• Videungen

BIM Maj, 2016

Åh, jag orkar inte vänta. Men vill inte få ett neg test o sedan mens direkt därefter som sist. BIM är den 19/5 eller så är jag på BIM+6... Confusing! Jag vet!

Idag har tempen gått ner lite - 0,14 och tappen börja bli lägre så att jag har lättare att nå den. Är rädd att mensen är på väg! Men ingen mensvärk ännu! Och bröstvårtorna är rätt ömma. Annars ingen mer grav-symptom.

• Videungen

Hur går det för er som har BIM 19/5 eller där omkring, vad har ni för symptom?

När ska ni testa?

Jag är på ÄL+11 i dag. Ännu ingen mens. Min temp gick ner lite i går, men gick upp idag igen :) Tappen som jag kände tydligt i går har lagt sig högre i dag. Har haft ont i huvudet lite då och då i några dagar nu (kanske beror på stress). Och i sön var jag jättetrött och i går också. Upplevde att min energi bara försvann helt när jag var ute och gick, som när man ätit jättedåligt, men jag hade ätit bra hela dagen (kan vara slarvig ibland - student, så detta är en ganska vanlig företeelse annars tyvärr).

Jag försöker vänta med att testa tills tidigast i morgon i alla fall! Tricket är att gå och kissa snabbt på morgonen, innan jag hinner ta med ett test ;)

• Videungen
    Kynisen skrev 2016-05-17 09:32:38 följande:
    Har oxå bim 19/5 enligt appen ;) ska testa mig i dag igen... Testa neg i helgen. Men känner mig gravid så hoppas på pluss nån gång denna vecka :)
    Ok! Spännande! Du får uppdatera här sedan när du testat :) Jag testade neg i fredags. Håller tummarna för dig!!!
  • Videungen
    Kynisen skrev 2016-05-17 10:10:12 följande:
    Å jag håller för dig! Om vi plussar båda borde vi få ganska lika BF datum ;)
    Tack :) Ja, då kanske vi följs åt på någon annan tråd :) Vore trevligt! Lycka till!!
  • Videungen

Åh... Hoppas på torsdag då :) håller tummarna!

Jag tänkte testa i morgon om mensen inte kommit då :) känns inte som den är på väg i alla fall! Men tycker tempen var rätt låg nu på kvällen... Så ev kanske jag väntar till på tor jag med...

Kynisen skrev 2016-05-17 22:19:49 följande:

Ja absolut :)

Neg i dag oxå :( så nu får jag faktiskt vänta till torsdag innan jag prövar igen ;) hoppas hoppas mensen struntar i å komna å istället ett litet gryn som gror.... Har längtat så efter detta.

När tänker du pröva å testa igen?

• Videungen
    Kynisen skrev 2016-05-17 22:19:49 följande:
    Ja absolut :)

Neg i dag oxå :( så nu får jag faktiskt vänta till torsdag innan jag prövar igen ;) hoppas hoppas mensen struntar i å komna å istället ett litet gryn som gror.... Har längtat så efter detta.

När tänker du pröva å testa igen?
    Fick ett neg på CB nu på morgonen. Så jag släpper nog dessa tankar nu för ett tag, även om det kanske bara var tidigt att testa! Utebliven mens kan ju också bero på min stressiga period just nu. Ska i väg till helgen, så det passar ju bra för att skingra tankarna :) Önskar dig lycka till i morgon!!! :)
  • Videungen

Ingen mens i sikte! Men i morse hade tempen gått ner en halv grad - nästan till min "vanliga" temp som jag har vid mens och innan ÄL. Har dock sett att det kan bli så för andra men inte behöver betyda att mensen kommer. Så lite hopp än. 

En liten fråga bara! Hur tycker ni är bäst att ta tempen?
    Jag tar i munnen och sedan armhåla för att kolla så att de blir ungefär lika. Sedan skriver jag upp den högsta. Oftast är det samma. Men ibland inte... Eftersom det bara handlar om decimaler blir jag nojig över ovissheten liksom.

• Videungen
    Salladull skrev 2016-05-19 12:42:00 följande:
    Är det inte när tempen går ner till de normala då mensen kommer?
    Jag har haft typ 36.7 nu sen ÄL och mensen ska komma om 2 dagar. Min normala temp är runt 36.1-36.3 
    Ja, precis! Det jag också har hört. Men har sett några grafer där tempen gått ner rejält och dagen efter rejält upp igen även om det är ÄL+10-12 typ :) Men då har den inte riktigt nått ner till "standard-tempen" liksom.
  • Videungen
    Kynisen skrev 2016-05-19 14:33:19 följande:

Bim i dag... Ingen mens :) men inget pluss heller :(

Har också Bim i dag. Men ingen mens här heller. Håller tummarna för oss! Testar du varje dag nu?
  • Videungen
    Kynisen skrev 2016-05-19 17:35:07 följande:
    Ja alla tummar som finns:) testade i förrgår, idag så nu väntar jag nog 2 dagar till, är bim enligt appen men jag har precis tagit ur spiral och fick mens i samma veva så jag har ingen aning om när jag har vare sig äl eller mens så följer bara appen ned en cykel på 28 då jag hade det för många år sen liksom. Enligt appen skulle det va äl 3 eller 4/5 men 7/5 tror jag jag hade det. Så isf har jag kanske bim i helgen. Men tänker nog testa varannan dag nu har två test kvar, så får jag se sen om mensen kommit eller ett plus eller om jag får fortsätta vänta på de ena eller andra... Suck va drygt det är!

Hur tänkte du göra nu?
    Jag vet inte riktigt! Testade neg igår så tänkte nog vänta tills nästa vecka innan jag testar i alla fall. Kanske är en sån som får positivt först några dagar efter Bim. Åker bort i helgen och ska sova hos en kompis, så blir svårt att smyga med sånt i alla fall! Min mens har aldrig varit senare än så här förut (39 dagar CD). Har bara ett CB digital-test kvar liggandes hemma. Får se när den kommer fram :)
  • Videungen
    Kynisen skrev 2016-05-19 18:07:04 följande:
    Ja jag borde oxå vänta... För att slippa bli mer besviken. Och inte slösa mer pengar ;)

Men har ett cb digital som jag väntar så länge det går med så får väl slösa på det billigare testet isf ;)
    Ja, jag har inga billiga kvar. Eller rättare sagt har jag aldrig köpt sådana riktigt billiga. Vilka tycker du är bäst? Försöker också hålla tillbaka pengarna lite. Så onödig grej att lägga pengar på när man egentligen lika gärna kan vänta lite längre liksom. Men det är ju så himla svårt ibland!
  • Videungen
    Deni81 skrev 2016-05-19 21:56:06 följande:

Ska testa imorgon, är så nervös! Första barnet, är redan 35, vi har försökt över ett år, börjat på fertilitetsutredning. Har alltid känt att jag kanske inte kan få barn så om jag får ett plus imorgon vet jag inte vad jag gör! Skriker, gråter, skrattar eller allt på samma gång

Bettieboop skrev 2016-05-19 22:00:08 följande:
    Åh, vad kul! Då håller jag tummarna extra hårt! :)
    Ska med testa imorgon!
    Milie skrev 2016-05-19 22:14:15 följande:
    Styrkan är inte så väsentlig så här tidigt. Ett plus är ett plus!
    Deni81 skrev 2016-05-19 21:56:06 följande:

Ska testa imorgon, är så nervös! Första barnet, är redan 35, vi har försökt över ett år, börjat på fertilitetsutredning. Har alltid känt att jag kanske inte kan få barn så om jag får ett plus imorgon vet jag inte vad jag gör! Skriker, gråter, skrattar eller allt på samma gång

Jag håller tummarna! Jag ska också testa imorgon. Jag är bara på första försöket än så länge.
    Lycka till ni tre :) Håller tummarna för att få vakna upp med fina plus hos er alla när jag kikar här :)

• Videungen
    Kynisen skrev 2016-05-19 22:03:29 följande:
    Har prövat RFSU testa tidigt och graviditetskollen.se egna båda dessa skall känna av tidigt men än så länge inget. Med tidigare graviditeter har jag bara testat med CB efter att mensen uteblev. Var bara 1av 3 som var planerade. Medan denna har vi längtat länge efter att kunna börja jobba på så den är högst planerad, säkert därför jag inte kan vänta ;)
    Hehe, förstår dig :) Men hur är symptomerna? Känner du ngt nytt?

Jag har haft ont i revbenen och lite ner mot magen i några dagar nu. Tänkt att det nog är något annat. Men slog mig i dag att det kanske är en symptom? Det är lite som smått håll eller lätt träningsvärk. Jättemysko. Aldrig haft så förut, förutom bara i magen när jag gjort sit ups eller ngt sånt.
  • Videungen

Nu kom mensen! Rynkar på näsan Tempen sänktes i går och jag anade detta. Har hållit uppe hoppet för att cykeln var så lång denna gång - 40 dagar (längsta jag haft)! Trodde att min lutealfas var 12 dagar men tydligen är den 14! Var min första månad med fertilt friend, känns lätt att använda. Har dokumenterat all symptom väldigt noggrant, så nu vet jag vad jag inte ska lita på i alla fall :) Hoppar över till Juni-gruppen! Men läser här då och då. Så roligt med alla plus!!! Lycka till ni som är kvar!!! Kramar <3

• Videungen
    ensamärstark skrev 2016-05-27 06:58:49 följande:

Vaknade o har fortfarande spottings. Mörka med. Då är det väl antagligen mensen som är på ingång... Hur fasen kunde CB visa som dom gjorde..
    Har en billig sticka som jag väntar på nu men kika nyss efter 1 minut o det ser negativt ut..

Håller tummarna!!!

Var den negativ efter lite längre tid också? :(

• Videungen
    ensamärstark skrev 2016-05-27 07:22:57 följande:
    Såhär ser den ut 
    Åh, ser inte så lovande ut :( Vad tråkigt!!! Och alltså! Så himla sur på CB!!! Det kanske bara är dumt att gå och hoppas för mycket. Men kommer inte mensen kanske det bara visar mycket senare för dig. 
  • Videungen
    Micki88 skrev 2016-05-29 08:48:42 följande:
    Tog precis ett test? Är det verkligen positivt???
    Ja! Åh grattis :D
Svar på tråden BIM Maj, 2016