeten hade jag såarsam mens en dag...jätteskumt
  • annamfamilj
    Verro skrev 2016-05-02 07:29:13 följande:

BIM den 6/5 och nu på morgonen tog jag ett ÄL test som jag hade liggandes här hemma för jag har ju läst på olika sidor att ÄL tester kan indikera graviditet... Jag blir inte klok på de här och tur har jag/vi som har er här... Vad tror ni? Ett litet förhoppningsfullt ljus tändes i mitt mamma hjärta <3 har ni testat med ÄL stickor innan BIM? Jag hade ju ÄL DEN 20:e april... ????

Vet inte..Har aldrig testat med sånt test men du borde ju inte ha äl nu alls...och ett streck till är det! Du får lov att ta ett gravtest! Spännande!
  • annamfamilj
    SkogsstjärnN skrev 2016-05-02 08:13:01 följande:

Kanske inte, men jämför med mina två tidigare graviditeter då jag fått plus innan äl+10. Då känns det hopplöst:P

Ok. När i cykeln har du plussat?
  • annamfamilj
    Verro skrev 2016-05-02 08:38:12 följande:

Ja, jättespännande!! :) Tänkte precis på de med ÄL jag är ju på ÄL+12 idag...

jag har precis beställt hem två gravtest (RFSU's testa tidigt) som borde vara i brevlådan imorgon så ska testa på onsdag :)

Uppdatering Tack!

Själv beställde jag igårkväll. Undrar när de kommer.
  • annamfamilj
    SkogsstjärnN skrev 2016-05-02 09:25:42 följande:

Jag skulle säga att båda vad äl +9 men kunde ha varit äl+7 istället. Osannorlikt hur som hellst^^

Ok...jag är på äl +8 idag...blir nyyyfiken
  • annamfamilj
    Polkagris90 skrev 2016-05-02 22:05:56 följande:

Så avis på er som känner något, vill också!! Haha. Jag känner ingenting, nada. Har lite svullna bröst men inte ömma eller så.. Så kul att vi äntligen är inne i maj och förhoppningsvis får se lite plus här inne :D eller snarare MASSA plus! Kram på er

Jag känner heller inget...gjorde inte det med twinsen alls heller så tidigt..Men tog ett test och plussade
  • annamfamilj
    KCEG skrev 2016-05-03 07:00:16 följande:

Plussade på cb monitorn idag........ helt sjukt!! Kan inte riktigt fatta det, trodde att jag hade fått mens nämligen. Jag har en blödning och en ordentlig mensvärk. Så jag hoppas att den inte missvisar nu. Vi får väl se. Jag hoppas att plusset har kommit för att stanna. 

Någon annan som varit med om något likanden scenario, att först plussa, sen kommer mensen samma dag eller en dag senare?

Vad roligt! Jag blödde också första grav. Liten blödning som sen upphörde.
Svar på tråden BIM Maj, 2016