LEI eller intralipiddropp???
Hej!
Jag hade fått massor av MF och MA, men efter ett FET med intralipiddropp är jag nu i vecka 36!
Tog det sammanlagt 3 ggr.
Det var Staffan i Falun som jag hade denna gång i höstas.
Hej!
Jag hade fått massor av MF och MA, men efter ett FET med intralipiddropp är jag nu i vecka 36!
Tog det sammanlagt 3 ggr.
Det var Staffan i Falun som jag hade denna gång i höstas.
Tack! :)
Jag fick först i samband med FET och sedan ytterligare 2ggr med några veckors mellanrum.
Jag menar alltså att första droppet var direkt efter embryo transfer.
Hej och Grattis!!!!!
Nämnde Staffan något om Livmodersskrapning (LEI) innan embryotransfer för att öka chanserna att det fäster, eller var det bara Intralipiddroppet han nämnde till er? Är så i valet och kvalet om vi ska välja livmodersskrapning inför denna IVF eller bara ta droppet.. (känner att det skulle vara jobbigt om vi mot förmodan skulle vara tidigt gravida på naturlig väg och att man genom skrapningen skrapar bort det. Är för tidigt att testa hcg)..Jobbigt beslut..Denna IVF kanske är vår sista chans och man vill ju göra allt man kan för att öka chanserna.. KRAM!!
Hej! Tack!
Nej, Intralapiddropp var det enda vi fick info om, visste inte ens om att man kunde skrapa livmodern innan!
Tycker absolut du ska testa droppet, är övertygad om att det var det som gjorde att det fungerade denna gång.
Jo, ska absolut prova droppet!
Fick du några fler mediciner förutom droppet före och efter återföring?
Var fick du droppet efter transfer (på hemort)?
Hur länge tog du Lutinus (om du fick dessa)?
KRAM!!
Jag tog även blodförtunnande Fragmin + Trombyl i samband med ET och gör så fortfarande då jag är i riskzonen för blodproppar. Troligtvis var det en kombo av att jag bildar små blodproppar i navelsträngen samt för starkt immunförsvar som ledde till alla mina MF. Det är det som är bra med detta dropp, att det slår ju ut immunförsvaret så kroppen inte ser embryon som något främmande.
Tog droppet första ggn i Falun, sedan på hemmaorten på min hälsocentral. Personalen hade dock aldrig gjort detta tidigare, men det gick bra eftersom dom hade kontakt med Falun och fick info och handledning därifrån.
Man måste ha övervakning då det finns vissa allergener om man är känslig, tror det innehåller jordnötsämnen och äggvita om jag inte minns fel! Jag är allergisk mot en hel del, men jag märkte inte av något alls.
Jag tog Lutinus till v. 12, men det var jag som bad läkaren om det, kändes helt enkelt bättre så.
Önskar er all lycka till! Bara att fråga om du/ni undrar något mer!
Hej igen "Snart två barn"! Tack för all din toppeninfo!
Har du fått göra någon utredning på ditt immunförsvar eller vet du möjligtvis var man kan göra det? Jag misstänker att mitt immunförsvar gör så att embryona inte blir kvar.. men då känns det jättebra att prova droppet! En annan sak gällande Lutinus-har du fått någon info om man måste ta dem prick var 8:e timme eller om det är lite mer flexibelt med tiden mellan tabletterna? Jag har tidigare "klockat" och tagit dem var 8:e timme, men det kan vara lite stressande ibland att vara så exakt med tiden...
Stor KRAM!!
Hej!
Japp, jag gjorde det på sjukhuset i samband med missfallsutredning. Hade turen att ha en toppenbra läkare som var väldigt noggrann också för att verkligen gå till botten med mina missfall.
Angående Lutinus så tog jag ungefär samma tid varje gång, men inte så att jag var noga med att ta exakt på minuten. En timme +/- ska nog inte spela någon roll!
Kram från mig!
Tack! Snart dags! :D