• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Nykär15

Blev inget denna gången heller...så hoppar in här och siktar på ÄL 8/5 och BIM blir 22/5....vårt 5:e försök. 

• MamatillJ

Lycka till :D

Emsan91 skrev 2016-04-26 07:11:33 följande:

Hej! Hoppar in här då det inte blev något denna månad. Hoppas nu på maj! :)

• MamatillJ

ÄL + 2 här....evig väntan...känner du något?!

copycat skrev 2016-04-26 07:56:22 följande:

ÄL+1, nu börjar väntan...... :)

• Loppalisa
    Rosenblad skrev 2016-04-26 10:21:07 följande:
    Läste lite om den nu och den verket definitivt va i samma klass som bugaboo donkey och britax Go next som jag gillar. Men för oss blir det en bugaboo donkey för jag gillar de extra utrymmet och att den kan bli en syskonvagn. Vill ha barn ganska tätt och då kommer vi behöva de, förhoppningsvis blir vi med barn tätt efter iaf ;) Det är planen så får vi se om de håller. Kommit ut en nu färg "grey melange" som jag verkligen vill ha.

Ja jag håller med och sen tänker jag på att barnet kanske får svårare i skolan när den är född så sent på året, väldig skillnad på någon som är född i Januari och någon som är född i December..och så ska de gå i samma klass..känns inte bra att va lite efter i utvecklingen hela tiden men samtidigt kanske inte det blir ett problem men hade velat skona barnet från de ändå :).

Nu behöver vi bara de jäkla plusset också! :) Efter 7 månader här så börjar det bli frustrerande, tänker att hade jag blivit gravid första försöket hade jag haft ett barn om två månader..inget bra tänkande alls haha.
    Ja, den känns liksom lyxig, stabil och många smarta funktioner. Lite högre än bugaboon vilket jag uppskattar väldigt mycket. Jag hade nog också satsat på en bugaboo donkey om vi tänkte ha barn tätt men vi tänker tvärt om så då känns det lite onödigt :) Britaxen verkar helt ok men fick inte samma känsla. Sambon sa tvärt nej också efter att han provat den också. Den nya färgen är verkligen superfin! Vi tänker grått till sittdelen för att slippa blekt sufflett och att smutsen inte ska synas lika tydligt som på en svart.

Det finns ju en del negativa grejer med att fylla år sent på året men som egentligen kanske bara är petitesser  :)

Jag antar att ni inte har några barn sen tidigare? Det är första för oss i alla fall och jag måste säga att tanken känns rätt överväldigande emellan åt. Förstår att det börjar bli lite frustrerande nu efter 7 månader men det gäller att hålla sig positiv även om det inte är så lätt alla gånger. Vi har ju precis satt igång och jag tycker dagarna gå ohyggligt sakta.. 
  • Kmora
    Rosenblad skrev 2016-04-26 10:21:07 följande:
    Läste lite om den nu och den verket definitivt va i samma klass som bugaboo donkey och britax Go next som jag gillar. Men för oss blir det en bugaboo donkey för jag gillar de extra utrymmet och att den kan bli en syskonvagn. Vill ha barn ganska tätt och då kommer vi behöva de, förhoppningsvis blir vi med barn tätt efter iaf ;) Det är planen så får vi se om de håller. Kommit ut en nu färg "grey melange" som jag verkligen vill ha.

Ja jag håller med och sen tänker jag på att barnet kanske får svårare i skolan när den är född så sent på året, väldig skillnad på någon som är född i Januari och någon som är född i December..och så ska de gå i samma klass..känns inte bra att va lite efter i utvecklingen hela tiden men samtidigt kanske inte det blir ett problem men hade velat skona barnet från de ändå :).

Nu behöver vi bara de jäkla plusset också! :) Efter 7 månader här så börjar det bli frustrerande, tänker att hade jag blivit gravid första försöket hade jag haft ett barn om två månader..inget bra tänkande alls haha.
    Det där är väldigt intressant! Finns studier som visar att det går bäst karriärsmässigt för novemberbarn för de måste kämpa extra eftersom de nästan är ett år yngre än de tidigt födda barnen. Minns inte vad som sades om decemberbarnen faktiskt.

Jag själv är född i februari men började ett år tidigare och har aldrig legat efter i skolan trots att jag var två månader yngre än de som var födda i december. Tror det är mer hur man är som individ än vilken månad man är född i :)

Men med det sagt så kan jag ju säga att jag själv undviker att få barn i december iom att jag tycker att det är så mycket annat som händer då hehe. Men man kan aldrig bestämma helt. Min grabb höll på att bli decemberbarn, han är född sista november ;) och om jag är gravid nu så har jag BF 2 jan så det kan bli ett decemberbarn :P
  • copycat
    MamatillJ skrev 2016-04-26 10:31:50 följande:

ÄL + 2 här....evig väntan...känner du något?!

Inte ett smack:) själv?
  • MamatillJ

Njaa anar lite Mollvärk till och från men inget mer.

copycat skrev 2016-04-26 11:03:51 följande:

Inte ett smack:) själv?

• MamatillJ

Jag är född på nyårsafton. Märker inte av att jag har haft det annorlunda/svårare än övriga som är födda samma år. Det enda som har varit tråkig är att kalasen har varit svåra att få till.

Loppalisa skrev 2016-04-26 10:54:02 följande:

Ja, den känns liksom lyxig, stabil och många smarta funktioner. Lite högre än bugaboon vilket jag uppskattar väldigt mycket. Jag hade nog också satsat på en bugaboo donkey om vi tänkte ha barn tätt men vi tänker tvärt om så då känns det lite onödigt :) Britaxen verkar helt ok men fick inte samma känsla. Sambon sa tvärt nej också efter att han provat den också. Den nya färgen är verkligen superfin! Vi tänker grått till sittdelen för att slippa blekt sufflett och att smutsen inte ska synas lika tydligt som på en svart.

Det finns ju en del negativa grejer med att fylla år sent på året men som egentligen kanske bara är petitesser  :)

Jag antar att ni inte har några barn sen tidigare? Det är första för oss i alla fall och jag måste säga att tanken känns rätt överväldigande emellan åt. Förstår att det börjar bli lite frustrerande nu efter 7 månader men det gäller att hålla sig positiv även om det inte är så lätt alla gånger. Vi har ju precis satt igång och jag tycker dagarna gå ohyggligt sakta.. 

• Zvjezda

Idag fick jag utslag på ÄL testet. Igår på morgonen och eftermiddag fick jag inget utslag men glömde testa på kvällen igår. I morse vid 8 fick jag den glada gubben!

En halvtimme senare hade jag tid hos gynekologen för jag skulle få komma på min cykeldag 12 och titta på hur det ser ut igen för min egen skull. Jag brukar få positivt ÄL test dag 12. Då såg hon äggblåsan och nämnde att den ser lite skrynklad ut på kanten och att det då betyder att det snart släpper ett ägg.

Det jag tänkte på mest efter min tid där var att hon sa att det bästa är att ligga innan ägglossningen men att jag fortfarande KAN ha en chans ikväll.
    Jag menar, ägglossningstesten menar ju att det är idag och imorgon som är bäst chans?

Jag berättade att det inte blev något igår eller söndag men då sa hon att lördag var för långt bort för att det skulle gett något men att jag skulle försöka få till det ikväll. Då är mannen hemma så då kan vi ju försöka.

Svar på tråden BIM Maj, 2016