• stilih

Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?

Kom att tänka på en sak när jag jobbade med en 15-årig kille i helgen. Själv är jag 23.

När jag var 14 hade jag sex med en kille som var 24. Jag var med på det och tyckte det var spännande och var väl lite småkär i honom också.

Jag själv skulle ALDRIG få för mig att ha sex med en kille som är 14-15. Det är ett barn och inget annat!

Så varför tycker dessa 20-åriga killar att det är ok att ha sex med så unga tjejer? Ser dom inte att det är barn det handlar om? Förstår inte.

• Svar på tråden Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?
  • Anonym (1)

Jag stötte även på en man i min barndom som försökte utföra något sexuellt eller få mig att följa med honom i en skog, jag minns att han bad mig dra ner byxorna, detta misslyckades dock då min pappa ropade på mig och mannen blev rädd och försvann, så visst lite ärrad är jag kanske.

Jag har inte fått några men av detta mer än att jag inte klarar av att se män med sina barn i knäna speciellt på badhus då mår jag väldigt illa, jag var 5 år när detta hände. Otursförföljd? eller så är det fel på dagens män, jag väljer aft tro på det sistnämnda, inte alla men många.

• Anonym (Bonnigt)

Nu börjar vi visst komma in på något annat... Tyvärr är det många som utsätts för övergrepp som barn. Inte ok för de allra flesta män, speciellt som man kan förstöra en människa för livet. De allra flesta män fattar det, men tyvärr blir alla män misstänkliggjorda. inte mycket att göra åt när det förekommer sjuka människor

• Fiffinini

Undrar detsamma. Kompisen var bara 13 när hon förlorade oskulden med sin pojkvän (20 år). Vad ser en 20 åring i en 13 åring liksom?! Så äckligt.

när jag blev 13-14 så ändrades allt och helt plötsligt var man villebråd för killar. Vet flera äldre killar 18-26 som stötte ihärdigt på mig när jag var 14. Tack och lov var jag såpass vettig att jag insåg att det var fel och att jag var alldeles för ung.. Men varför var det jag (barnet) som fattade ett moget vuxet beslut och inte de vuxna själva??

• stilih

Jag såg det dock aldrig som ett övergrepp när jag hade sex med denna kille som var 10 år äldre utan såg oss mer som ett par. Reflekterade inte så mycket över att nåt var fel när jag kände mig tvungen att ljuga för min mamma om vart jag tog vägen om kvällarna..

Han blev senare polisanmäld när detta kom fram (inte av mig, mår än idag dåligt över det då jag inte ville att han skulle straffas när jag var med på sexet).

Ser ni det som övergrepp även om flickan är med på det?

• Anonym (Fortf övergrepp)
    stilih skrev 2016-04-12 22:46:46 följande:

Jag såg det dock aldrig som ett övergrepp när jag hade sex med denna kille som var 10 år äldre utan såg oss mer som ett par. Reflekterade inte så mycket över att nåt var fel när jag kände mig tvungen att ljuga för min mamma om vart jag tog vägen om kvällarna..

Han blev senare polisanmäld när detta kom fram (inte av mig, mår än idag dåligt över det då jag inte ville att han skulle straffas när jag var med på sexet).

Ser ni det som övergrepp även om flickan är med på det?

Ja det är ett övergrepp! Det finns en anledning till att barn inte ska ha sex med någon vuxen fast dom är med på det och det är för att barn är inte smarta och ska inte ta såna beslut, samma anledning till varför barn inte heller får rösta eller köra bil förrän en viss ålder.
  • Anonym (Micke)

Tycker inte att det är ok. Personligen hade jag inte legat med någon under 30. Är 41 själv. Tror inte på långvägar att många vill ligga med barn.

• Anonym (K)

Känns otroligt skönt att läsa dessa vettiga svar från män här i tråden.

Kan bara stämma in med de andra tjejerna i tråden, det var inte kul att vara 12-19... Fan vad alla gubbar och killar var på en. Det fortsatte ju även när jag var över 19 men då var jag åtminstone vuxen.

• stilih

Jag tycker absolut att det är fel och äckligt, tyvärr verkar det ju vara väldigt vanligt. Men ja, jag kan ändå inte se det som ett övergrepp när båda är med på det. Alltså, tycker övergrepp är ett väldigt starkt ord..

Utnyttjande känns mer på sin plats då killarna oftast inte är ute efter ett förhållande "för du är alldeles för ung" utan bara vill ligga.

• OlleSQ
    stilih skrev 2016-04-13 15:27:54 följande:

Jag tycker absolut att det är fel och äckligt, tyvärr verkar det ju vara väldigt vanligt. Men ja, jag kan ändå inte se det som ett övergrepp när båda är med på det. Alltså, tycker övergrepp är ett väldigt starkt ord..

Utnyttjande känns mer på sin plats då killarna oftast inte är ute efter ett förhållande "för du är alldeles för ung" utan bara vill ligga.

Å andra sidan är tjejerna ute efter status så det är ett givande och tagande från båda.
Svar på tråden Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?