Anonym (Sarah) skrev 2016-04-12 14:54:59 följande:
Tanken var att vi skulle börja försöka efter nyår när vi landat i allt efter renoveringen och vi har en resa på 3 v inbokad över jul.
Känns som att han krisar väldigt över att vi inte följer tidsplanen. Han är väldigt ordningssam och lite av ett kontrollfreak. Saker och ting ska bara vara på ett visst sätt, och hans sätt är naturligtvis det bästa. Normalt sett har jag inget problem med det. Låter honom hållas eller smyger in små förändringar när jag tror att han inte märker av det.
Och nu är han lite som han i filmen I rymden finns inga känslor. Han har stängt in sig i sin tunna och lagt locket på. Låtsas som att graviditeten inte existerar och tror nog att problemet försvinner om vi inte pratar om det.
Om någon dag kommer han säkert med en manual han skrivit ihop på datorn. En slags åtgärdsplan.
1. Ring kvinnokliniken
2. Utför aborten
3. Fortsätt med livet enligt plan
Her-re-gud!
Mycket dumt har jag hört.
Här är en annan checklista:
1. Ta livet som det kommer.
2. Lev livet medan tillfälle ges.
3. Fundera på om detta är mannen du ska dela hela ditt liv med.
Eftersom jag har berättat om en kompis så ska jag nämna min faster också. Hon gjorde alltid som hennes man sa. Hon gjorde abort för att han ville det. Åren gick, han tyckte att han tjänade så mycket att hon skulle vara hemmafru. Hon gjorde som han ville. Han tyckte att de skulle vänta med barn. De väntade. Och väntade. Och väntade. Och.....
Han träffade en ung kvinna som han gjorde på smällen tre gånger på raken. De gifte sig och han kastade ut faster ur huset. Så nu sitter hon där och är bitter. Hon har inga pengar, inga barn eller barnbarn och ingen man heller. Bara skulder och en fd som fifflade med allt och övertalade henne om att ta emot en engångssumma vid skilsmässan. Hon fick 50 000 kr och han resten. Hon gjorde som han sa. Ville ju inte säga emot. Så ingen utbildning, inget jobb, inget körkort (han tyckte ju inte att hon behövde det), ingen familj.....