• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • marengen90

Någon mer som har äl nästa vecka?

Och kan någon vänlig själ hjälpa mig att lägga in min BIM i listan? :)

12/5 marengen90

• Videungen
    marengen90 skrev 2016-04-19 09:24:41 följande:

Någon mer som har äl nästa vecka?

Och kan någon vänlig själ hjälpa mig att lägga in min BIM i listan? :)

12/5 marengen90

Har också äl nästa vecka! Ska försöka se på flytningarna när den är. Min BIM är 10/5, men kan också vara 15/5. Har så oregelbunden menstrationscykel. Förra gången var den jättesen. Men det är mer undantag än regel. Håller tummarna för att vi båda pricka rätt <3
  • marengen90
    Videungen skrev 2016-04-19 09:38:05 följande:

Har också äl nästa vecka! Ska försöka se på flytningarna när den är. Min BIM är 10/5, men kan också vara 15/5. Har så oregelbunden menstrationscykel. Förra gången var den jättesen. Men det är mer undantag än regel. Håller tummarna för att vi båda pricka rätt <3

Åh vad spännande :) Ja hoppas allt går bra för oss båda! Min ÄL ska vara 28/4 om mensappen stämmer.
  • Fizzybubble

Kan nån lägga till mig med? :)

8/5 Fizzybubble

Går jag efter 30 dagar är de då så får ta de så jag har nått att gå efter

Köpte äl-test idag för att se så vi ej missar den.

Är så svårt när karln jobbar borta mån-torsdag varje vecka. Denna kunde jag dock följa med 2 dagar, så hoppas verkligen att äl är i helgen, är den på typ tisdag eller onsdag nästa vecka är de kört denna månad :-O

• copycat
    Loncelot skrev 2016-04-19 06:32:25 följande:
    Jo är ju rätt dyrt med ÄL test ja lägger väl runt 250:-/mån inkl graviditetstest, men det är det värt för att få det man önskar mest, vänta bara till barnet kommer då kan vi snacka dyrt
    Haha jo jag vet, har en två-årig dotter:) men då hade vi lyckan att "sätta det" på andra försöket utan ÄL-test, det är därför det plötsligt känns "meckigare" med dessa test nu. Vi har egentligen bara försökt pricka in ÄL skarpt EN gång sen vi slutat med p-medel men eftersom plötsligt vääääldigt många runt oss är gravida vill vi gärna tajma, blir så mycket roligare med tajta vänner, föräldraledigheter och ungar i nära åldrar. Så nu ger vi ÄL-test en chans för att slippa "det händer när det händer", vi vill att det händer NU!:)
  • Loncelot
    copycat skrev 2016-04-19 11:39:28 följande:

Haha jo jag vet, har en två-årig dotter:) men då hade vi lyckan att "sätta det" på andra försöket utan ÄL-test, det är därför det plötsligt känns "meckigare" med dessa test nu. Vi har egentligen bara försökt pricka in ÄL skarpt EN gång sen vi slutat med p-medel men eftersom plötsligt vääääldigt många runt oss är gravida vill vi gärna tajma, blir så mycket roligare med tajta vänner, föräldraledigheter och ungar i nära åldrar. Så nu ger vi ÄL-test en chans för att slippa "det händer när det händer", vi vill att det händer NU!:)

Jo tack vet precis, sa till en vän till familjen "Vi planerar en till o vad vi längtar" dom har tyckt det varit jobbigt med ett barn som dom fick för ett år sen och gnäller relativt mycket om hur jobbigt det är, och till viss del kan man förstå, men iallafall så stod hon och sa till mig att "Vi vill inte ha en till just nu" men för 3 veckor sen berätta hennes man hon var gravid igen...jätteglad för deras skull men kändes lite lustigt bara..kändes lite som en örfil..men är ändå glad för deras skull, önskar dock vårat kunde ta sig lika snabbt!!!!
  • Sötsöt

Alltså känns såååå dumt de här men måste få skriva av med lite!

Fyfan va livet är orättvist ibland, idag kom en av mina absolut bästa vänner fram å berättade att hon är gravid... då hennes man hade "råkat" komma EN GÅNG i henne men hon tog dagen efter piller men hon blev liksom gravid ändå... å här sitter man själv å önskar inget annat än att få ett frö i magen! Förlåt alltså jag har all lycka till henne även fast hon inte vet hur hon känner till detta men asså bara tanker för mig såå ledsen ibland,(snällasnälla, förstå mig rätt) :-/

• sawyer

Ååh, jäkla mög.. Skulle uppdatera med BIM listan högst upp, ser nu att det dök upp massa frågetecken efter varje namn.. Hoppas inte det gör något :P ändrar till nästa gång den uppdateras :)

• Bäbiiiis

Någon här som har koll på det där med att känna på tappen om man har äl? Jag skulle kolla om jag hade fertilt sekret och kände då även att tappen var väldigt hög och ev. lite öppen. Beryder det att äl är nu eller om några dagar.

Fick detta äl test idag (cd 14)

• Loncelot
    Sötsöt skrev 2016-04-19 15:34:05 följande:

Alltså känns såååå dumt de här men måste få skriva av med lite!

Fyfan va livet är orättvist ibland, idag kom en av mina absolut bästa vänner fram å berättade att hon är gravid... då hennes man hade "råkat" komma EN GÅNG i henne men hon tog dagen efter piller men hon blev liksom gravid ändå... å här sitter man själv å önskar inget annat än att få ett frö i magen! Förlåt alltså jag har all lycka till henne även fast hon inte vet hur hon känner till detta men asså bara tanker för mig såå ledsen ibland,(snällasnälla, förstå mig rätt) :-/

Förstår precis vad du menar..
Svar på tråden BIM Maj, 2016