BIM Maj, 2016
Hahaha Sedan i fredags har jag varit så sjukt sugen på att ligga, jag antar att det är kroppens sätt att säga att "nu kommer snart din ägglossning så nu är det dags att ligga"
Hahaha Sedan i fredags har jag varit så sjukt sugen på att ligga, jag antar att det är kroppens sätt att säga att "nu kommer snart din ägglossning så nu är det dags att ligga"
Blir galen!! Testat med stickor och fick positivt på ÄL den 28/29 april, men ÄL skulle komma idag enligt kalender , men de är i princip blankt på stickorna idag trots jag har känningar fortfarande.. Va ska man lita mest på? Stickorna eller uträkningarna? Vill bara att de ska ha tagit sig nu :( denna eviga väntan.. Första barnet var ju inte ens planerat utan bara blev! Denna gången när man planerar känns de ju värre än en raketforskning!
ÅHH vad kul med alla plus!
Jag kan lämna besked i slutet av månaden om det tog sig för oss, jag troligen äl under helgen. enligt appen är det på måndag men äl var tidig förra månaden så det kan vara tidig den här månaden också. Jag har i alla fall börjat testa med älstickor för att vara på den säkra sidan.
Det roliga är att jag ska ut och lajva nu under veckan(leka medeltid i skogen, improvisationsteater) så jag kommer vara helt slut av att leka i skogen på dagarna och i sängen nätterna :P
Beräknad ÄL enligt p-tracker är idag.Förra äl kom äl två dagar tidigare än vad appen sa så jag tänker att det är möjligt att jag redan har haft äl.
Jag har varit borta om dagarna nu i helgen så det där med att testa med äl-stickor föll lite granna bort, så jag är faktiskt osäker på om äl varit än eller inte. Men vi låg i alla fall i lördags morse och om äl skulle ha varit tidig så kanske det kan ha tagit sig. Igår när jag tog ältest så var det negativt, knappt något streck alls. Jag misstänker att äl kan ha varit i fredags eller i lördags. Eller så har den inte dykt upp än.
Vad menas med att tappen är hög eller låg? Om tappen är svår att hitta för att den är långt in är den då hög eller låg?
Igår när jag kände efter på kvällen så var den jättelångt in och kändes lite hård.
Jag tänker att om det har tagit sig så har det, annars får vi göra vårt andra försök nästa månad. beräknad BIM enligt p-tracker är 23/5.
Jag trodde att jag missat min ÄL denna månad men icke. Jag köpte CB digital äl test och fick i söndags en rund cirkel och både igår och idag en blinkande glad gubbe, så troligen är ÄL på ingång!
Förra månaden var den tidig men två dagar, och mensen var sen, nu är äl sen med ca 2-3 dagar.
Än lever hoppet om att pricka in äl!
Antar att BIM då skjuts upp några dagar till kanske 25- 26 maj
Vilka har BIM i slutet av månaden, runt 24-sista maj?
Jag har också bim den 26! Positivt på äl-test idag, så äl imorgon.
Jaha... ingen äl enligt test. Det var nog gårkvällens sperma som kom ut.. jag hoppas verkligen att vi inte har missat äl. Antingen så har jag redan haft den och missat att testa eller så har den inte kommit än eller så har den uteblivit.
Suck. Bara att invänta bim och ligga för skojs skull.
Denna väntan alltså.
Lyckades vi pricka in äl trots slarv med att testa? missade vi chansen?
Låg vi tillräckligt? Har jag ens haft äl ännu? Fungerar äl-testet?
Bah.. många snurrande tankar
Hoppar in här. Vi har väl inte tokkört, men det finns en klar chans den här cykeln. BIM 26 maj. Ägglossningen måste vara över nu, men jag fick störigt nog inget positivt på ägglossningstesten. Det fick jag alltid förut. Men, men. Jag var på ett ultraljud (av annan orsak) och då råkade det vara mitt i ägglossningen och läkaren visade en massa mogna folliklar. Störigt att inte få det positiva testet bara.