• Nykär15

BIM Maj, 2016

Crazy catlady skrev 2016-05-21 10:54:49 följande:

Igår va jag rätt öm i nedre magen.. som jag skrev, det gjorde ont precis som vid en ägglossning.. svårt att ta i vid toabesök osv.. o känner än idag lite molande värk i magen och småstick i brösten.

Ursäkta infon men när jag skötte magen nyss så fick jag ljusbruna flytningar.. som små ljusbruna strimlor o flytningarna.. men kan de va en nidis och att ägget fäste igår o därför jag hade så ont ?

Äl+6 idag..

Det låter ju absolut troligt!! Vad spännande!
  • Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-05-22 09:44:24 följande:
    Jag hoppas.. fick inget mer ljusbrunt på pappret än den gången.. men har fortfarande lite molvärk och lite öm i brösten till och från.. jag e så rädd att jag bara inbillar mig.. Men det e svårt att inte känna efter..

Jag ska försöka att hålla mig från att testa tills äl+10 som är på onsdag.. men det e långt dit.. haha
    Vet känslan! Men personligen har jag aldrig fått plus innan äl+10, då brukar de knappt synbara dyka upp, likadant denna gången :) så håll ut!!
    Mitt var ytterligare lite starkare idag, så går än så länge åt rätt håll iaf :)
  • Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-05-22 21:31:14 följande:
    Idag har molvärken inte vart så tydlig.. Lite stick då o då.. likaså brösten.. har mest en brännande känsla i nipplarna.. kände inget alls på jobbet ikväll från något av det o tänkte att det säkert inte tog denna gång.. att kroppen bara luras.. men nu när jag är hemma igen o sätter mig ner så känns det av lite igen.. kan inte påstå att det liknar mensvärk heller.. det är väl bara vänta o se helt enkelt..

Symptom kommer och går ju och ofta känner man dem mer när man är stilla än när man rör sig i början. Min molvärk kommer och går lite, på morgonen när jag vaknar nästan ingenting men sen kan det vara stark periodvis under dagen och senare på kvällen. 

Illamåendet kan skölja över mig från ingenstans, så fort jag blir minsta hungrig, så gäller ha koll på blodsockret.  Blir mycket Dextrosol i handväskan framöver för att rädda akuta situationer...

Och ang ditt test så är det ju alldeles för tidigt så du ska verkligen inte ge upp! Mina kommer först på ÄL+10 och då kan man bara se vid genomlysning, svagt synligt på bild från ÄL+11. Så jag hoppas få se fint plus från dig inom några dagar! Glad

• Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-05-23 11:35:17 följande:

Det är ju galet vad mycket pengar man lagt de senaste månaderna på diverse olika tester.. o varje gång säger man att man ska hålla sig till bim för att slippa köpa hem tester men likt förbaskat klickar man hem mera för att kunna börja testa tidigare.. haha testoman som man är..

Jo jag har dock lugnat mig väldigt mycket sista försöken med testandet...var heltokigt innan och gick åt massor. Nu börjar jag på ÄL+10 och är stenhård mot mig själv med det och endast 1/dag! Har jag inte fått plus till BIM så slutar jag testa och väntar in mensen. Det har funkat för mig och gjort det lite billigare iaf. Har ändå aldrig fått tidigare plus så därför känns det lönlöst för mig att ödsla test tidigare. 

Samma med ÄL, jag börjar testa när jag känner i kroppen att nåt är på gång, runt dag 11. Denna gången var det tur då ÄL kom dag 11 ist för 12 som den brukar. 

Försök ha lite is i magen och sätt upp lite testregler så slipper det bli så dyrt. Jag kör bara billiga stickor från Testlagret fram till jag möjligen får nåt synligt på dem, då får jag testa nåt annat efter BIM om jag vill. Det är ändå testlagrets som alltid visat de tidiga plussen för mig Glad

• Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-05-23 20:34:38 följande:

Nu tändes hoppet lite mer ..Nu kommer lite märklig info men sist jag plussade i julas så va ett tidigt symtom bl a mörkare underliv.. jag blev blå/lila.. och ikväll märkte jag samma sak igen.. hoppas hoppas hoppas..

Spännande!! Jag hade ju noteringar i februari som var exakt som nu (då var jag med gravid)
    Blir mer svullen på insidan med, samt mörkare. Har du känt runt tappen? Allt var liksom fluffigt från Äl+8 och är fortfarande :)
  • Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-05-23 20:47:51 följande:
    Har inte vågat känna efter på tappen.. är rädd för att göra illa något .. haha
    Aha ok, men går ju känna runtom. Är man ren är det ingen fara. En snopp stoppar man ju in titt som tätt och då tror jag inte ens egna fingrar skulle skada nåt :)
  • Nykär15
    guuumsaluuumsa skrev 2016-05-23 19:44:51 följande:

BIM på fredag för mig. Senaste 3 dagarna har jag gjort 5 tester som ser ut såhär.
    Skumt att dom inte blir starkare men hoppet är väl det sista som överger än.

Är det ett isärplockat CB? Kan nog ana något, men tidigt än ju så lär vara starkare på fredag om det inte är spök :)
  • Nykär15
    guuumsaluuumsa skrev 2016-05-24 08:07:27 följande:

Ja de är isärplockat cb,

Vart så irriterad på dessa svaga streck så var tvungen å plocka isär ett å se så de inte blev nå skugga av plasten ????

Fortfarande negativt på testlagets stickor...

Mycket fundersam hänne.

Himla konstigt, jag får alltid svaga på testlagret innan CB blir tydliga. Så har alltid litat på deras mer än CB. Har aldrig fått spök på  testlagret men däremot sett skuggor på CB som inte vart plus...

Vänta ett par dagar om du orkar och testa igen,

• Nykär15
    guuumsaluuumsa skrev 2016-05-24 10:59:06 följande:

Jag har ett digitalt hemma så jag ska ta och göra det imorn bitti kanske :)

Å ta de med en nypa salt om de inte visar nå eftersom ja inte är på BIM än .

Jag hade väntat med digitalt till BIM iaf om jag vore du...av egen erfarenhet så vet jag hur världen kan rasera om det står EJ GRAVID...jag VET ju att jag är gravid just nu men vågar ändå inte ta det digitala riktigt än...tanken är att ta det i morgon...
  • Nykär15
    Milie skrev 2016-05-24 11:49:58 följande:

Nykär15 har absolut en poäng om att "Ej gravid" kan bli ett psykiskt slag i magen, men som du säger är du inte på BIM än. Av alla "normalkänsliga" tester verkar CB digital vara känsligast. Förut trodde jag att det krävdes högre halter för dem, men det verkar vara tvärt om. Det ligger nog i själva avläsningen. Där är masikiner ofta bättre och känsligare än våra ögon.

Nja stämmer inte enligt min erfarenhet tyvärr... jag hade synliga streck på testlagrets men fick EJ GRAVID på digitalt i samma urin...två dagar senare började jag blöda ut missfallet...så jag vill iaf ha starka andra test innan jag går på digitalt. 

Svar på tråden BIM Maj, 2016