• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • jny1891
    miilap skrev 2016-04-24 19:01:39 följande:

Hur brukar ni andra känna mellan ägglossning - mens? Är det lika varje månad?

Och är det någonting som känns lite annorlunda denna månad? :)

Jag brukar bara känna mig svullen och deppig dagarna innan mens. Ett kraftigt migränanfall brukar vara standard 2-3 dagar före mens också.

Denna gång har jag haft mensvärk, onda och svullna bröst, illamående, pmshumör mm.. Fast sen igår har jag varit normal igen. Har iofs haft noll sexlust, jag som oftast är en kåtbock konstant ;)
  • Rosenblad

Brukar inte känna något speciellt mellan äl och mens. Däremot när det närmar sig mens känner jag det ca en vecka innan, värken blir starkare och starkare och brösten mer spända. Vid äl känner jag idag mollande värk i höger äggstock, kan inte minnas att jag haft det tidigare. Har ofta kännt av nån gång under äl lite värk men inte så länge som idag, hållt på sen i morse och det är slutet av äl eller tom över så vet inte vad de betyder men hoppas de sätter sig.

• Fizzybubble

Mina bröst har de känns som att de brunnit i idag och igår. Är på äl+2 tror jag och så här ont brukar dom ej gö. De kommer och går, nån minut i taget

• jny1891

Många av er pratar flytningar och jag har en fråga.

Vad jag har förstått ska flytningarna öka vid graviditet? Jag är så snustorr man bara kan bli. Har varit i två dagar kanske. Gör ont när jag torkar mig.

Kan inte minnas hur det har varit vid mina tidigare graviditeter. Bara att jag blev så här torr i underlivet efter att jag fått min dotter.

• Verro

Hej! ÄL +5 idag... På tal om symptom.... Jag känner en stark molvärk som kommer och går under hela dan och har vart så sen ÄL.
    Brösten ömmar lite på morgonen men går över under dan. Det sticker och hugger till ibland vid äggstockarna.
    Vågar inte hoppas för mycket eftersom de är vårt första försök och vad jag läst så kan de ju ta tid.

Minns nån av er när nidis har varit vid era tidigare graviditeter?

• Milli_1
    Verro skrev 2016-04-24 21:44:14 följande:

Hej! ÄL +5 idag... På tal om symptom.... Jag känner en stark molvärk som kommer och går under hela dan och har vart så sen ÄL.

Brösten ömmar lite på morgonen men går över under dan. Det sticker och hugger till ibland vid äggstockarna.

Vågar inte hoppas för mycket eftersom de är vårt första försök och vad jag läst så kan de ju ta tid.

Min var en vecka innan bim
  • miilap
    Verro skrev 2016-04-24 21:44:14 följande:

Känner precis samma som du. Är på ÄL + 6. Har sedan äl haft molande värk och det sticker och hugger till i äggstockarna, mest den väntstra. Ibland känns det som att smärtan liksom ilar ner längs insida lår (det började idag). Även ömma bröst men det är något jag kan få innan mens.
    Jag fick min nidblödning äl + 7-8 när jag blev gravid förra gången :) Rosa som kom på papperet under cirka 24 timmar. 
  • copycat

Positivt ÄL-test idag och vi fick till det i fredags och idag. Hoppas sååå att det tar sig! Dock orolig för den korta lutealfasen, 8-10 dagar! Nån mer med kort fas? Här har man testat för ÄL sen dag 10 och så får man positivt idag, dag 18! Och mens väntas om 8-10 dagar...känns så himla trist nu när ÄL väl är här och vi får till det, att det ska vara den korta lutealfasen som ska ställa till det. Hoppas såklart det kan ta sig ändå men har ju såklart googlat ihjäl mig och förstår att det kan vara svårare att bli gravid om man har kort fas just för att ägget inte hinner fästa och kroppen fatta att man är gravid innan den "skjutsar ut" allt med mensen. Blä, hoppas hoppas...

• bohan85

Hoppar in här i tråden!
    Har gjort vårt första försök med barn nr 2. Maximal fertilitet på clearblue igår lördag och haft sex både i fredags och igår. Första barnet blev till på första försöket men vore lite för bra för att vara sant om det blir så även nu.
    BIM 7 maj!

• Zvjezda

Jag är på cykeldag 11. Så nu i dagarna borde ÄL dyka upp. Jag har tidigare fått utslag på ÄL test på dag 12. Så imorgon förhoppningsvis får jag en glad gubbe på CB testet.

Det intressanta är att jag redan igår kväll hade som molande känsla i magen som om ÄL var på intågande. Även idag känner jag av det.
    Men testet är negativt.

Brukar ni känna av ÄL dagarna innan?

Ska testa med test även ikväll, och sedan imorgon.

Svar på tråden BIM Maj, 2016