• Nellie1975

LEI eller intralipiddropp???

Hej och kram på er alla som kämpar/har kämpat för att få ett efterlängtat busfrö!! Vi har försökt bli gravida i snart 4 år. Har gjort 4 ivf som tyvärr misslyckats. Har nu hunnit fylla 40 och känner att tiden rinner iväg för oss..

Inför ett nytt IVF har vi föreslagits att göra en LEI. Har samtidigt fått höra att intralipiddropp har samma effekt som LEI...? Vi tänker att om vi skulle vara gravida tidigt (ej ännu mätbart hcg) och gör en LEI - riskerar man inte att skrapa bort embryot då? Ni som har erfarenhet av LEI alt. intralipiddropp och hur man ( i Falun) resonerar kring effekterna av dessa - jättetacksam för era tips och råd!! Och ni som gjort LEI- när i menscykeln gjorde ni den? KRAM på er!!!

• Svar på tråden LEI eller intralipiddropp???
  • Nellie1975

GRATTIS Sookie85!!!
    LEI är en form av livmodersrispning som man tror kan minska risken att embryot stöts ut, samma tanke som med intralipiddroppet. Var det Falun som rekommenderade droppet? Nämnde de något om livmodersrispning? Vilka fler mediciner fick du? Kram!

• Nellie1975

Hej Sookie85! Tack för ditt svar! Vad är MA för något? Fick du droppet samma dag som återföringen? Hade ni försökt länge att bli gravida?
    Falun har pratat om LEI + intralipiddropp för oss, får se vad vi väljer..känner oss lite rådvilla just nu pga risken att en eventuell graviditet kan skrapas bort vid en LEI..inte för att det är så stor chans att vi skulle blivit gravida på naturlig väg..men ändå..chansen finns ju..

Lycka till och stor KRAM från mig!!

• Nellie1975

Hej Sookie85!
    Usch vad jobbigt med missfall Vi fick också missfall i v 7 för ett år sedan. Har försökt bli gravida i ca 4 år och har åldern emot oss nu, känns det som.. har fyllt 40. Jag tror att både Staffan och Samir är kvar. Träffade du dem båda? Var båda bra tycker du?

Roligt att ditt "busfrö" snart anländer
    KRAM!

• Nellie1975

Hej och Grattis!!!!!
    Nämnde Staffan något om Livmodersskrapning (LEI) innan embryotransfer för att öka chanserna att det fäster, eller var det bara Intralipiddroppet han nämnde till er? Är så i valet och kvalet om vi ska välja livmodersskrapning inför denna IVF eller bara ta droppet.. (känner att det skulle vara jobbigt om vi mot förmodan skulle vara tidigt gravida på naturlig väg och att man genom skrapningen skrapar bort det. Är för tidigt att testa hcg)..Jobbigt beslut..Denna IVF kanske är vår sista chans och man vill ju göra allt man kan för att öka chanserna.. KRAM!!

• Nellie1975

Jo, ska absolut prova droppet!
    Fick du några fler mediciner förutom droppet före och efter återföring?
    Var fick du droppet efter transfer (på hemort)?
    Hur länge tog du Lutinus (om du fick dessa)?
    KRAM!!

• Nellie1975

Hej igen "Snart två barn"! Tack för all din toppeninfo!
    Har du fått göra någon utredning på ditt immunförsvar eller vet du möjligtvis var man kan göra det? Jag misstänker att mitt immunförsvar gör så att embryona inte blir kvar.. men då känns det jättebra att prova droppet! En annan sak gällande Lutinus-har du fått någon info om man måste ta dem prick var 8:e timme eller om det är lite mer flexibelt med tiden mellan tabletterna? Jag har tidigare "klockat" och tagit dem var 8:e timme, men det kan vara lite stressande ibland att vara så exakt med tiden...
    Stor KRAM!!

• Nellie1975

Hej Vallmo78!
    Vi beslutade att göra lipiddroppet + LEI, för att maxa chanserna. Vi fick tillbaka 1 ägg, men tyvärr blev det ingen graviditet. Så vi ska göra ett nytt försök nu och kommer att göra LEI + dropp denna gång också. LEI:en var ett ingrepp som gick fort (på ett par minuter). Håller tummarna för dig!! Skriv gärna och berätta hur det går och hör gärna av dig om du undrar något. Stor KRAM! /Nellie

• Nellie1975

Hej Vallmo78!
    Nej, jag blödde ingenting efter LEI:en vad jag minns. Det kändes som om ingreppet var lindrigt. Håller verkligen tummarna för dig!!! Får du lipiddropp före eller i samband med insättning?
    KRAM! /Nellie

Svar på tråden LEI eller intralipiddropp???