Anonym (Sarah) skrev 2016-04-12 14:54:59 följande:
Tanken var att vi skulle börja försöka efter nyår när vi landat i allt efter renoveringen och vi har en resa på 3 v inbokad över jul.
Känns som att han krisar väldigt över att vi inte följer tidsplanen. Han är väldigt ordningssam och lite av ett kontrollfreak. Saker och ting ska bara vara på ett visst sätt, och hans sätt är naturligtvis det bästa. Normalt sett har jag inget problem med det. Låter honom hållas eller smyger in små förändringar när jag tror att han inte märker av det.
Och nu är han lite som han i filmen I rymden finns inga känslor. Han har stängt in sig i sin tunna och lagt locket på. Låtsas som att graviditeten inte existerar och tror nog att problemet försvinner om vi inte pratar om det.
Om någon dag kommer han säkert med en manual han skrivit ihop på datorn. En slags åtgärdsplan.
1. Ring kvinnokliniken
2. Utför aborten
3. Fortsätt med livet enligt plan
så han vill göra abort nu,men försöka om ett halvår? blir riktigt arg,hoppas du också är det.hans tankesätt är skamligt. är ingen abort motståndare,men vi talar ändå om ett barn,eller i allafall blivande barn. ta med honom på ultraljud,så ser han. hjärtat slår ju redan i v 7 typ?hur skulle du känna om han nu fick sin vilja igenom,och det inte blev nån ny graviditet sen, det inte skulle lyckas,eller barnet hade nåt fel och ni eventuellt skulle hamna avbryta? sedan anser jag att vuxna människor som lever i ett förhållande, BÖR skydda sig om barn e big nono?.