• Deni81

BIM Maj, 2016

MissJL skrev 2016-05-13 17:35:17 följande:

Jag kommer att leva precis som vanligt tills dagen jag plussar! Skulle jag leva som gravid mellan äl o bm skulle besvikelsen nog bara bli större om det inte tar sig... Sen skulle jag nog inte supa men nått glas vin skulle jag absolut unna mig.. Men det är ju bara jag! ;)

Nä supa känns onödigt när det bara är sambon och jag, haha Jag tog ett halvt glas vin idag och blir kanske något lite mer imorgon till ESC Det är ju bra att leva som vanligt faktiskt, man kan ju inte bli nunna och nykterist bara för att man KANSKE blir gravid
  • Deni81
    Nykär15 skrev 2016-05-13 20:32:14 följande:

Lever som vanligt fram till plus, ett glas rött här ikväll :) är på äl +3

Bra där, tog mig också ett halvt glas ikväll BIM-5.
  • Deni81
    Bettieboop skrev 2016-05-13 20:45:54 följande:

Jag funderar lite på om när man väl blir gravid, om man verkligen få i sig alla vitaminer- och om dom verkligen får stanna kvar i kroppen när man har ibs -D? Känns inte som det :/ men har läst att imodium/dimor inte ska påverka barnet något.

Jag tror att kroppen hinner ta upp ganska mycket, beroende på hur mycket "d" man har. Men det låter ju bra med Dimor och Imodium, jag har försökt att sluta med dem en gång och hade riktigt stora problem så att vara gravid utan dem har varit en oro. Min barnmorska sa att den största risken med Dimor under graviditet är att man ändå blir förstoppad när man är gravid och då kan man bli rejält förstoppad...

Däremot så har jag problem att hålla vikten, jag är för smal och om jag skulle sluta med Dimor så skulle jag nog sakta tyna bort :-/
  • Deni81
    MissJL skrev 2016-05-14 06:52:10 följande:

Jag har tänkt att njuta o unna mig typ vin, sushi o sånt... Jag längtade galet mycket efter sushi när jag var gravid! Så nu passar jag på... Ser det som nått positivt med väntan ;)

Ja jag har ju aldrig varit gravid så jag har njutit hela mitt liv Sushi ja... Gravidsushin verkar så tråkig så det får man nog passa på nu!!!
  • Deni81
    Gylleneprinsessa skrev 2016-05-14 10:27:10 följande:
    Jag hoppar in här. Jag bör ha BIM den 18 maj. Jag vet inte om jag har haft några symptom. Jag fick lite molvärk och ont i brösten I början av veckan och funderade på om det var ägglossningen som var sen. Vi fick in bebisverkstad flera gånger över den fertila perioden så även om ägglossningen var så pass sen så borde någon simmare funnits där ännu.
    Jag inbillar mig att jag har större bröst men vet inte. De gör ont och har gjort ont sedan början på veckan. Jag brukar inte ha ont i dem så väldigt långt före mensen.  Jag tänkte först att mensen skulle vara jättetidig eftersom de började göra ont. Jag får väl vänta och se hur det blir. Kommer inte mensen testar jag på torsdag eller fredag nästa vecka.
    Hej! Har också BIM den 18/5. Antar att den kommer för jag känner inget annorlunda. Möjligen att jag inte har några symtom alls och är inte svullen heller. Men det verkar vara olika varje period så det är bara att avvakta Lång väntan för oss nu då! Funderar på att testa måndag morgon. Kanske. Men borde inte. Men vill.
  • Deni81
    thecoc skrev 2016-05-14 17:11:40 följande:

Plussade precis med CB digital! Helt otroligt, första graviditeten, första försöket! Bara hoppas att allt flyter på nu, känns ju nästan för bra för att vara sant.

Grattis!!!
  • Deni81
    SSK13 skrev 2016-05-15 09:37:33 följande:

Det ultrasvaga strecket igår var på riktigt!

Grattis!!!
  • Deni81
    Cersei skrev 2016-05-15 11:17:19 följande:

ÄL + 12 idag. BIM 18/5. Kroppen har haft alla möjliga symptom. Har dock inga förväntningar. Känns som om det vore stor tur att plussa månaden (utan mens i mellan) efter ett MA.

Ska du testa nåt innan BIM? Funderar på att testa imorgon... Då har jag BIM-2. Eller räknar man med 18? Ifall man ska få mens då? Blir det BIM-1 då?
  • Deni81
    Gylleneprinsessa skrev 2016-05-15 11:03:44 följande:

Det är så svårt när man ibland har sjukt många symptom och ibland inga alls. Jag tror att det gäller att inte tänka på det för mycket, även om det är svårt. Man blir ju gravid även om man tar det lugnt och tänker på annat. Sen kanske det är så att man blir van att vänta en månad till då vi exempelvis har försökt sedan i september typ. Jag har lärt mig att jag förmodligen inte är gravid, och det har stämt varje månad. När det sedan sker så blir det en stor överraskning. :)

Ja visst är det så! Jag var bergsäker i oktober! Hade riktigt många symtom jag inte kände igen, men sen kom mensen ändå, riklig var den. Möjligen var det ett missfall. Vi har försökt sen mars förra året så det börjar bli mer och mer jobbigt att inte plussa. Men jag måste verkligen lära mig att inte helt deppa ihop varje gång mensen kommer, för det förstör så mycket mellan mig och killen.

Men nu håller vi tummarna!!! Lycka till!
  • Deni81
    Cersei skrev 2016-05-15 19:51:35 följande:

Hej!

Jag funderar  på att testa tidigare. Känns som att jag blir mer besviken om mensen dyker upp än om jag får negativt på stickan. Dock testade jag inte plus förrän efter bim förra gången så jag vet inte. I morgon räknar jag som ÄL + 13 eller bim - 2

Ja jag med, då vet man i alla fall! Innan den kommer liksom. Känner mig riktigt svullen idag så nu är den garanterat på väg ska nog ta ett test imorgon
Svar på tråden BIM Maj, 2016