När gick ni ut med graviditeten på Facebook osv?
Som rubriken lyder, i vilken vecka var ni i när ni gick ut med er graviditet på Facebook,instagram osv.
Är i vecka 7, 6+5 och tänkte iallafall vänta tills vi gjort KUB.
Som rubriken lyder, i vilken vecka var ni i när ni gick ut med er graviditet på Facebook,instagram osv.
Är i vecka 7, 6+5 och tänkte iallafall vänta tills vi gjort KUB.
Tänker att inte en enda är intresserad av magbilder, UL osv, så för mig var det otänkbart att lägga ut det.
Efter rutinultraljudet.
Tänker att inte en enda är intresserad av magbilder, UL osv, så för mig var det otänkbart att lägga ut det.
Skulle inte falla mig in att "outa" mig på sociala medier... Jag är aktiv i kanalerna, men väldigt privat.
Addera hur många som VILL bli gravida men inte lyckas och har ett flöde fullt av ultraljud och gravida magar. :( Och som någon sa: jag slipper gärna meddela mina mellanstadie-kompisar via Facebook om något skulle gå fel.
Antingen träffar man mig/pratar med mig och får reda på det eller så behöver man förmodligen inte veta.
Med första hade jag inget sånt men med andra gick jag ut i vecka 9, ganska tidigt men det ville vi då helt enkelt. Nu väntar jag mitt tredje och ska gå ut med det i vecka 12 om allt ser bra ut på ultraljudet som jag ska göra då. Självklart är man glad och stolt över att man väntar barn och vill tala om det. Dom som inte vill se det kan antingen ta bort en som vän eller låta bli att titta helt enkelt. Dessutom har jag i princip bara vänner, kollegor och familj på fb så förhoppningsvis glädjs dom med mig/oss.
Jag har outat väldigt tidigt att jag varit gravid. Sedan gick det snett och slutade med missfall. Jag var så oerhört glad att folk då visste. Så mycket stöd och tröst jag fick via facebook! Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det. Nu senast gick vi ut i tredje trimestern.
Jag tycker att det är en hel del nedlåtande kommentarer här om att folk inte skulle vara intresserade av ultraljudsbilder eller magbilder. Nähä? Titta inte då. Jag är helt ointresserad av att folk delar musik, men jag är kompis med dem ändå. Alla kan inte gilla allt och om man inte vill veta vad ens gamla lågstadiekompisar går kan man ju alltid plocka bort dem ur flödet. Själv har jag haft svårt att få barn och det är klart att en del ul-bilder svidit lite, men sånt är livet. Skulle jag missunna någon ett barn så borde jag definitivt inte vara vän med hen!
Jag har outat väldigt tidigt att jag varit gravid. Sedan gick det snett och slutade med missfall. Jag var så oerhört glad att folk då visste. Så mycket stöd och tröst jag fick via facebook! Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det. Nu senast gick vi ut i tredje trimestern.
Jag tycker att det är en hel del nedlåtande kommentarer här om att folk inte skulle vara intresserade av ultraljudsbilder eller magbilder. Nähä? Titta inte då. Jag är helt ointresserad av att folk delar musik, men jag är kompis med dem ändå. Alla kan inte gilla allt och om man inte vill veta vad ens gamla lågstadiekompisar går kan man ju alltid plocka bort dem ur flödet. Själv har jag haft svårt att få barn och det är klart att en del ul-bilder svidit lite, men sånt är livet. Skulle jag missunna någon ett barn så borde jag definitivt inte vara vän med hen!
Mitt barn är snart 2 år och jag har inte en enda bild på henne på vare sig Facebook eller Instagram eller någon annanstans. Min familj och närmsta vänner fick veta om graviditeten muntligen.