• stilih

Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?

Kom att tänka på en sak när jag jobbade med en 15-årig kille i helgen. Själv är jag 23.

När jag var 14 hade jag sex med en kille som var 24. Jag var med på det och tyckte det var spännande och var väl lite småkär i honom också.

Jag själv skulle ALDRIG få för mig att ha sex med en kille som är 14-15. Det är ett barn och inget annat!

Så varför tycker dessa 20-åriga killar att det är ok att ha sex med så unga tjejer? Ser dom inte att det är barn det handlar om? Förstår inte.

• Svar på tråden Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?
  • vargveum

Jag tycker inte att det är okej. Sedan var det iofs länge sedan jag var 20...

• stilih

Nä, kan visserligen inte komma på nån kille i min nuvarande bekantskapskrets som skulle hänga med 14-åringar, men när jag var 14 så hängde typ alla mina kompisar med killar i 20-årsåldern.

Däremot har jag aldrig varit med om att killarna som jag gick i skolan med hängde med tjejer i 20-årsåldern.

• stilih
    Studentpappa skrev 2016-04-12 11:26:26 följande:

Det tycker vi inte. Jag var med en betydligt äldre tjej när jag var femton, betyder det att alla tjejer tycker det är ok?

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Nä, men det är väl betydligt fler killar än tjejer som kan tänka sig vara med så unga? Bara en gissning.
  • Studentpappa
    stilih skrev 2016-04-12 12:52:35 följande:
    Nä, men det är väl betydligt fler killar än tjejer som kan tänka sig vara med så unga? Bara en gissning.
    Vad har det med saken att göra? Män är generellt överrepresenterade i våldtäkter med sisådär 99% Män som grupp tycker ändå inte det är ok, det är en liten skara idioter som ställer till det för gruppen i helhet. I likhet med detta det är en minoritet vars kännetecken sannolikt är pedofil dragning eller otroligt svag begåvning som tycker det är ok. Inte killar generellt.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • MEE83

Långt ifrån alla tycker att 15 åringar är liggmaterial. Det har aldrig någonsin hänt att jag hängt med 15 åringar, om bortser från yngre släktingar vid t ex släktträffar, men det är ju inget sexuellt. Samma sak med mina närmaste polare.

Jag drog hem en 17 åring en gång när jag var lite över 20, men jag förväntade mig inte att hon skulle vara så ung, träffade henne ute på lokal, det lilla livet hade såklart använt sig av fake ID för att komma in.

• Anonym (Bonnigt)

Det fanns de i omgivningen som hade 14-15 åriga småtjejer i Volvon de åkte runt torget med i byn där jag växte upp. Men vi killar med en gnutta intelligens såg ned på dem som korkade bonnläppar. Vi ville hellre få omkull de snygga intelligenta tjejerna som var svåra att få.

Själv var jag inte ens som 16 åring gymnasieelev intresserad av småtjejerna i högstadiet, det var mer spännande med de som var något år äldre.

De som ville ha flera år yngre tjejer ansågs omogna och ointelligenta.

Det är väl först nu när man passerat 40 som man vill ha yngre kvinnor XD

• Anonym (1)

Jag kan tänka tillbaka till den tiden när jag var 13-14 år (blir 30 i år) och äcklas över hur många killar som försökte med mig när jag var så ung, visst var jag väldigt kroppsligt "vuxen" och alla kanske inte fattade att jag inte var så gammal men de flesta visste det och det stoppade inte många att försöka kan jag tala om. Då tyckte jag om uppmärksamheten det var smickrande men idag som vuxen fattar jag hur jävla fel och snedvriden syn de flesta män har på unga tjejer, så jävla vidrigt! Jag var 14 när jag hade mitt första förhållande, han var 18 i mitt nästkommande förhållande var jag 16 och han 20.

• Anonym (Jag med)

Jag har också fundera över den saken och begriper inte riktigt hur dessa killar tänker och fungerar. Är själv kille på 24 år och det skulle aldrig falla mig in att ragga på 10 år yngre tjejer! Inte en chans. Det är som TS säger, de är ju barn, ser ut som barn (trots en vuxen fasad av smink och urringat som en del lägger sig till med) och beter sig som barn. Det är nätt och jämt att jag kan tänka mig att dejta tjejer under 20 år överhuvudtaget...

• Anonym (Bonnigt)
    Anonym (1) skrev 2016-04-12 15:09:59 följande:

Jag kan tänka tillbaka till den tiden när jag var 13-14 år (blir 30 i år) och äcklas över hur många killar som försökte med mig när jag var så ung, visst var jag väldigt kroppsligt "vuxen" och alla kanske inte fattade att jag inte var så gammal men de flesta visste det och det stoppade inte många att försöka kan jag tala om. Då tyckte jag om uppmärksamheten det var smickrande men idag som vuxen fattar jag hur jävla fel och snedvriden syn de flesta män har på unga tjejer, så jävla vidrigt! Jag var 14 när jag hade mitt första förhållande, han var 18 i mitt nästkommande förhållande var jag 16 och han 20.

Jag tror inte det är de flesta män. Jag som man, även i en liten by i skogen, upplever att de flesta män i min bekantskap ville ha jämnåriga och inte småtjejer. Med undantag av några få bonnläppar
  • Anonym (1)

Nä det kanske var dumt av mig att säga "de flesta män" jag ber om ursäkt för det, när det är så många dock så blir det lätt att man upplever det som att "alla" är likadana, de män och de "yngre män" som stötte på mig när jag var yngre var inga bonnläppar och jag rörde mig inte i sådana kretsar heller för den delen.

Som obekvämast blev det för mig i gymnasiet när en av mina lärare fattade tycke för mig, det var oerhört jobbigt jag var 16 och han kan ha vart 35-40 kanske, nu i efterhand ångrar jag att jag inte talade om detta för någon vuxen, alla i min klass märkte ju detta men ingen gjorde eller sa något för att det var så jävla pinsamt, han var fruktansvärt pinsam! under lektionerna kunde han ge mig små hintar framför alla. Jag har fått en väldigt dålig "manssyn" och ser alltid en eventuell pedofil i de flesta män som rör sig kring barn och unga kvinnor, tyvärr...

Svar på tråden Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?