• Deni81

BIM Maj, 2016

Testade nu BIM-2. Blankt som ett vitt papper, jag hoppar över till junigruppen och stort lycka till till er andra!!!

• Deni81
    IdanJensen skrev 2016-05-18 10:45:00 följande:

Har BIM idag men ingen mens i sikte. Känns dock som om den ska komma hela tiden men än så länge är det enbart flytningar. Tog ett test idag på morgonen som jag tycker mig se en skugga på men kanske bara inbillar mig? Har haft molvärk i typ en, två veckor och brösten har inte blivit ömma som de brukar. Har även börjat bli illamående på morgonen de senaste dagarna. Kanske bara inbillar mig? Vi har försökt i sju månader så man vill ju gärna ha det där efterlängtade plusset ????

Har också BIM idag... Testade i söndags morse, negativt. Inatt kände jag att nu kommer mensen, men ingen mens har dykt upp. Det är liiiite märkligt att den är sen, den brukar komma natten till BIM. Ibland har det dock varit sent, inte nu på länge, då har den mest varit tidig. Men sen... Nä.

Vågar inte hoppas nånting för jag har molvärk, så den dyker nog upp under dagen.

Inga ömma bröst här heller! Skumt är det. Inget illamående, men har gått ner i vikt vilket är konstigt också. På bara några dagar. Kände på tappen, den var mjuk och alldeles kletig av flytningar. Möjligen lite öppen. Åh! Avskyr att behöva gissa sig till symtom. Jag har inga tester kvar hemma heller så jag får avvakta lite till!

Lycka till!
  • Deni81
    IdanJensen skrev 2016-05-18 11:09:17 följande:

Så himla lustigt! Ibland tror jag kroppen luras med flit!

Molvärken skulle ju lika gärna kunna vara växtvärk? Eller jag försöker intala mig själv det iaf.

Man kan ju få allt till gravsymtom tycker jag så det är måttligt frustrerande! Har inte heller några test kvar hemma och har inte tänkt åka till stan de närmsta dagarna så får väl snällt vänta. Om man nu kan hålla sig från att testa vill säga :)

Lycka till du med!

Nä jag ska inte heller testa, väntar tills fredag i såna fall ???? Får inte heller tag i test just nu... Har inte kvar molvärken nu... Skumt värre!
  • Deni81
    Bettieboop skrev 2016-05-18 11:11:58 följande:

Samma här! Kändes verkligen som att mensen skulle komma igår, hade mensvärk och har även "stuckit" i livmodern den senaste veckan. Gjort roligt ont. Flytningar har jag med, har för mig att de brukar sluta typ någon dag innan mens?

Får jag ingen mens idag heller så ska det testas imorgon, men är inställd på att den ska komma.

Jag är också inställd på det

Flytningar har jag nog alltid haft ända till mens, så det är inga konstigheter... Men just att brösten inte varit ömma eller att molvärken/mensvärken nu har släppt känns lite mer konstigt! Och har varit yrslig i många dagar och senaste dagarna dödstrött. Men så kan det bli innan mens också...

Hoppas för oss!!! Lycka till!
  • Deni81
    Manolia skrev 2016-05-18 16:21:35 följande:

Jag drömde i natt att jag fick ett pluss och att jag fick det hela tiden. Så i morse kunde jag inte hålla mig.

Och det blev ett pluss!!

Jag är gravid!!

Grattis!!! Häftigt att du drömde det
  • Deni81

Ingen mens här än! BIM+1 nu... Mensen brukar sällan vara sen. Jag får testa imorgon. Det mest märkliga är att jag inte ens känner att mensen är på väg. Jag brukar ofta kunna känna på kisset att det är på väg, för då luktar det mens av kisset (äckligt, jag vet). Men det gör det inte nu. Samma med smärtor, jag har en del molvärk men inte så där krampigt som innan mens. Inte ont i brösten. Haft huvudvärk och yrsel. Jag får nog testa imorgon för i helgen är det dags för dricka vin till maten med svärföräldrarna :-/

• Deni81
    Bettieboop skrev 2016-05-19 09:23:22 följande:

Bim +1 +2, ingen mens men testade mig imorse och inte gravid?

Mensen har aldrig varit sen innan :/

Du kanske är en sån som plussar sent? Jag vågar nästan inte testa... Ifall det inte visar nåt, vad är det för fel då liksom?
  • Deni81
    WasaE skrev 2016-05-19 09:34:07 följande:

Bim +2 ingen tant röd.

Idag så kände jag vibbrationer i livmodern, googla lite och det kan vara ett tecken.

Blir att köpa gravtest idag för att testa imorgon bitti!!!

Lycka till allihopa!

Hur vibrerade det? Spännande! Ska också testa imorgon ifall det inte dyker upp idag. Jag kanske är skendräktig också

Lycka till!
  • Deni81
    Bettieboop skrev 2016-05-19 09:51:38 följande:

Kanske det... Men det är väl inte jättevanligt? Har aldrig varit gravid innan så vet ingenting haha. Hade väldigt mycket mens-smärtor igår när jag skulle sova... Hur länge ska man vänta på mensen innan man ringer typ gyn eller något? Min har aldrig varit sen innan så blir så nojig.

Jag har inte heller varit gravid så jag har ingen aning om hur det känns

Ja jag har också smärtor till och från, har läst att man kan ha växtvärk i livmodern också. Men jag har inte så jag måste springa och kissa ofta. Vänta över helgen du, eller så köper du fler test och testar varje morgon under helgen. Sen kan du ringa på måndag ifall det inte visat något plus?
  • Deni81

Ska testa imorgon, är så nervös! Första barnet, är redan 35, vi har försökt över ett år, börjat på fertilitetsutredning. Har alltid känt att jag kanske inte kan få barn så om jag får ett plus imorgon vet jag inte vad jag gör! Skriker, gråter, skrattar eller allt på samma gång

• Deni81

Hej!

Testade idag, inget plus. Vi hade sex igår och efter det fick jag så otroligt ont. Och nu tror jag mensen drog igång eller så fick jag missfall. Var så himla säker den här gången, nu är det sorgens tid

• Deni81
    Videungen skrev 2016-05-20 07:52:23 följande:

Nu kom mensen!  Tempen sänktes i går och jag anade detta. Har hållit uppe hoppet för att cykeln var så lång denna gång - 40 dagar (längsta jag haft)! Trodde att min lutealfas var 12 dagar men tydligen är den 14! Var min första månad med fertilt friend, känns lätt att använda. Har dokumenterat all symptom väldigt noggrant, så nu vet jag vad jag inte ska lita på i alla fall :) Hoppar över till Juni-gruppen! Men läser här då och då. Så roligt med alla plus!!! Lycka till ni som är kvar!!! Kramar <3

Tråkigt, vi ses i juni-tråden. Jag har också haft konstiga symtom denna gång. Och inte haft någon som helst menskänning vilket aldrig har hänt typ. Och lång cykel! Är det våren tro? När allt ska födas på nytt, då kanske cykeln ändrar form

Lycka till i juni
  • Deni81
    Monsan skrev 2016-05-20 08:15:36 följande:

Jag känner igen känslan.. vi försökte i 3 år och skulle precis påbörja IVF när jag fick ett pluss på stickan.. dock slutade det i ett MA i v.13 och min värld rasade samman.. det som hände efteråt kommer för mig alltid vara ett mirakel.. jag fick inte ens tillbaka mensen utan plussade direkt och nu har jag världens finaste pojke. Håll hårt i hoppet för mirakel sker.. :)..

Ja just idag känns allt hopplöst, jobbigt att få MA i v. 13 också, stackars... Jag får helt enkelt förbereda mig på att det kanske tar ett år till, känner mig stressad dock för jag är redan 35. På tisdag ska vi till gyn, så får vi se hur allt ser ut där nere. Det kanske är hinder i äggledarna eller nåt annat enkelt åtgärdat!

Kram på dig och lycka till!
  • Deni81
    Monsan skrev 2016-05-20 11:10:18 följande:

Det var väldigt jobbigt, men det löste sig och nu är man väldigt välsignad.. jag kände mig oxå stressad eftersom jag hade hunnit fyll 30 och såg mig själv med 4-5 barn innan 35.. :).. Nu är jag bara glad att jag har ett och känner att syskon bara är en bonus..har du genomgått nån utredning? Hade en kompis som försökte i 2 år och jag fick tjata på dom innan dom bokade in en utredning och det visade sig att hennes sambo inte kunde bli pappa naturligt utan att enda sättet var IVF. Dom blev gravida på första IVF försöktet.

Ja, det är dit vi ska på tisdag. Få provsvar och göra VUL antar jag. Det har ju gått ganska lång tid sen vi tog proverna och de sa att om det hade varit nåt fel hade de hört av sig tidigare, vilket de inte har gjort. Så antagligen är det inte fel på provsvaren. Men det jag är nervös för nu är att de upptäcker nåt på VUL istället :-/

Eller så är vi ett av de där paren som inte är kompatibla helt enkelt, inte kan få barn ihop...

Jag gläds med dig att du fick din son! Vilken lycka. Man tänker inte så, att det ska bli några problem när man väl sätter igång, det blir bara så extra jobbigt alltihop. Du vet säkert vad jag pratar om! Hoppas jag också kan få åtminstone ett barn, så känner jag nu! Sambon är "bara" 31 och han kan ju göra barn i massor av år till. Hur gammal är din son nu?
  • Deni81
    Monsan skrev 2016-05-20 13:21:57 följande:

[quote=76642646][quote-nick]Deni81 skrev 2016-05-20 11:37:54 följande:[/quote-nick]Ja, det är dit vi ska på tisdag. Få provsvar och göra VUL antar jag. Det har ju gått ganska lång tid sen vi tog proverna och de sa att om det hade varit nåt fel hade de hört av sig tidigare, vilket de inte har gjort. Så antagligen är det inte fel på provsvaren. Men det jag är nervös för nu är att de upptäcker nåt på VUL istället :-/

Eller så är vi ett av de där paren som inte är kompatibla helt enkelt, inte kan få barn ihop...

Jag gläds med dig att du fick din son! Vilken lycka. Man tänker inte så, att det ska bli några problem när man väl sätter igång, det blir bara så extra jobbigt alltihop. Du vet säkert vad jag pratar om! Hoppas jag också kan få åtminstone ett barn, så känner jag nu! Sambon är "bara" 31 och han kan ju göra barn i massor av år till. Hur gammal är din son

Jag förstår hur du tänker, men som du säger, hade det varit något borde dom ju hört av sig tidigare. Jag minns hur besviken jag blev när vi fick diagnosen oförklarlig barnlöshet eftersom vi då var tvungen att försöka 1 år till innan dom skulle bevilja IVF. 1 år är ju så himla lång tid när man redan försökt i 2 år. Så ett tag hoppades jag på att dom skulle hitta något så att vi kunde få den hjälpen vi behövde. Hur länge har ni försökt, kommer ni att få IVF beviljat?

Jag hoppas och tror att ni kan (kommer att) få barn och jag håller tummarna att du får dom svaren ni behöver på tisdag för att kunna gå vidare med eller utan hjälp. :). Det är mer vanligt än man tror med IVF. Jag har som sagt en kompis som lyckades bli gravid på första försöket och en kompis som just nu är inne på sitt andra försök. Sen har vi ju även jag som blev gravid direkt vi skulle påbörja IVF. Antar att all stress försvann i mitt fall.

Min son är idag 15 veckor och dom flesta runt omkring mig tycker att jag är galen som redan försöker bli gravid, men hade dom gått igenom det vi har gått igenom skulle dom nog förstå bättre. Jag tar hellre att det blir tätt mellan barnen om jag har möjlighet att ge min son ett syskon. :).

Jag förstår dig totalt! Skulle också helst av allt vilja ha tvillingar så har man löst hela barnbiten Eller tätt mellan dem så man ska hinna innan åldern går emot en.

Ja vi kommer få ivf på en gång, vad jag har förstått. Möjligen blir det inseminering, känns så i dagsläget. Jag har ju åldern emot mig så de ville sätta igång på en gång.

Stressen ja, det är nog den som sätter käppar o hjulet även om många påstår att det inte har nån inverkan på fertiliteten. Sen är jag för smal (har alltid varit smal) och måste kanske upp i vikt vilket jag försökt med men misslyckat kapitalt med, går ner i vikt istället. Allt detta blir en stress och det är ju ingen mysig miljö för ett litet frö att sätta bo i. Jag hoppas du lyckas snart också!! Håller tummarna stenhårt för dig och allihop
Svar på tråden BIM Maj, 2016