BIM Maj, 2016
Fortfarande svagt dag 16 på cykeln. Fattar inte. I onsdags och torsdags har jag verkligen haft äl-flytningar men testen är inte i närheten av att vara starka....vafan är detta :/
Fortfarande svagt dag 16 på cykeln. Fattar inte. I onsdags och torsdags har jag verkligen haft äl-flytningar men testen är inte i närheten av att vara starka....vafan är detta :/
Äh, udda eller inte, så länge det funkar för er och ni känga härligt "genuintÄ sex när ni känner för det är det ju bara bra:)
Vi har också det problemet, har dock haft det sen vi började försöka :( de sista 2 försöken har vi faktiskt testat med heminsemination och det går bättre. Känns lite udda, men vad tusan, vi har sex utan press när vi känner för det istället och "sköter" bebisverkstaden på annat sätt.
Nu lyckades vi få till en fullbordad härlig stund. Dag 16 på cykeln. Dock var ju som sagt dagens ÄL-test svagt. Men härligt hade vi iaf och det gjorde oss båda glada, och det är ju alltid värt:) kan ju drömma om att ÄL dyker upp i helgen och vi fortfarande har en chans...
Men ÄNTLIGEN stegring på ÄL-test. Dag 17. Jisses. Bör ju vara starkt imorgon kan man tycka. Eftersom spermier kan leva i 96h kanske gårdagens lyckade mys har en chans :) vi får försöka hinna med en till gång i helgen..
Bilden....
Nu så! Äntligen! Borde alltså ha ÄL inom 24-48h. Det sjuka är ju att jag har beräknad mens om 8-10 dagar om man ska gå på mina två senaste cykler som varit 26d (innan dess haft långa cykler på ca 32 dagar). Är inte det skumt? Brukar inte ÄL vara i MITTEN av cykler? Har jag superskum kropp? Kan det göra att det är svårare att bli gravid? Gah, blir till att muss ikväll iaf. Och det lyckade myset i fredagskväll har ju fortf en chans...
Positivt ÄL-test idag och vi fick till det i fredags och idag. Hoppas sååå att det tar sig! Dock orolig för den korta lutealfasen, 8-10 dagar! Nån mer med kort fas? Här har man testat för ÄL sen dag 10 och så får man positivt idag, dag 18! Och mens väntas om 8-10 dagar...känns så himla trist nu när ÄL väl är här och vi får till det, att det ska vara den korta lutealfasen som ska ställa till det. Hoppas såklart det kan ta sig ändå men har ju såklart googlat ihjäl mig och förstår att det kan vara svårare att bli gravid om man har kort fas just för att ägget inte hinner fästa och kroppen fatta att man är gravid innan den "skjutsar ut" allt med mensen. Blä, hoppas hoppas...
Idag är plötsligt ÄL-testet negativt. Igår var det positivt och vi myste både i fredags och igår så det känns ju som att vi borde tajmat rätt bra! :) hade man haft ork hade det bog varit smart att köra även idag eftersom jag verkar ha ÄL nu men jag vaknade imorse och kände mig så himla risig. Frusen, ont i kroppen, svullen hals...så jag orkar fasen inte. Får hoppas våra två omgångar i fre och sön räcker:)
ÄL+1, nu börjar väntan...... :)
ÄL + 2 här....evig väntan...känner du något?!