Inlägg från: Tra3dockan |Visa alla inlägg
  • Tra3dockan

BIM Maj, 2016

Milie skrev 2016-05-16 14:58:34 följande:
    Kul att vi är fler! Jag börjar av någon anledning få höga förväntningar på den här cykeln. Inget konkret men jag känner mig uppsvälld och trött. Jag skulle egentligen köra 5:2-dieten i veckan men jag avvaktar tills mensen kommer. Om den kommer.
    Jag har också någon märklig känsla. Jag är varm i ansiktet och frusen på en och samma gång. När det var så varmt förra veckan satt jag under filt en av kvällarna för att jag frös. Jag har en allmänn sjukdomskänsla i kroppen och har ont i lederna, men det kan lika gärna bero på alla väderomslag. I fredags fick jag en våg av illamående som snabbt gick över och det kan också ha berott på annat. Sedan igår är jag jättehård i magen.  igår kväll tog jag temp för första gången och den låg å 37.1 och samma temp i morse vid 7. Så jag har ingen koll på temp heller då jag inte tempat innan. Idag började brösten ömma, men det gör de alltid en vecka innan mens. 

Jag försöker tänka att det beror på andra orsaker så blir jag inte så besviken om det nu skulle visa sig att det jag upplever beror på andra orsaker än graviditet. Det här är trots allt första försöket. 
    Men jag stör mig fortfarande på att jag inte riktigt vet när ÄL var. Enligt appen är BIM 23/5 men den kan lika gärna vara senare.

Vi får hoppas att vi inte får mens.
  • Tra3dockan
    Milli_1 skrev 2016-05-17 19:20:59 följande:
    Idag fick jag huvudvärk också. Varit uppe nu två nätter i rad och kissat. Förra graviditeten så hade jag huvudvärk och kinderna var supervarma precis innan jag plussade.

Vi får hålla tummarna!
    Jag är varm om kinderna nu, varm överlag i ansiktet och har varit det i någon vecka. BIM enligt app 23/5. Men också frusen och varm omvartannat, men alltid varm i ansiktet.
  • Tra3dockan
    Milie skrev 2016-05-18 10:31:46 följande:

Undrar om det är lite inbillning ändå. När jag skulle sova igår (efter att ha läst här om hettande kinder) så blev jag alldeles varm i ansiktet. Haha.

Fast i övrigt.. Det känns som att jag smugglar en medicinboll i mitt bäcken, jag är trött något fruktansvärt, jag tycker att Loka Päron är gott igen (min stora craving första graviditeten). Jag bara väntar på avsmak för Cola och mjölk. Eller ja, jag väntar på BIM. Ska fasiken testa tidigt på fredag. Det brukar jag aldrig göra. Brukar heller aldrig våga antyda att jag känner mig säker, men jag gör fasiken det.

Ska du testa nu på fredag? Funderar själv på att smygtesta i förväg...
  • Tra3dockan
    Milie skrev 2016-05-18 20:50:55 följande:
    Jepp! Då jag kände mig så där extremuppblåst imorse så beställde jag ett gäng från Apotea. De kommer imorgon. Så jag tänker att jag testar på fredag. Jag vet ju inte när jag hade ägglossning. Testerna blev aldrig positiva, men på CD13 var jag på ett ultraljud av annan orsak och då syntes flertalet mogna folliklar. Min gamla cykel så låg ägglossningen på CD12. Skulle så vara fallet nu så är BIM redan på tisdag, vilket skulle göra fredagen till BIM-4. Fast..BIM kan lika gärna vara den 26:e, på torsdag, vilket hade gjort fredagen till BIM-6. Lite vääääl tidigt kanske. Men alltså..nej. Jag känner mig gravid. Det måste vara "länge sen" jag hade ägglossning! Nu har jag bestämt det! Haha.

När tänker du testa? Vad kör du på för tester i så fall? Jag köpte 8 stycken enkla stickor från RFSU och ett digitalt från Clearblue.
    Jag smygtestar också på fredag. Har BIM enligt appen den 23/5 men jag är ju oskcå osäker på när äl var.

Igår kväll blev jag sjukt yrslig och i morse så trött så trött. Det känns som att det tog sig, men jag vågar ändå inte hoppas fullt för jag har varit skengravid förut :P och det är första barnet vi försöker få till så jag har aldrig varit gravid förut, inget att jämföra med :P

Jag har tester från gravidkollen, både sådana som mäter vid 10 (testa tidigt) och 25 samt ett CB digital, men digitaltestet tänkte jag spara antingen tills jag ser ett någorlunda starkt plus eller några dagar efter BIM. Men igår var jag övertygad om att det kommer bli ett plus, så jag hoppas känslan stämmer ^^
  • Tra3dockan
    Plus Plusjägarna Maj 2016 Tungan ute

21 - Salladull, första barnet, fjärde försöket
    21 - eg90, första barnet, tolfte försöket
    23 - Emlov, första barnet, andra försöket
    23- Tra3dockan, första barnet, första försöket
    24 - Nykär15, tredje barnet, femte försöket
    24 eller 26 - 
    Milie, andra barnet, första försöket.
    26 - juniblomma13, andra barnet, första försöket.
    27 - Crazy catlady, andra barnet, fjärde försöket
    27 - MissJL, tvillingmamma, tredje barnet, första försöket.
    27 - TantMedKratta, fjärde barnet (sladdis), tredje försöket
    27 - Milli_1, andra barnet, femte försöket
    27 - Tussilago6, sjätte barnet, första försöket
    29 - Monsan, 31 år, andra barnet
    29 - ensamärstark, tredje barnet, 21 försök
    30 - Sajo25, andra barnet, tredje försöket
  • Tra3dockan
    Plus Plusjägarna Maj 2016 Tungan ute

21 - Salladull, första barnet, fjärde försöket
    21 - eg90, första barnet, tolfte försöket
    23 - Emlov, första barnet, andra försöket
    23- Tra3dockan, första barnet, första försöket
    24 - Nykär15, tredje barnet, femte försöket
    24 eller 26 - 
    Milie, andra barnet, första försöket.
    26 - juniblomma13, andra barnet, första försöket.
    27 - Crazy catlady, andra barnet, fjärde försöket
    27 - MissJL, tvillingmamma, tredje barnet, första försöket.
    27 - TantMedKratta, fjärde barnet (sladdis), tredje försöket
    27 - Milli_1, andra barnet, femte försöket
    27- Bläckfisken, första barnet, fjärde försöket varav 2 slutade i MA.
    27 - Tussilago6, sjätte barnet, första försöket
    29 - Monsan, 31 år, andra barnet
    29 - ensamärstark, tredje barnet, 21 försök
    30 - Sajo25, andra barnet, tredje försöket
  • Tra3dockan

Det jag fick i morse var bara ett streck på stickan och blod på pappret :P Jaja, det är inte alla det går för på första försöket. 

märkliga är att jag är illamående( Kanske magsjuka XD?) och att jag inte har någon som helst mensvärk och jag brukar få kura ihop mig i fosterställning och knarka värktabletter. Jag får se hur blödningen eller mensen utvecklar sig under dagen. Om det är mens så är den 3 dagar för tidig.

• Tra3dockan
    Monsan skrev 2016-05-20 08:20:34 följande:
    Jag känner igen känslan.. vi försökte i 3 år och skulle precis påbörja IVF när jag fick ett pluss på stickan.. dock slutade det i ett MA i v.13 och min värld rasade samman.. det som hände efteråt kommer för mig alltid vara ett mirakel.. jag fick inte ens tillbaka mensen utan plussade direkt och nu har jag världens finaste pojke. Håll hårt i hoppet för mirakel sker.. :)..
    Tra3dockan skrev 2016-05-20 08:11:29 följande:

Det jag fick i morse var bara ett streck på stickan och blod på pappret :P Jaja, det är inte alla det går för på första försöket. 

märkliga är att jag är illamående( Kanske magsjuka XD?) och att jag inte har någon som helst mensvärk och jag brukar få kura ihop mig i fosterställning och knarka värktabletter. Jag får se hur blödningen eller mensen utvecklar sig under dagen. Om det är mens så är den 3 dagar för tidig.

Jag blev flyttad 14 dagar på RUL med grabben och jag fattade ingenting.. visade sig att jag hade haft en 5 dagars nidblödning som jag trodde var mens..
    Jag får se hur det utvecklar sig under dagen. Så länge jag slipper mensvärken så är jag nöjd, är det nidblödning så är jag både nöjd och glad :P
  • Tra3dockan
    Milie skrev 2016-05-22 20:53:15 följande:

Hur går det för alla? Vad tror ni? Har det tagit sig?

Jag är inte så säker som jag var tidigare men nu idag blev jag utomjordiskt trött. Höll på somna då jag gick (!). Troligtvis är det p.g.a. stress men man vet aldrig!

Hur går det för dig? När ska du testa igen? 

Även fast det inte blev plus denna månad så är det ändå kul att se hur det går för er som är kvar :)
    Men min mens har betett sig märkligt och haft en mysko värk i några dagar som började redan några dagar innan mensen kom. Kan tydligt känna skillnad på min mensvärk och den här "träningsvärken". Bara för att ska jag nog ta ett gravtest i slutet av veckan för att vara säker, och är det negativt så kör vi på i juni istället :)
  • Tra3dockan
    WasaE skrev 2016-05-23 13:02:54 följande:

Hjälp!

jag hoppade ju av denna tråd pga att tant röd kom i lördags 21/5. Hade klart rött blod, men igår var det väldigt sparsam blödning och idag är det inget (eller bara bruna flytningar )

Vad är detta!? Normalt blöder jag ju i 5dagar!

jag som hade lagt ner gravid tanken och var beredd på att köra nästa månad.

Jag är också misstänksam över den mens-ish jag har. Också rött blod och mest spottings, knappt behövt binda. I vanliga fall är det en syndaflod som kommer. 

Jag tänkte ta ett test i slutet av veckan för att se innan jag helt släpper tanken och det blir i så fall lagom tills nästa äl:) 

Hur tänker du göra?
  • Tra3dockan

gah, blir knäpp.
    Sitter här på jobbet och det går ont i bröstvårtorna, som att det svider. Jag har sett att ena bröstvårtan har höjt sig mer än den brukar och den andra har knottrorna höjt sig på. Men jag hade mens-ish i fredags, lördags.. Mina bröst brukar bete sig mellan äl och mens, inte efter mens...

Jag tog ett gravtest i morse och tänkte att jag inbillar väl mig att jag kan ana ett svagt svagt svagt andra streck. Men nu börjar jag verkligen fundera...

Men jag tänker också så här, att jag får testa i slutet av veckan och är det blank en vecka efter blödningen så borde det inte vara något och är det något så borde det synas en vecka efter blödningen.

Hur lång tid efter att ägget fäster kan det synas på gravtest?

• Tra3dockan

Mensen var säkert mens för nu mer än en vecka senare så visar gravtest negativt, mina bröst ändras väl av andra orsaker.  Jag siktar in mig på äl som beräknas till torsdag-fredag.

Grattis till alla som plussat och jag hoppas att vi andra plussar kommande månad :)

Svar på tråden BIM Maj, 2016