• Nykär15

BIM Maj, 2016

Sandrisen92 skrev 2016-05-24 14:28:31 följande:
    Hmmm. BIM idag. Ingen mens än så lnge. Igår gick tempen ner så trodde mensen skulle komma. Idag gick den upp? se bilden. Haft mensvärk i 4 dagar och ingen mens. Men det känns kört eftersom tempen var så låg.. Är det inte knäppt?
    Har du inte tagit nåt test då? Då får du svar tänkte jag ;)
  • Nykär15

Vecka 4+0 idag och skitnervös när jag tog digitala inatt, hade sovit 4 h bara, men var tvungen att kissa, skulle annars bli bara 3 h till när jag skulle upp. Döm om min förvåning när det redan visade GRAVID 2-3!

• Nykär15
    TantMedKratta skrev 2016-05-25 08:55:27 följande:

Vad

Vad skönt! :) Då kan du slappna av lite mer nu och njuta. När har du BF?
    BF 31/1-17 Hjärta
    ensamärstark skrev 2016-05-25 09:06:48 följande:

BIM på lördag eller söndag.. 21 försök! Är det svagt pos?!

Tycker mig se nåt svagt! Hoppas verkligen det är er tur nu! Maj verkar vara en fertil månad med flera plus i gruppen, måste vara att man blir piggare och mår bättre på våren kanske :) håller tummarna för en fin ökning nu!
    Crazy catlady skrev 2016-05-25 09:39:10 följande:
    Grattis ännu en gång.. jag e så glad för din skull !

Hoppas det visar positivt för mig med snart... :)

Tack!
    Ja jag hoppas innerligt det är er tur med snart, är ju gott om dagar kvar! Jag fick ju synligt först på ÄL+11 så än kan det vända för dig Glad

• Nykär15
    ensamärstark skrev 2016-05-26 07:32:51 följande:

Dagens. Starkare än igår men sticka från testlagret är negativ..

Skumt att det är så, för mig har alltid testlagret visat tydligare än CB. Men denna gången tog jag iofs inte ens nåt CB, mest för att jag litar mer på testlagrets. 

Men syns gör det ju och jag håller tummarna att det ökar mer!

• Nykär15
    Hubert skrev 2016-05-26 08:58:28 följande:

Har BIM på lördag. Imorse tog jag ett rfsu gravtest (hade ett hemma) som visade negativt men ska fixa ett clearblue digital istället. Förra gången jag blev gravid visade rsfu negativt för mig men clearblue visade positivt, nån som varit med om samma sak?

Håll tummarna för mig imorgon, jag vill så hemskt gärna ha ett plus!

Personligen hade jag väntat till närmare BIM med digitalt..men beror på att jag fått senare på dem än med stickor...håller tummarna för dig!
  • Nykär15
    ensamärstark skrev 2016-05-26 09:17:19 följande:
    Med min tur är dessa säkert äckliga spökstreck! :( och är dom det så vet jag en som kommer Låta dom på CB höra både ett och annat...

Hoppas verkligen inte det är spök..men är ju rätt långt till BIM än så det blir nog snart starkare!

Hubert skrev 2016-05-26 09:18:12 följande:

Nykär15

Åh jaha :o för mig har det varit tvärtom! :) Kanske ska vänta på.. Men jag har alla symptom, och mina bröst har börjat bli jäääkligt ömma! Tack :)

Jag hade iaf inte vågat mig på ett digitalt utan att först se nåt på nåt billigare test. Men är nog lite för snål kanske för att ödsla såna test i onödan. RFSU:s test har jag dock inte mycket över till, fått negativt på dem när testlagret och CB visat plus, så har lagt ner att använda dem helt. 

• Nykär15
    Monsan skrev 2016-05-26 08:46:36 följande:

En liten fråga.. när ni skriver äl+8 menar ni då 8 dagar efter ni fick positivt test eller lägger ni på 24 timmar efter positivt test?

Jag lägger till ett dygn, räknar ÄL från dagen efter positivt. 
  • Nykär15
    thecoc skrev 2016-05-26 13:40:32 följande:
    Jag testade samtidigt med CB digital och RFSU sticka, fick plus på digitala men negativt på RFSU, kanske att man kunde ana ett svaagt streck. Så jag tror att CB digital är känsligare. 
    Men då anade du ändå ett streck. Jag hade inte ödslat ett digitalt utan att ha nån typ av föraning om att det kan vara något. Så hade kört med sticka som är billigare tills det möjligen visar nån antydan. 
  • Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-05-27 11:19:10 följande:

Fortfarande ingen mens.. men tydlig mensvärk och svullenhet.. kanske inte lika skarp värk som när mensen dykt upp.. men den är tydlig.. o mensvärken brukar komma i samband med mensen..

Vill lixom inte ge upp hoppet än..

Jag är på äl+12 idag.. (har bara 12 dagar mellan äl o mens) OM det är en graviditet.. kan det än vara för tidigt för ett + ? De flesta har ju 14 dagar mellan äl o mens..o plussar på deras bim eller efter..

Förstår ni hur jag menar ?

Jag brukar plussa på ÄL+10-11, så du borde kunna få ett plus nu på dag 12. Spännande!
    jullis90 skrev 2016-05-27 11:52:22 följande:

Nån som fått ett "streck" där gravidstrecket SKULLE vart på en RFSU?

Försöker att inte inbilla mig men tänkte om de kanske torkat så att de blivit synligt.

Nu har de bara gått 20 min sen jag gjorde det och strecket har synts ett tag.

Svårt säga, har du bild?
  • Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-05-27 12:44:54 följande:
    Micki88 skrev 2016-05-27 11:37:12 följande:

Du borde kunna plussa redan idag.

Ja och tyvärr va det så negativt det kunde vara imorse så det är nog kört ändå.. :(
    Ingen mens än ju iaf så än är inte hoppet ute!
  • Nykär15
    Monsan skrev 2016-05-27 14:35:32 följande:
    Detta test tog jag nyss på bim -4, ÄL +10. .. kan inte riktigt tro att det är sant, men nog fasiken är detta positivt.. Sambon tycker att det är för svagt för att han ska tro på det.. Kommer att skilja 12 månader och 5 dagar exakt mellan storebror och bäbis om det går vägen..
    Det ser absolut positivt ut och stämmer ju i styrka för att vara så tidigt! Går visst att lita på och lär öka kommande dagar! grattis!
  • Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-05-27 22:18:54 följande:

Ingen mens än.. inte ens ljusbruna flytningar som jag alltid brukar få första dagen.. ömmar från o till i magen och är sjukt gasig.. hoppas de visar + imorgon.. o att mensen fortfarande håller sig borta..

Låter lovande! Helt galet med gaser här...hahaha
    Håller tummarna för plus i morgon!
  • Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-05-28 07:37:10 följande:

Mensen kom idag.. :(

Nej vad trist :(
  • Nykär15
    Mileya skrev 2016-05-30 10:08:32 följande:

GRATTIS ALLA SOM PLUSSAT!! :D :D <3 

Jag har BIM i dagarna och har följande "symtom":

- Ömma bröst (har aldrig haft det innan mens)
    - Illamående och molvärk till och från (mest från)
    - Inga spottings som jag alltid brukar ha en vecka innan mens

Har känt mig så annorlunda den här månaden så trodde verkligen jag var gravid, men från igår har jag fått lite rosa på pappret i samband med toabesök, så håller på att tappa hoppet.

Är det nån av er som plussat som haft lite rosa flytningar? Ge mig hopp!! <3 Vi har försökt i 2 år nu och jag känner mig så uppgiven :( 

Usch vad tråkigt...förstår att du känner dig uppgiven. Vet du mer exakt när BIM är? Kan ju vara att ägget fäster sent, vissa fäster ju på ÄL+10 och att det då är en nidblödning? Jag har haft det 3 av fyra gånger jag varit gravid. Det har inträffat allt från ÄL+4 till ÄL+8. 

När jag plussade i februari hade jag rosa på pappret under 3-4 dagar innan bim...tyvärr slutade det i mf den gången...

Nu är jag gravid igen i v 4+5, hade en nidblödning på ÄL+4 redan så antar ägget fäste tidigt denna gången. 

Önskar dig all lycka till och att du snart får ett plus!

• Nykär15
    Vultz skrev 2016-05-31 22:06:13 följande:

Imorgon är min mens beräknad. Känner mig väldigt nervös då min mens brukar komma punkt å pricka varje månaden. Haft molande mensvärk sen ÄL, fick inte ömma bröst som jag brukar få denna månaden. undra om det kan vara något där inne? ????

För mig stämde det, har alltid ömma bröst före mens, denna månaden hade jag det inte. Plussade innan BIM och nu när jag är i v 5+0 så har jag tokömma bröst i stället, men det har kommit smygande under sista veckan Glad tänker du testa eller vänta och se om mensen kommer? 
  • Nykär15
    Verro skrev 2016-06-01 23:30:34 följande:

Hej på er :) minns ni mig? jag fick ju min mens på BIM 6/5 men igår 31/5 plussade jag!!!!!! Så jag blev gravid på andra försöket <3

Åh grattis! 
  • Nykär15
    karolinak skrev 2016-06-03 11:37:57 följande:
    Tror vi snackade i en annan tråd nykär15, grattis till plusset ?

Tack snälla! Fortfarande svårt att ta in det...blir nog verkligare efter man varit på UL, har tid den 20/6, bara 17 dagar kvar Hjärta

Hur går det för dig?

• Nykär15
    karolinak skrev 2016-06-03 13:29:58 följande:
    Det går bra. Lite orolig som vanligt nu när det är såhär tidigt men har ul den 30/6 så jag får vänta lite längre än dig <3 nu håller vi tummarna att allt går vägen!
    Vilken vecka är du i när du gör ditt UL? Jag kommer vara i 7+5
Svar på tråden BIM Maj, 2016