BIM Maj, 2016
Hej tjejer! BIM idag, tog test nyss och efter 5 min ser det ut såhär
Då börjar jag resan mot bebis <3 önskar er som inte plussat lycka till!
Hej tjejer! BIM idag, tog test nyss och efter 5 min ser det ut såhär
Då börjar jag resan mot bebis <3 önskar er som inte plussat lycka till!
Idag är man på bim-8 och jag kommer knappt ihåg hur det kändes förra graviditeten. Känns lite tidigt att leta symtom, men förutom trötthet så grät jag igår floder till greys anatomy..:D.. Har inte tempat under äl, men enligt mig själv är den högre än vanligt, 37.6 imorse. Vill inte lägga så mkt fokus på det då jag även har lite ont i halsen och det därför kan vara en förkylning det handlar om.. hur går det för er andra, några symtom?
Nu har jag kommit hem från kirurgen... en follikelcysta på höger äggstock är det som gör ont! Hoppas inte att det påverkar fertiliteten bara!
Hoppas in här. Har BIM 29e maj enligt p-tracker. Jag vet inte hur jag ska bestämma försök egentligen- vi har haft oskyddat sen november då jag tog ut spiral, men varken försökt aktivt eller undvikit fertila dagar. Däremot har vi haft väldigt mycket mindre sex under den här tiden, typ varannan vecka. Jag vet dock att vi prickat in det fertila fönstret de senaste månaderna men det har inte blivit nåt. Min sambo vill typ att "det händer om det händer", timingen är inte den bästa så egentligen borde vi vänta lite. Jag känner dock ett stegrande sug och den här laid back-attityden att en bäbis vore oplanerad men välkommen börjar bli lite svår- så den här månaden testade jag med stickor första gången. Också för att få koll på min cykel. Men det har gjort att jag blivit smått besatt. Hade sjukt mycket äl-symptom lördags- nu. Hade fullt utslag onsdag kl 12 & 22 och sen var utslaget borta torsdagen kl 14. När tror ni att ägglossningen var då, natten till torsdag kanske? Om min p-tracker stämmer den här månaden verkar det som att jag har en lutealfas på bara 9 eller 10 dagar. Det återstår att se när/om mensen kommer. Vi hade bara sex en gång kring äl och det var måndag kväll, så antar att chanserna är små då jag inte tycker det verkar som att vi är superfertila..
Mensen kom 2-3 dagar sent och slutade efter 2 dagar redan? Risken är ju liten för att vara gravid , men så svårt att inte hoppas :(
Hur går det för alla?
Testade idag på bim -8.. varför utsätter man sig för besvikelsen man känner när man får det där negativa resultatet.. så jag har bestämt mig för att sluta stressa för ett plus på denna mens. Känner mig så himla lycklig när jag tittar på mitt lilla underverk som jag faktiskt redan har.. nästa graviditet kommet då den kommer.. :).. håller tummarna för alla ni som försöker och hoppas på att ni oxå får erat efterlängtade plus snart..
Imorse sjönk min temp rejält.. efter att ha legat på 37.4 till 36.9.. Vet egentligen inte vad detta betyder eftersom jag inte tempat aktivt och inte ens vet vad min vanliga temp ligger på.. har även en förkylning i kroppen så den högre tempen kan ha haft med det o göra ändå från början... hur går det för er andra..
Omg är ja gravid
testade nu på morgonen! Det tog sig på tredje försöket :)
En liten fråga.. när ni skriver äl+8 menar ni då 8 dagar efter ni fick positivt test eller lägger ni på 24 timmar efter positivt test?
Hej alla goda och glada!Kunna inte låta bli ikväll å chansa lite fastän jag kissat för bara någon timma sen men vips!Så alla ni som sitter där med speciellt dessa galet svaga clearblue plus-tester, ge inte upp hoppet <3Även om de känns som att ingen annan ser dom där strecken, förutom ni. Håller alla tummar för er med nu!Haft jättesvaga i flera dagar men plötsligt igår på BIM -1 starkare på stickor också.Och nu klart och tydligt på digitalt.Vågar knappt tro det än, på första försöket, jisses.Jag hejjar på er, hejja hejja hejja!!!
Jag plussade idag :D
Vaknade o har fortfarande spottings. Mörka med. Då är det väl antagligen mensen som är på ingång... Hur fasen kunde CB visa som dom gjorde..
Har en billig sticka som jag väntar på nu men kika nyss efter 1 minut o det ser negativt ut..
Fast dessa är röda. Lite grumliga fortfarande så inte riktigt klart blod ännu men på gränsen
Indisk? Är på ÄL+12. Skulle ha mens på söndag.
Men nu är det helt rött blod. Fast tappen är stängd
VISST ÄR DE POSITIVT?
OH!
Efter månader av "kämpande" har vi äntligen vårt plus
Plussade i februari senast men slutade tyvärr i mf.
Hoppas så att detta lilla pyret väljer att stanna hos sin lilla mamma
Grattis på morsdag, alla ni kommande mammor!