• sarablara

gravid men nojig

Hej hopp,

Jag är gravid i vecka 7 och har gjort typ fem stycken graviditets test för att verkligen se så att de är så, jag känner mig liksom inte gravid så blir typ orolig att dom kan ge positivt utan att va gravid? Fast ja är bara nojig eller? Känns helt puckad att skriva detta men känner att ja behöver pepp eller något att detta är vanligt?

• Svar på tråden gravid men nojig
  • Iowhannah

Man får inte falska positiv, så du är gravid. Grattis! Om du menar att du inte mår illa osv så grattis igen, inte alla som har den turen.

• mammsenS
    sarablara skrev 2016-04-07 21:03:09 följande:

Hej hopp,

Jag är gravid i vecka 7 och har gjort typ fem stycken graviditets test för att verkligen se så att de är så, jag känner mig liksom inte gravid så blir typ orolig att dom kan ge positivt utan att va gravid? Fast ja är bara nojig eller? Känns helt puckad att skriva detta men känner att ja behöver pepp eller något att detta är vanligt?

Är i vecka 6+1 och känner exakt som dig :(
    Vill bara vakna upp på morgonen och må så illa att jag spyr så jag slipper denna oro.
    Har tre barn sedan tidigare och har haft mycke mer symtom än denna gång. Men som tidigare skriver så ska man kanske bara vara glad som slipper alla "jobbiga" gravid symtom ;) har bokat tid för vul den 25
  • sarablara

Ja men samma här mammsenS men aa man ska nog va glad att man slipper illamåendet. Men de är så sjukt för detta blir mitt andra barn och är oroligare än när ja väntade första. Hur kan de vara så?
    Hur mycket kostar de att boka in ett privat vul där du bor?
    Jag har inte ens ringt mvc än ... Får ta o göra de på måndag tror ja.

• sarablara
    Iowhannah skrev 2016-04-07 21:05:01 följande:

Man får inte falska positiv, så du är gravid. Grattis! Om du menar att du inte mår illa osv så grattis igen, inte alla som har den turen.

Va skönt att se någon skriva de ! Tack o tack!
  • mammsenS
    sarablara skrev 2016-04-07 21:31:25 följande:

Ja men samma här mammsenS men aa man ska nog va glad att man slipper illamåendet. Men de är så sjukt för detta blir mitt andra barn och är oroligare än när ja väntade första. Hur kan de vara så?
    Hur mycket kostar de att boka in ett privat vul där du bor?
    Jag har inte ens ringt mvc än ... Får ta o göra de på måndag tror ja.

Bor i Uppsala och här kosta de 300 så de är väll samma pris som en vanlig läkar undersökning tror jag :) nu på morgonen mådde jag faktiskt illa innan jag åt frukost :D sjukt att man blir glad för de ;)
  • sarablara

Men va världen är liten ja bor också i Uppsala! Vart någonstans har du bokat tid ?

• mammsenS
    sarablara skrev 2016-04-08 08:54:00 följande:

Men va världen är liten ja bor också i Uppsala! Vart någonstans har du bokat tid ?

Vad roligt :) Carolina kliniken har jag för mig att de heter :) ligger på östraågatan
  • Decibel84

Mmm denna eviga oro...den blommar upp då och då för mig med.
    Jag vill bara en hel vecka INSE att jag är gravid...att det är på riktigt
    går in i vecka 11 idag.

• LillaTjockaBertil
    sarablara skrev 2016-04-07 21:03:09 följande:

Hej hopp,

Det där påminner om min sambo. Hon vågade inte tro på att hon var gravid förrän vi varit hos barnmorskan och lyssnat på hjärtljud.
  • sarablara
    mammsenS skrev 2016-04-08 09:42:13 följande:
    Vad roligt :) Carolina kliniken har jag för mig att de heter :) ligger på östraågatan
    Då ska ja ringa dit ! Tack
  • sarablara
    Decibel84 skrev 2016-04-08 21:51:51 följande:

Mmm denna eviga oro...den blommar upp då och då för mig med.
    Jag vill bara en hel vecka INSE att jag är gravid...att det är på riktigt
    går in i vecka 11 idag.

Ja men de är ju helt galet att man ska gå och vara orolig. Men de är väl för man hoppas så himla mycket att allt ska gå bra hela vägen. Har du inte gjort något tidigt ultraljud?
  • Decibel84
    sarablara skrev 2016-04-08 22:27:16 följande:
    Ja men de är ju helt galet att man ska gå och vara orolig. Men de är väl för man hoppas så himla mycket att allt ska gå bra hela vägen. Har du inte gjort något tidigt ultraljud?
    Jodå, jag gjorde ett VUL i v7 där allt såg ut precis som det skulle.

• sarablara
    Decibel84 skrev 2016-04-08 22:35:04 följande:
    Jodå, jag gjorde ett VUL i v7 där allt såg ut precis som det skulle.

Förstår, med mitt första barn så köpte jag en sån där så man kunde lyssna på hjärtat själv hemma och de gjorde mig lugn för då kunde ja känna att allt var bra.
Svar på tråden gravid men nojig