• MissJL

BIM Maj, 2016

Blue113 skrev 2016-05-13 13:55:23 följande:

Vill bara dela våran lycka att vi plussade igår äl+10. Nu hoppas vi bara att allt ska gå bra. Och lycka till alla där ute så har snart alla en liten bäbis :)

Försökte få med en bild på mitt positiva resultat men utan framgång....

Stort grattis!!
  • MissJL
    Deni81 skrev 2016-05-13 17:00:03 följande:

Lite kluven fråga. Skulle ni dricka alkohol några dagar innan BIM? Har BIM på onsdag den 18/5. Nu har sambon köpt hem vin och öl och cava. Jag har inte druckit på evigheter och är rätt så sugen på rödvin. Skulle ni dricka?

Jag har inga symtom, känner mig inte i närheten av gravid, har liksom inte känt av nånting alls denna period. Och jag vet inte ens om vi prickade ÄL, för vi låg inte förrän två dagar efter stegring och två dagar innan stegring. Vågar man? Skulle ni har tagit lite vin?

Jag kommer att leva precis som vanligt tills dagen jag plussar! Skulle jag leva som gravid mellan äl o bm skulle besvikelsen nog bara bli större om det inte tar sig... Sen skulle jag nog inte supa men nått glas vin skulle jag absolut unna mig.. Men det är ju bara jag! ;)
  • MissJL
    Deni81 skrev 2016-05-13 23:10:39 följande:

Nä supa känns onödigt när det bara är sambon och jag, haha Jag tog ett halvt glas vin idag och blir kanske något lite mer imorgon till ESC Det är ju bra att leva som vanligt faktiskt, man kan ju inte bli nunna och nykterist bara för att man KANSKE blir gravid

Jag har tänkt att njuta o unna mig typ vin, sushi o sånt... Jag längtade galet mycket efter sushi när jag var gravid! Så nu passar jag på... Ser det som nått positivt med väntan ;)
  • MissJL
    SSK13 skrev 2016-05-14 11:17:39 följande:

Hej hej! Tagit paus ett tag.

Fick en miniminiblödning i veckan, sen inget mer. ÄL + 12 idag och tog ett test. Jag tycker jag kan se svaaaaagt. Någon mer? Ena bilden har jag ändrat kontrast och skärpa på i instagram.

Jag ser absolut!! :)
  • MissJL
    SSK13 skrev 2016-05-14 11:53:45 följande:

Även den ofixade bilden? :)

Ja faktiskt! Ultrasvagt annars är det mina ögon som luras...
  • MissJL
    thecoc skrev 2016-05-14 12:27:28 följande:

Bättre bild

Svagt men tydligt! Grattis :)
  • MissJL

Alltså jag är ju ny på det här med tester.. Idag är fjärde dagen med blinkande gubbe med CB... Enligt app har jag äl idag. Borde jag inte ha fått en fast gubbe då? CB ska ju bara visa de fyra mest fertila dagarna...

• MissJL
    marengen90 skrev 2016-05-15 12:02:53 följande:

Oj oj vad läskigt! Nu börjar vi definitivt resan mot en bebis igen :D Hoppas nu allt går vägen!

Hurra!! Bebis :)
  • MissJL
    Crazy catlady skrev 2016-05-15 20:55:39 följande:

Jag har bim den 27 maj :)

Jag också!! Har äl just nu :D
  • MissJL
    Manolia skrev 2016-05-18 16:21:35 följande:

Jag drömde i natt att jag fick ett pluss och att jag fick det hela tiden. Så i morse kunde jag inte hålla mig.

Och det blev ett pluss!!

Jag är gravid!!

Stort stort grattis!!!
  • MissJL
    Salladull skrev 2016-05-18 19:53:21 följande:

Jag har bim om 3 dagar. När har ni bim?

27 maj... Känns som en evighet dit! Passar på att äta sushi o brie så länge ;)
  • MissJL
    Milie skrev 2016-05-18 20:55:31 följande:

Vill vi har BIM-listan i en post som uppdateras allt eftersom? Det blir ju en himla massa text om man ska uppdatera trådstarten. Jag sitter vid dator och kan göra en lista för den halva som är kvar av månaden. Hit me med era BIM-datum bara! Välj själv hur mycket info ni vill ha med. Kan ju vara sånt som ålder, antal barn, antal försök eller vad man nu känner för att lägga till.

Plusjägarna Maj 2016 

24 eller 26 - Milie, andra barnet. första försöket.

27 maj -MissJL, tvillingmamma, tredje barnet, första försöket.
  • MissJL

Fick nyss en blodblandad flytning när jag torkade mig... Beige/rosa med några blodstrimmor i... Äl borde ha varit förra helgen men fick aldrig nått maximalt utslag på CB digitala så jag vet inte! Inga äl flytningar heller.. Kan det vara en nidis? 5 dagar kvar till BIM!

• MissJL
    Sandrisen92 skrev 2016-05-24 19:10:07 följande:

9e försöket!

Hurra! Stort grattis!
  • MissJL

Tyvärr måste jag hoppa in i junitråden... 5 dagar innan BIM kom mensen :( Bara att börja om!

• MissJL
    TantMedKratta skrev 2016-05-25 07:10:22 följande:

testade nu på morgonen! Det tog sig på tredje försöket :)

Stort grattis!!!
  • MissJL
    ensamärstark skrev 2016-05-25 09:06:48 följande:

BIM på lördag eller söndag.. 21 försök! Är det svagt pos?!

Jag tycker mig se ett andra streck! Men spöklikt svagt... Håller tummarna!
  • MissJL
    guuumsaluuumsa skrev 2016-05-26 20:15:05 följande:

Hej alla goda och glada!Kunna inte låta bli ikväll å chansa lite fastän jag kissat för bara någon timma sen men vips!Så alla ni som sitter där med speciellt dessa galet svaga clearblue plus-tester, ge inte upp hoppet <3Även om de känns som att ingen annan ser dom där strecken, förutom ni. Håller alla tummar för er med nu!Haft jättesvaga i flera dagar men plötsligt igår på BIM -1 starkare på stickor också.Och nu klart och tydligt på digitalt.Vågar knappt tro det än, på första försöket, jisses.Jag hejjar på er, hejja hejja hejja!!!

Åh vad roligt! Grattis :)
  • MissJL
    Hubert skrev 2016-05-27 05:06:44 följande:

Jag plussade idag :D

Grattis!!
Svar på tråden BIM Maj, 2016