• Videungen

BIM Maj, 2016

Ja, det är nog bra! Ska också börja nu. Min mens har inte kommit ännu men tempen är låg (har testat lite då o då m vanlig febertermometer). Men skickade efter en BBT termometer som jag ska börja med. Mensen kommer väl här snart... Tror också att min ÄL uteblev denna månad...

mamalolo skrev 2016-05-09 11:08:47 följande:

Supergrattis! 

Själv sitter jag och funderar. Trodde jag fick min mens igår på ÄL+11 men det kom bara några droppar på em, därefter inget. Dock har jag fortsatt mol/mensvärk så det kommer säkert idag...eller så hade jag helt enkelt ingen ÄL denna månad? Måste verkligen börja tempa på riktigt nu så att jag ser att en ÄL verkligen ägt rum. 

• Videungen

Happ! Nu kommer nog mensen vilken minut som helst! Min tapp är jättesvullen, tar stor plats och superhård. Får alltid superont när den är så här och kan inte sitta vanligt. Men det betyder också att mensen kommer samma dag. Jag har varit utan "symptom" hela denna omgången. Hade orolig mage i några dagar som var gasig och hård emellanåt. Men är väldigt stressad sedan några veckor, så det var nog bara med det att göra! Har känt på mig sista veckan att det inte tog sig. Nästa BIM blir i juni!

Grattis alla ni som fått plus!!! :D Nu hoppas jag att nästa gång blir min tur, och er andra som inte får plus denna månaden! Det får bli en liten februari-bebi :D Lycka till alla! <3

• Videungen

Ni som har plussat på ett tidigt graviditetstest (alltså ett sånt som reagerar på bara 10 mIU/ml) hur tidigt visade det positivt? 
    Jag har egentligen hoppas till juni-gruppen för var säker på att mensen skulle komma i går. Men det har den inte. Jag skrev tidigare i ett inlägg att min tapp var jättesvullen och gjorde ont i går. Men den blev liten igen och nu gör det inte ont. Hade mensvärk i morse, vilket brukar hålla i sig första o andra dagen när mensen kommer, men den har försvunnit helt nu. Så jag skickade efter ett tidigt grav-test. Kan vara så att ÄL var förra veckan och att jag är på ÄL+5 nu. Hade tempdipp förra veckan, sedan har tempen varit ganska låg men inte lika låg, i förregår gick den ner massor igen och i går och i dag höjdes den ganska rejält?!
    Sorry för lång text.... Egentligen ville jag mest veta lite om tidiga grav-testen :)

• Videungen
    Sandrisen92 skrev 2016-05-11 13:36:20 följande:

Kan du visa bild på din kurva:)?

Tror inte det hjälper så mkt! Men kan göra det ändå! Började skriva in tempen bara för några dagar sedan även om jag tempat längre. Dock tog jag inte vid samma tid innan jag börja med FF. Men tempen var låg då... Runt 36.0 liksom..

• Videungen

CD 32 i dag och som längst har mensen kommit CD 35. Har ett tidigt grav-test som ligger här. När kan man testa? Vill egentligen vänta till CD 35. Men vet inte om jag står ut!!! 

• Videungen

Nepp! Men har nada symptom och Ev hade jag en jättesen ÄL. Har varit väldigt stressad den senaste tiden. Kan väl bero på de! Tog ett testa tidigt-test nu på morgonen - blankt :(

copycat skrev 2016-05-13 08:50:50 följande:

Va har inte mensen kommit ännu?! Du trodde väl den var på g när du hoppade över till juni? (Är inte superuppdsterad här varje dag) TESTA FÖR TUSAN!:) :) :)

• Videungen
    marengen90 skrev 2016-05-14 18:35:06 följande:

Ni kanske inte kommer ihåg men jag gick ur tråden då jag fick neg test på bim och bara mens symtom. I förrgår och igår kom lite rosa flytning och sen försvann det. Blev arg på att mensen var sen men idag slog det mig att jag kanske borde ta ett test. Och titta vad som dök upp!!! :D

Bim+2

Wow!!! Grattis! Vad roligt för er :D
  • Videungen
    marengen90 skrev 2016-05-15 12:02:53 följande:

Oj oj vad läskigt! Nu börjar vi definitivt resan mot en bebis igen :D Hoppas nu allt går vägen!

Åh!!! Grattiis :D Vad roligt :) Lycka till!
  • Videungen
    WasaE skrev 2016-05-15 19:33:29 följande:

Ååh grattis till alla plussen!!

Jag har själv enligt appen bim den 18/5 och vet inte alls vad jag ska tro.

Man går ju hela dagarna och känner efter symptom!

Det jag kommer på så här är bl.a. svullen, kissnödig, molnvärk och stickningar i tjejmagen. Rikliga vita flytningar. Ömma bröst från och till. Hunger.

Vet inte hur man ska tolka men jag går på nått sätt och väntar på mensen för att inte bli allt för ledsen.

Vad har ni andra för symptom?

Då har vi BIM ungefär samtidigt. Jag har som senast BIM (räknar med det senaste ifall, har en oregelbunden cykel) den 19/5. 

Har dock ingen symptom. Förutom i tisdags då min livmodertapp var väldigt svullen och öm - kunde inte sitta. Då var jag säker på att mensen nog kommer! Men ingen mens kom! Har till och från haft lite molvärk efter det. Nu har jag hunnit ta två neg test... Men det senaste testet togs bara på ÄL+7. Ska försöka vänta med nästa test till 19/5 om jag kan!!! Då är det ÄL+13 och borde synas!

Lycka till! När ska du ta test om mensen inte kommer?? :)
Svar på tråden BIM Maj, 2016