• Nellie1975

LEI eller intralipiddropp???

Hej och kram på er alla som kämpar/har kämpat för att få ett efterlängtat busfrö!! Vi har försökt bli gravida i snart 4 år. Har gjort 4 ivf som tyvärr misslyckats. Har nu hunnit fylla 40 och känner att tiden rinner iväg för oss..

Inför ett nytt IVF har vi föreslagits att göra en LEI. Har samtidigt fått höra att intralipiddropp har samma effekt som LEI...? Vi tänker att om vi skulle vara gravida tidigt (ej ännu mätbart hcg) och gör en LEI - riskerar man inte att skrapa bort embryot då? Ni som har erfarenhet av LEI alt. intralipiddropp och hur man ( i Falun) resonerar kring effekterna av dessa - jättetacksam för era tips och råd!! Och ni som gjort LEI- när i menscykeln gjorde ni den? KRAM på er!!!

• Svar på tråden LEI eller intralipiddropp???
  • Sookie85

Hej!

Vi har äntligen lyckats på vårt tredje ivf-försök i Falun och vi fick intrapiliddropp.

Först vid insättning sedan vid vul och sedan en gång till, så 3 gånger fick jag det. Jag har inte fått det på de andra försöken.

Vad är LEI?

Hoppas ni lyckas och jag rekommenderar intrapilid eftersom det funkade på mig :)

• Nellie1975

GRATTIS Sookie85!!!
    LEI är en form av livmodersrispning som man tror kan minska risken att embryot stöts ut, samma tanke som med intralipiddroppet. Var det Falun som rekommenderade droppet? Nämnde de något om livmodersrispning? Vilka fler mediciner fick du? Kram!

• Sookie85

Tack :)

Ja, det var Falun som rekommenderade droppet, fick ett MA i våras.

De nämnde aldrig LEI.

Fick bara piller som vanligt vid insättning (för att embryot ska fästa) kommer tyvärr inte ihåg vilken sort, är i v 35 nu så det är skönt att slippa tänka på alla piller och sprutor :)

Vad tycker Falun du ska göra?

• Nellie1975

Hej Sookie85! Tack för ditt svar! Vad är MA för något? Fick du droppet samma dag som återföringen? Hade ni försökt länge att bli gravida?
    Falun har pratat om LEI + intralipiddropp för oss, får se vad vi väljer..känner oss lite rådvilla just nu pga risken att en eventuell graviditet kan skrapas bort vid en LEI..inte för att det är så stor chans att vi skulle blivit gravida på naturlig väg..men ändå..chansen finns ju..

Lycka till och stor KRAM från mig!!

• Sookie85

MA är ett missfall då fostret är kvar i magen och jag fick ta ut det med hjälp av en skrapning, detta upptäckte vi i v12 men fostret hade dött i V8 :(

Ja, vi har försökt i 2 år att bli gravida.

Har ni också försökt länge?

Lyssna på de i Falun, de vet nog bäst, är Staffan och Samir kvar?

Kram!

• Nellie1975

Hej Sookie85!
    Usch vad jobbigt med missfall Vi fick också missfall i v 7 för ett år sedan. Har försökt bli gravida i ca 4 år och har åldern emot oss nu, känns det som.. har fyllt 40. Jag tror att både Staffan och Samir är kvar. Träffade du dem båda? Var båda bra tycker du?

Roligt att ditt "busfrö" snart anländer
    KRAM!

• Sookie85

Håller tummarna att det går vägen för er nu :)

Ja, vi har haft båda. Jag tycker Samir är lättare att förklara och prata med men det var Staffan vi hade nu sista gången då vi lyckades.

Stor kram!

• Anonym (snart 2 barn)

Hej!

Jag hade fått massor av MF och MA, men efter ett FET med intralipiddropp är jag nu i vecka 36!Hjärta

Tog det sammanlagt 3 ggr. 

Det var Staffan i Falun som jag hade denna gång i höstas. Glad

• Anonym (IL)
    Anonym (snart 2 barn) skrev 2016-04-29 20:52:49 följande:

Hej!

Jag hade fått massor av MF och MA, men efter ett FET med intralipiddropp är jag nu i vecka 36!

Tog det sammanlagt 3 ggr. 

Det var Staffan i Falun som jag hade denna gång i höstas. 

Grattis! När fick du dina IL dropp? Innan FET? Eller vid transfer?
Svar på tråden LEI eller intralipiddropp???